2025-09-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Håller med. Kirk gillade att håna människor och fördumma dem på sitt sociala media konto. Jag tror ingen egentligen bryr sig här. Antingen gillar man Trump eller inte. Allt handlar bara om Trump i slutändan.
Det är uppenbart att allt handlar om Trump för dig, precis allt. När priset på ägg går upp, jävla Trump. När mamma inte rörde ihop ett glas O'boy på morgonen, jävla Trump. När det regnar, jävla Trump.

Du har dock mina sympatier, livet kan inte vara lätt när allt är så svårt.
Citera
2025-09-12, 11:59
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Inte svårt att googla upp hans texter om du har svårt att hänga med? Vilka goda poänger har du hört från hans motståndare?
Men du klarar inte av att länka till någon text?

Jag hittar inga texter, det verkar som hans teknik är att predika snarare än att debattera.
I text kan han lyfta fram sina ståndpunkter utan alllt drama så tänkte ni ville lyfta fram en text som visar på hans stora intellekt men ni kan tydligen inte det.

Jag ser bara en skränig wannabe-präst som debatterar genom att överrösta, avbryta och komma med irrellevanta argument, som t.ex. det att bilar också dödar i vapenfrågan.

Badrumsgolv dödar också, vad fan var smart med det argumentet?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-12 kl. 12:02.
Citera
2025-09-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jag har numera sett hundratals exempel. De ser identiska ut. Sanslös ekokammare de lever i. Det är en annan sak som det här fallet sätter fokus på - feministernas mötesplatser måste utrotas.

Jag tror snarare att man måste lyssna på vad Kirk faktiskt säger till alla. Debatten är det enda vettiga alternativet.

När folk slutar prata med varann så växer hatet och då tar man förr eller senare till våld istället för att försöka prata.
Citera
2025-09-12, 12:01
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
https://x.com/mrandyngo/status/19662...79dMvkzV_U034Q

Det finns såklart hundratals fler exempel, den där va ny även för mig.
Men du klarar inte av att citera ett enda citat?

Är du inkompetent eller försöker du skapa en trådsanning?
Citera
2025-09-12, 12:01
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
För det första var han långt ifrån okänd. För det andra handlar det inte bara om personen i sig. Hos många skapar hela händelsen ett existentiellt mörker och en hopplöshet. Det tar extra hårt när någon mördas för sina åsikter, vilket det troligtvis handlar om. Och det tar extra hårt att se människor fira, utan att tänka några steg längre på vad det innebär.
Håller inte med om allt han sade men Charlie Kirk var en symbol för yttrandefrihet och den fria debatten. Det gör dådet extra ledsamt.
Citera
2025-09-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Ok, vi får sluta med vår tuppfäktning här annars får vi snart en varning av moderatorn 🙂

3 saker:
1. Mordet på Charlie Kirk var vidrigt.
2. I dessa tider är det olyckligt att USA har en person med extremt dåligt omdöme som president.
3. Charlie Kirk hade obehagliga åsikter.

och just det en fjärde sak:

Vi vet fortfarande ingenting om motivet eftersom gärningsmannen inte är gripen än.
Vi vet inte ens om det är politiskt motiverat. Vi kan konstatera några saker. Det är tillåtet att bära skjutvapen på detta Universitets campus vilket ju är galet i sig.

Personen som eftersöks är alltså en vit man som bar en patriotisk T-shirt. Visst kan han så att säga ha kamouflerat sig med den men den finns bara på E-bay och har alltså tagit lite tid att införskaffa.
Citera
2025-09-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Problemet är han som sköt men Kirk visste att han tillslut skulle bli skjuten. Om du mår bra av att skytten åker fast så varsågod. Kirk är ju död oavsett. En vis man sade "som man bäddar får man ligga"
Som man bäddar får man ligga... Även din retorik kan ligga dig till last, det förstår du va? En vacker dag stöter du på en radikaliserad dåre på gatan som anser sig ha fått godkänt att göra det internet bara kan prata om. Tänkte inte på det, va?
Citera
2025-09-12, 12:04
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, osmakliga, oanständiga och ovärdiga människor på höger- och vänstersidan beter sig lika illa och du råkar vara en av dem. Ingen har alibi att bete sig som ett kräk utifrån politisk läggning. Skit är skit, var den än kommer ifrån.

Tack för den, själv spelar jag i mittfåran men ogillar SD!
Citera
2025-09-12, 12:05
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Kristen. Abortmotståndare. Trumpanhängare.
Motståndare till kvotering. Motståndare till all rasism, även den som är riktad mot vita.
Mot transgalenskaperna. Vill inte ha män i damidrottstävlingar eller i flickornas omklädningsrum.
För rätten att äga och bära vapen.

Det räcker för att dagens pseudovänster/wokemaffia/liberaler skall anse att man har "fruktansvärda åsikter".

Det är ju inget nytt under solen och han var knappast ensam med dem åsikterna.
Citera
2025-09-12, 12:08
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
SD? Hahaha! Hade du tagit del av min posthistorik hade du skämts för att du drog det kortet.

Låt mig förklara så att även du förstår. Att skuldbelägga ett brottsoffer för att den blev mördad, oberoende av politisk åsikt, etnicitet, livsåskådning eller något annat ovidkommande, är ovärdigt, skamligt och osmakligt. Det förstår alla som har den minsta anständighet och mänsklighet i sig. Men nu vet vi att du inte finns bland dessa.

Så du ser ingen Ironi att en vapensupporter som själv sagt att man får räkna med lite colleteral damage pga av att alla går runt med vapen i USA då blir skjuten?!

Fördjävligt att han blev skjuten men svårt att tycka synd om honom som person pga. hans värderingar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är ju inget nytt under solen och han var knappast ensam med dem åsikterna.

Nej, de flesta av hans åsikter delas av en ganska stor majoritet i USA.

Och nu lär sig denna majoritet att wokeliberalerna vill se dem döda.

Reaktionen på detta kommer bli intressant.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"I'm not interrupting, I'm interjecting" sen går han vidare och säger att illegala invandrare vid södra gränsen har största slavoperationen i amerikas historia.

25:30
https://youtu.be/xyAqMIZdX5g?si=xSOfFTGz-kFb1WVK

Så nu har jag tagit mig möda och citera idioten.

Kan ni nu citera där vänstern hyllar mordet på idioten?

Lady Dahmer som är en känd vänster kossa har delat en massa inlägg i sina flöden där hon gör narr av Charlies död samt skrivit att hon i vanliga fall är ”emot” all slags mord, men att detta var rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in