2025-09-12, 13:09
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det verkar handla om ganska många.

Vänsterliberaler gör så att amerikansk militär blir nästintill helt konservativ. Nu har de gett Trump en anledning att äntligen få rensa inom militären

Detta mord har verkligen gjort massiv skada för vänsterliberaler i USA.

Oath of Enlistment

I, _____, do solemnly swear (or affirm) that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; and that I will obey the orders of the President of the United States and the orders of the officers appointed over me, according to regulations and the Uniform Code of Military Justice. So help me God.
Citera
2025-09-12, 13:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Driver du med oss nu? En person på högerkanten blir mördad för sina åsikters skull och du får det till att HÖGERN söker konfrontation med våld?

Om något så kanske du borde fundera lite på hur man avhumaniserar politiska motståndare genom att kalla dem fascister/nazister och hur det gör det lättare att rättfärdiga våld mot dem.
DU gör slutsatser du saknar underlag för.

Är en person en fascist, så varför ska man inte adressera dom sakligt korrekt för?
Det är precis som vi ska låtsas om de inte finns och för det är att "avhumaniserande", det är ju ex akt vad de vill och att inte bli avslöjade.
Vad som är tokigt dock är kalla någon vänsterextremism och bara för den gillar saklighet och fakta.
För där har du det du pratar om, men såklart, alla som inte håller med är ju vänsterblivna har vi lärt oss.

Så vad är detta hyckleri om du ger?
Citera
2025-09-12, 13:11
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag står mycket långt ifrån Kirk värderingsmässigt, men ditt ställningstagande är ovärdigt, oanständigt och osmakligt. Det är väl för fan klart att det än synd om nån och dennes anhöriga om den blir mördad pga sina åsikter!! Fattar man inte det står man för betydligt sämre värderingar än Charlie Kirk.

Visst synd om hans närstående men synd om honom nja!

Man får så det man skördar!

Gillar man att folk går runt med vapen tom inne på campingen ökar risken för att bli skjuten galet mycket!

Ha sa själv att man får räkna med lite svinn pga rätten att ha vapen!

Det är du som gör bort dig din idiot!
Citera
2025-09-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du kräver empati, det som Kirk var emot.

Hur ställer du dig till att det kan ha varit gud som dödade Kirk?
Finns inte gud nu? Finns bara bögar och vänster när det passar?

Hyckleri är inte snyggt.
Att man konstant ska behöva återupprepa sig, är du så här begåvningsklen på riktigt?

Jag kräver inte din empati, jag vill ha din tystnad. Du skämmer ut oss andra med ditt tondöva gapande. Jag ångrar att jag citerade dig, folk kan ju tro att vi har något gemensamt.
Citera
2025-09-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det verkar handla om ganska många.

Vänsterliberaler gör så att amerikansk militär blir nästintill helt konservativ. Nu har de gett Trump en anledning att äntligen få rensa inom militären

Detta mord har verkligen gjort massiv skada för vänsterliberaler i USA.

Det borde han ha gjort redan på dag ett. Vänsterliberaler och annat pack skall inte bära vapen. Det har visat sig att de begår våldshandlingar då.
Citera
2025-09-12, 13:16
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Många beskriver honom med "fruktansvärda åsikter", bland vänstern men även i MSM. Kan någon förklara vilka dessa "fruktansvärda åsikter" är.

Ska vi googla åt dig menar du? Testa att googla ”Charlie Kirk quotes” t.ex.

Här har du några korta exempel:

On race
If I see a Black pilot, I’m going to be like, boy, I hope he’s qualified.
– The Charlie Kirk Show, 23 January 2024

On debate
We record all of it so that we put [it] on the internet so people can see these ideas collide. When people stop talking, that’s when you get violence. That’s when civil war happens, because you start to think the other side is so evil, and they lose their humanity.
– Kirk discussing his work in an undated clip that circulated on X after his killing.

On gender, feminism and reproductive rights
Reject feminism. Submit to your husband, Taylor. You’re not in charge.
– Discussing news of Taylor Swift and Travis Kelce’s engagement on The Charlie Kirk Show, 26 August 2025

https://www.theguardian.com/us-news/2025/sep/11/charlie-kirk-quotes-beliefs
Citera
2025-09-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Imponerande skjutit måste jag säga.

Ja, ett enda (?) skott från närmare 200 meter och som träffar målet. Och skytten är fortfarande på fri fot. Proffs...?
Citera
2025-09-12, 13:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag har inte påstått att det finns politiker i usa som öppet driver frågan om att förbjuda alla vapen.

Du skrev "USA vänsterns ”ingen behöver vapen”."

Så du menar alltså att "USA-vänstern" inte inkluderar en enda amerikansk politiker?

Bitch, please

Du svarade inte heller på min andra fråga, så jag antar att du precis insett hur dumt du skrev.

Citat:
Många förespråkare av mer kontroll i USA verkar också stirra sig blind på just aR15, trots att många andra vapen finns som gör exakt samma sak, elller mer.

Vilka är dessa "många"? Vem driver att förbjuda ar15 men inte liknande vapen?
Citera
2025-09-12, 13:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Visst synd om hans närstående men synd om honom nja!

Man får så det man skördar!

Gillar man att folk går runt med vapen tom inne på campingen ökar risken för att bli skjuten galet mycket!

Ha sa själv att man får räkna med lite svinn pga rätten att ha vapen!

Det är du som gör bort dig din idiot!
Ok. Du står för att du är oanständig, osmaklig och ovärdig. Det är din fulla rätt att göra det, precis som det är andras rätt att tycka att din moraliska kompass är riktigt skev och att du uppfyller flera kriterier för en viss personlighetsstörning.

Men jag lovar, trots detta faktum, att jag hade tyckt synd om dig och dina anhöriga om du blev mördad för denna din åsikt, utöver att jag hade sett det som något mycket sjukt i vårt samhälle.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-09-12 kl. 13:28.
Citera
2025-09-12, 13:20
Medlem
fendadens avatar
Murdering people for their political views is the literal definition of fascism and terrorism.
Citera
2025-09-12, 13:21
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Charlie Kirk må ha varit en idiot med ruttna värderingar, men det tycker jag man får ha så länge man inte försöker forcera det på nån annan. Han var för öppen dialog och diskussioner och trodde att samtal var vägen till förändring. Och det ska han ha all beundran för. Mordet på honom är tusentals gånger värre än något han någonsin yppat.

Inte nödvändigtvis. Det finns faktiskt gränser där yttrandefrihet kan bli farligt på riktigt. Hitler, Lenin, Mussolini, Rodrigo Duterte. Historien kryllar av världsförbättrare som ska ställa allting till rätta med enkla medel bara man ger honom förtroendet. För det är alltid en han.

Vi har kommit överens om gemensamma spelregler för att demokratin ska vara möjlig att fungera. En av dessa spelregler är att inte mörda motståndare. Men börjar man tumma på dessa spelregler, som Trump gjorde när han ifrågasatte det helt legitima valet 2020, är man på ett sluttande plan.
Citera
2025-09-12, 13:22
Medlem
RadikaltLiberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymusfilijockus
Ja, ett enda (?) skott från närmare 200 meter och som träffar målet. Och skytten är fortfarande på fri fot. Proffs...?

När jag var 10 sköt jag med luftgevär med kikarsikte på Colaburkar som stod några hundra meter bort. Det i sig bevisar inte att personen i fråga är ett proffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in