2025-09-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vad jag sett börjar Kirk skrika för att överrösta den han debatterar med ifall motståndaren har en bra poäng.

En sån här skrikande proffspredikare skulle nog inte ha mycket att komma med i skriven text där läsaren har tid att analysera och inte kan skrikas ner av enkla punch-lines.

Finns det nån text av Charlie Kirk som visar vilket geni/avskum han var?

Inte svårt att googla upp hans texter om du har svårt att hänga med? Vilka goda poänger har du hört från hans motståndare?
Citera
2025-09-12, 11:51
Medlem
detektiven789s avatar
Antalet videor på TikTok där unga kvinnliga feminister tar avstånd från wokeismen och den feministiska vänsterrörelsen fortsätter att formligen välla in! Vi pratar nu om tusentals videos där kvinnorna berättar att de sett sina "väninnor" i ett nytt ljus för att de jublar efter mordet på Charlie Kirk och att allt hela tiden bara handlat om hat. Det är bara att logga in och kolla själva.

Det är extra roligt att många av de unga kvinnorna som lämnar rörelsen bär alla feministattribut som färgat hår, särskilda glasögon, woke tatueringar, smycken med feministsymboler och annat. Otroligt intressant. Detta kan leda till inbördeskrig...inom wokerörelsen. Transor mot feminister, kvinnor mot kvinnor, kvinnor mot feministiska simpande snubbar och gud vet allt. Roligt kan det iaf bli... 😉
Citera
2025-09-12, 11:52
Medlem
DjungelJenss avatar
Kolla upp Ston* Lamb*rt med megafonen. Det är en intressant figur.

* = e
Citera
Medlem
Mördaren heter Skye Valadez. Denne person har även debatterat med Kirk för några veckor sedan. Finns videoklipp på YouTube.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Många beskriver honom med "fruktansvärda åsikter", bland vänstern men även i MSM. Kan någon förklara vilka dessa "fruktansvärda åsikter" är.

Hans tidigare ståndpunkt kring abort var väl kanske det som upprörde flest progressiva människor. Det var iallafall där han tappade mig, även om jag skulle kunna se det som ärofyllt att behålla sin position baserat på sin egen tro.

Ingenting man vill mörda någon för även för de som inte höll med honom på den frågan.
Citera
2025-09-12, 11:53
Medlem
Citat:
Många beskriver honom med "fruktansvärda åsikter", bland vänstern men även i MSM. Kan någon förklara vilka dessa "fruktansvärda åsikter" är.

Han var kristet konservativ och trodde på kärnfamiljen inklusive inget sex före äktenskapet. Det de gråter över mest nu är hans abortmotstånd och liberala syn på vapenlagarna. Det sista är tydligen jättekul att slänga in nu som ett argument för att han fick vad han förtjänade.

Jag håller inte med honom i allt men i mycket. Speciellt att inga män i peruk ska tävla mot kvinnor i sport eller att USA behöver reda ut det totala haveriet med illegala invandrare.

Rekommenderar att kolla hans event på Youtube. Han är respektfull och artig även mot meningsmotståndare och de hatade honom för att han inte skrekt tillbaka.
Citera
2025-09-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Folk skjuts till döds varje dag, varje timma och varje minut i världen, men när denne okände skjutne amerikanske hetsare börja trenda på nätet, så verkar varenda svensk minsann ha ett nära band till honom och lider kopiöst Det är bara en jävla masspsykos och folk måste skriva av sig hur mycket de liiiider! Jo, tjena säger jag och tror inte ett skit på det. Bryr sig gör man om sina nära och kära förhoppningsvis, men detta är bara offerkofta-mentalitet och man vill visa sig empatisk för nån i tron om att man anses vara god och fin människa, men mig lurar ni inte. Ingen jävel bryr sig om den där personen på riktigt förutom hans familj och vänner.

För det första var han långt ifrån okänd. För det andra handlar det inte bara om personen i sig. Hos många skapar hela händelsen ett existentiellt mörker och en hopplöshet. Det tar extra hårt när någon mördas för sina åsikter, vilket det troligtvis handlar om. Och det tar extra hårt att se människor fira, utan att tänka några steg längre på vad det innebär.
Citera
2025-09-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Kolla upp Ston* Lamb*rt med megafonen. Det är en intressant figur.

* = e

TACK! jag har haft exakt samma tanke. Den galningen såg ut att kunna göra en sån här grej. Missade hans namn. Tack igen.
Citera
2025-09-12, 11:54
Medlem
Citat:

Kristen. Abortmotståndare. Trumpanhängare.
Motståndare till kvotering. Motståndare till all rasism, även den som är riktad mot vita.
Mot transgalenskaperna. Vill inte ha män i damidrottstävlingar eller i flickornas omklädningsrum.
För rätten att äga och bära vapen.

Det räcker för att dagens pseudovänster/wokemaffia/liberaler skall anse att man har "fruktansvärda åsikter".
Citera
2025-09-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Problemet är han som sköt men Kirk visste att han tillslut skulle bli skjuten. Om du mår bra av att skytten åker fast så varsågod. Kirk är ju död oavsett. En vis man sade "som man bäddar får man ligga"

Har det hittat/skjutit killen?
Citera
2025-09-12, 11:57
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
https://x.com/mrandyngo/status/19662...79dMvkzV_U034Q

Det finns såklart hundratals fler exempel, den där va ny även för mig.

Jag har numera sett hundratals exempel. De ser identiska ut. Sanslös ekokammare de lever i. Det är en annan sak som det här fallet sätter fokus på - feministernas mötesplatser måste utrotas.
Citera
2025-09-12, 11:58
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyd
Mördaren heter Skye Valadez. Denne person har även debatterat med Kirk för några veckor sedan. Finns videoklipp på YouTube.
Och du baserar detta på ett inlägg på IG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in