2025-09-12, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriz
Vilka motiv skulle detta vara?.JC promotade ju kristendum vilket är ett av de maktverktygen israel.använder sig av, du ser inte mycket israeldyrkande bland sekulära länder.

Bland annat att han lägger fram det faktum att amerikanska judar ligger bakom woke till exempel.

https://x.com/danbilzerian/status/19...146621733?s=46

Och denna där han ifrågasätter vad som hände 7 oktober och om det var en false flag:

https://x.com/loffredojeremy/status/...162409561?s=46
Senast redigerad av Autobahn76 2025-09-12 kl. 02:35.
Citera
2025-09-12, 03:16
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Nya bilder på den misstänkta mördaren: https://x.com/UtahDPS/status/1966291959074738448
Citera
2025-09-12, 03:20
Medlem
https://www.facebook.com/realCharlie...9994423245623/
Citat:
Finland is very russian in a lot of ways
Citat:
Finland was even neutral in WW2
Jisses.
Snubben har haft noll koll om WW2.
Citera
2025-09-12, 05:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Jag tror att folk räknar "high-powered" allt över .22 lr mer eller mindre. Klass 1 är väl mer vedertaget än älgstudsare nu för tiden? Iaf här nere i krokarna där jag bor. Men om bilden stämmer som postades i en länk tidigare nu stämmer så, ja inte en semi-automat som jag hade antagit.
Jag hittade den här bilden. Svårt att avgöra vad det är för kaliber, men det ser ut att vara en standardmauser, vilket faller inom Klass 1. Som mycket riktigt är vad vi kallar för "älgstudsare" och definitivt "high-powered". Kollar man på nån av dom klipp som finns där man ser honom bli träffad så verkar det definitivt inte vara något så förhållandevis fjompigt som 5,56 utan något av fullstor gevärskaliber.

Jag funderar lite på varför skytten så att säga missade, det är ju inte en käft som siktar på halsen, särskilt inte med ett riktigt jaktgevär med vad som verkar vara hyfsad optik.
Senast redigerad av Fanten 2025-09-12 kl. 05:32.
Citera
2025-09-12, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
200m avstånd, skott i halsen, kräver iaf en skytt som ej är den klassiska typen, galen demokratväljare på meds, eller neger med kniv på tunnelbanan, utan tyder på lite mer proffsig skytt.

https://x.com/bowtiedmara/status/196...660141961?s=46 man ser personen springa på taket i detta klipp

Mossad, någon avdankad CIA agent, vem vet, ingen.

edit; någon sitter i förvar nu, men kan man lita på deep state i frågan, kanske..

Det är sjukt hur folk tror att han sköts i halsen med flit.
Halsen är inget en slipper skjuter i då det är ännu mindre träffyta än huvudet.

Antingen försökte skytten på headshot eller ett skott i bröstet
Citera
2025-09-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Det är sjukt hur folk tror att han sköts i halsen med flit.
Halsen är inget en slipper skjuter i då det är ännu mindre träffyta än huvudet.

Antingen försökte skytten på headshot eller ett skott i bröstet

Vad är motivet bakom mordet tror ni? Potentmotiv?

Verkar vara utfört av ett proffs..

Vem eller vilka ligger bakom tror ni? Spåna fritt....
Citera
2025-09-12, 07:24
Medlem
laakuus avatar
Känns initialt lite som "Wag the dog" fokusförflyttning helt enkelt, Epstein, Ukraina, Gaza...
Citera
2025-09-12, 07:32
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Det här är så dumt. Och jag har settt det nämnas på allvar flera gånger. Det är inget momentum i det fallet. Det har dött ut mer och mer de senaste månaderna. Varför skulle man döda någon för att rikta fokus från något som inte ens är i fokus för tillfället?

Om man ska kolla på vad som verkligen var i fokus dagarna och till och minuterna innan skottet så var det rasistmordet på den ukrainska flyktingen. Det var var vad Twitter kokade över av. Ett momentum av sällan skådat slag där overton fönstret flyttade snabbt.

Jag tänkte spontant att det hade med det att göra direkt. Inte som enda motiv men det att det hjälpte till att ta beslutet. Ingen nämner ukrainskan längre. Det är som en helt annan verklighet jämfört med för ett dygn sen.
Det jag skrev verkar ha gått över huvudet på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Mordet kan ha haft följande motiv:
Imponera på Jodie Foster
Ta uppmärksamhet från Epsteinfallet
Politiskt motiverad vänstertok

Och många andra motiv.
Eller också låter man bli att spekulera och polarisera ad ignoratiam.

Du vet såklart redan allt om skyttens motiv redan. Även om du inte vet något öht om skytten. För det har du spekulerat fram. Som många andra i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia

On March 30, 1981, Ronald Reagan, the president of the United States, was shot and wounded by John Hinckley Jr. in Washington, D.C., as Reagan was returning to his limousine after a speaking engagement at the Washington Hilton hotel. Hinckley believed the attack would impress the actress Jodie Foster, with whom he had developed an erotomanic obsession after viewing her in the 1976 film Taxi Driver.
https://en.wikipedia.org/wiki/Attemp...Ronald_Reagan]]
Senast redigerad av MrArtur 2025-09-12 kl. 07:36.
Citera
2025-09-12, 08:32
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det finns många som hade kunnat tänkas vilja mörda honom, men jag funderar på om oavsett vem som egentligen gjorde det så kommer FBI att hitta någon sån där modern internetsatanistsekt de kan skjuta under gripandet. Ingen gillar den, och på så sätt kan landet backa bort från politiskt våld och inbördeskrig. Vilket bör ligga i FBIs intresse
Citera
2025-09-12, 10:26
Medlem
Jag undrar om inte Putin ligger bakom detta mord, som han hoppas kommer bli gnistan som tänder ett inbördeskrig mellan vänstern och högern i USA.

Kan faktiskt även vara trump som ligger bakom mordet. Högern och trump har ju redan bestämt sig för att vänstern är skyldig trots ingen gripen och inga bevis....

Man kan ställa frågan : vem tjänar på detta mord? Inte är det vänstern eller transarna. Därmed gynnas MAGA, högern och Ryssland.

Det går rykten om personer i publiken som direkt felaktigt tog på sig mordet (polisen grep 2, och har släppt 2), om en skytt på ett tak en bit bort som mystiskt försvann, om ett flygplan som lämnade den närliggande flygplatsen och som slog av sin transponder... Detta luktar säkerhetstjänsten.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-09-12 kl. 10:35.
Citera
2025-09-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag hittade den här bilden. Svårt att avgöra vad det är för kaliber, men det ser ut att vara en standardmauser, vilket faller inom Klass 1. Som mycket riktigt är vad vi kallar för "älgstudsare" och definitivt "high-powered". Kollar man på nån av dom klipp som finns där man ser honom bli träffad så verkar det definitivt inte vara något så förhållandevis fjompigt som 5,56 utan något av fullstor gevärskaliber.

Jag funderar lite på varför skytten så att säga missade, det är ju inte en käft som siktar på halsen, särskilt inte med ett riktigt jaktgevär med vad som verkar vara hyfsad optik.

Beror ju även på om kulan är helmantlad eller inte. En 5.56 med blyspets kan nog definitivt göra den sortens utgångshål. Sen vet jag inte om man kan hitta 5.56 som inte är helmantlad dock. Kan ju vara så att han inte skjutit in geväret innan kikarsiktet monterades. Då är det inte alls omöjligt att det felar en aning. Men annars är det konstigt, men då kanske vi pratar nerver istället who knows, ska bli intressant att veta mer om de får tag i honom och lite mer information träder fram.
Citera
2025-09-12, 11:50
Medlem
H.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Samma typ som puckot som försökte skjuta Trump, en galning med tillgång till avancerade vapen mao.

Skytten som försökte mörda Trump hade inget avancerat vapen utan en billig AR15 variant med en tämligen klen patron (.223) och urusel MOA. Denna patron är en klass 3 patron. Skytten som mördade Charlie Kirk valde ett klart bättre vapen för ändamålet med valet av en slutstyckesladdat jaktgevär med den kraftfulla patronen 30-06 vilket är föregångaren till .308. Detta är en klass 1 patron.

Även om man missar det tänkta målområdet så har en 30-06 så pass mycket mer kraft och massa att den kan göra enorm skada som ofta kan vara dödande i sig enbart genom chockskador.

Det faktumet att skytten tog sin tid och inte hetsade iväg sitt skott visar på att skytten har en skyttevana som jägare brukar ha. Samtidigt skulle jag säga att skytten saknar militär erfarenhet då vederbörande valde en utsatt plats som enkelt avslöjade skyttens position kort efter skottet. En erfaren krypskytt t.ex. hade förmodligen valt en mer diskret plats för att enklare kunna lämna platsen utan att bli upptäckt.

Denna händelse tror jag blir startskottet för större sammandrabbningar mellan den amerikanska konservatismen och liberalismen och fler ideologiska mord kommer förmodligen att ske under återstoden av det här året. Ben Shapiro, Steven Crowder m.fl. har nu en större hotbild emot sig och om någon till högrofilerad konservativ person mördas så kommer starka vedergällningar att uppstå. Inbördeskriget är ett steg närmare verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in