2025-09-11, 22:33
Medlem
Steinarrs avatar
Wolfgang Hansson på Aftonhoran verkar ha deppat ihop och utesluter inte ett inbördeskrig nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ey6qw5/charlie-kirk-mordet-okar-risken-for-inbordeskrig-i-usa
Senast redigerad av Steinarr 2025-09-11 kl. 22:39.
Citera
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Reddit är kanske inte den bästa källan med tanke på deras vänsterorientering. Hur som helst, merparten av dessa uttalanden låter fullständigt absurda men man bör ha i åtanke att dessa är tagna ur sitt sammanhang. Vad har sagts innan och var i meningen kommer uttalandet från.

Oavsett vad matchar inte mina värderingar med hans. Jag har aldrig ens hört talas om honom innan men folk skriver dessa citat med källhänvisningar.
Otroligt ryggradslöst att försvara hans åsikter genom att försöka förminska dem.

Usch
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
Gun death rate inkluderar självmord. Svenska siffrorna stämmer inte.

Svenska siffrorna är ifrån BRÅ. De stämmer.
Citera
2025-09-11, 22:35
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Skrikvänstern gör sig påmind igen och igen och igen.

Makabert. Och korkat. Bättre att tiga still, det hade dom vunnit mest på.
Citera
2025-09-11, 22:36
Medlem
CharlieMartels avatar
Ryssarna verkar ha koll. Attentatet pekar mot kartellerna?

Citat:
Was Charlie Kirk's Killer a Pro?

A veteran of Russia’s elite Alpha counterterrorism unit breaks it down.

Does a Secret Criminal Cabal Control US Politics?
The FSB vet suspects “some kind of criminal organization” has been in control of law enforcement and domestic intelligence in the US going back to the Kennedy era, organizing them in such a way as to ease political murder and protect the masterminds.
https://sputnikglobe.com/20250911/was-charlie-kirks-killer-a-pro-1122771370.html
Citera
2025-09-11, 22:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Givetvis är det fel att mörda folk, och politiska mord leder aldrig till något bra.

Men från min synpunkt var Kirk en usel människa med usla åsikter vars högsta mål var att skada och förtrycka sådana som mig själv... (jag är tjej och gillar andra tjejer).

Att han blev mördad gör honom inte till en bra människa eller martyr; han spred hatpropaganda in i det sista, och om det finns ett helvete så sitter han längst nere där tillsammans med Thatcher och Jan Myrdal.

Thatcher, Myrdal och Kirk. Där har vi en redig tankesmedja.
Citera
2025-09-11, 22:37
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Suck, har du själv sett när han faktiskt diskuterar abortfrågan? Jag delar inte merparten av hans åsikter men han har en mycket sund inställning till abort och när det faktiskt bör betraktas som ett överlagt mord. Grönlänningarna är till stor del positiva inför ett amerikanskt styre så det spelar ingen roll om 200 handplockade grönlänningar var pro-amerikanska när majoriteten redan är det. Aftonbladet åkte förresten dit och plockade ut 5 anti-amerikanska grönlänningar som stod och skrek i webb-tv om hur fruktansvärt det var med en möjlig annektering. Är det inte lika fruktansvärt? Ska redaktionen på Aftonbladet skjutas?
Det fetade säger bara en hel del om dig och hur kvinnorförtryckande du är. Hans syn är (numer var, tack och lov) extremt kvinnohatande.
Citera
2025-09-11, 22:38
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Tycker bilderna på mgm ser ut som någon med syd- eller centralamerikanskt ursprung.

30-06 och ett vanligt jaktgevär med rätt inställd glugg kräver ingen ”professionell sniper” på det avståndet. Så gissar på någon afa/trans som använder ”det goda våldet” i kampen mot meningsmotståndare.

Finns det något som pekar på att det faktiskt är han? Visst, han har solglasögon på sig inomhus, han är mörkt klädd. Om han var dum sprang han ut först av alla. Om han var smart försökte han smälta in i folkmassan. Kan vara en av tiotusentals studenter.
Citera
2025-09-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Givetvis är det fel att mörda folk, och politiska mord leder aldrig till något bra.

Men från min synpunkt var Kirk en usel människa med usla åsikter vars högsta mål var att skada och förtrycka sådana som mig själv... (jag är tjej och gillar andra tjejer).

Att han blev mördad gör honom inte till en bra människa eller martyr; han spred hatpropaganda in i det sista, och om det finns ett helvete så sitter han längst nere där tillsammans med Thatcher och Jan Myrdal.
Eller så var hans högsta mål att inte barn i mammas mage ska dödas. Att det sen krockar med din vilja att ligga runt utan konsekvenser har ju inte han med att göra.
Citera
2025-09-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Makabert. Och korkat. Bättre att tiga still, det hade dom vunnit mest på.

De kan inte vara tysta då känslor är det enda de har att komma med…
Citera
2025-09-11, 22:42
Medlem
Scrollar men lite på X så verkar det vara många liberaler/vänstermänniskor som lämnar det sjunkande vänsterskeppet. De står inte ut med alla psykotiska galningar längre. Skådespelet och hjärntvätten börjar gå över. Folk börjar vakna.

Man kan inte längre säga ”det är lika illa på båda sidor”. Den tiden är förbi.

Kvar på vänstersidan kommer nästan enbart vara empatilösa miserabla och psykotiska galningar.
Citera
2025-09-11, 22:42
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Wolfgang Hansson på Aftonhoran verkar ha deppat ihop och utesluter inte ett inbördeskrig nu.
Och du finner det lämpligt att ironisera och komma med sarkasmer om horor och en tidning i en tråd där ett mord diskuteras.

Lägg ned öknamnen. Det är bara löjligt och du framstår som en mobbare. Jag läser inte Aftonbladet och har inte gjort det på 25 år. Så visar jag mitt ogillande av den tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in