2025-09-11, 20:05
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
https://www.lipstickalley.com/attachments/1757608057965-png.7125191/ Bättre bild

Vart kommer denna bild ifrån? Märkligt att FBI inte gått ut med den istället för deras suddiga övervakningsbilder?
Citera
2025-09-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Samtidigt som vänsterfeminister avslöjar sig som mordanhängare så är det många vänsterdemokrater som ger upp och lämnar rörelsen. Har sett ett hundratal av dessa kvinnor på sociala medier som skäms något enormt och skräms över sina tidigare "vänner". Dessa kvinnor skriver att nu har de sett ondskan...

Skönt att kvinnor börja vakna så smått, det kommer behövas. Sent ska syndaren vakna…
Citera
2025-09-11, 20:06
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Spekulation likt din här känns inte väldigt intressant. Om det är något du vill diskutera så fram med källa tack?

Ockhams rakkniv? Dom som direkt skriker om Israel, Ukraina, Maga, red flag osv vill helst se en okonventionell förklaring, ju högre odds desto bättre.

Det är som när någon tror att man siktar på halsen för att undvika Kevlar även om det uppenbarligen saknas kroppsskydd.
Hade skottet suttit i solar plexus hade Kirk troligen varit precis lika död.
Du kanske ska be om källa från alla de som är helt klara över att det är en "vänster" som skjutit hehe

Du sprider ju mest barnslig trots
Citera
2025-09-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Jag tog bara ett citat som passade i sammanhanget, visst kan man kalla det cherry picking om man vill, jag tyckte bara det stämde här och nu. Men jag känner sympati att du upplever detta som svårt och jobbigt. Med det sagt så förändrar det inte att jag inte känner något. För mig var han betydelselös, för andra betydde han något. Jag fattar det.

Nä det är inte jobbigt för mig alls. Vad som är jobbigt, riktigt jobbigt, är att människor firar att en familjefar blivit mördad. En människa som kanske hade kontroversiella åsikter men som i alla fall lät ungdomar debattera mot honom. Framtiden ser inte ljus ut precis…
Citera
2025-09-11, 20:11
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, ack dessa fredliga hatmånglare som tvingar de icke-hatiska att mörda dem.

Charlie Kirk var långt ifrån "fredlig", och han var bevisligen inte dum. Vad trodde han riskerade hända när han i åratal har pekat ut miljontals Amerikaner som mindre värda och icke önskvärda enbart pga deras livsval, religion och etnicitet etc dvs saker som inte har ett skit med hans egna livsval att göra? Och dessutom blivit mångmiljonär på att göra det?

"I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage".

Charlie Kirk, "The Charlie Kirk Show", 12 oktober 2022,

Som jag skrev, nu blev någon till sist triggad och gjorde slag i saken. Och det krävs alltid bara en person.
Senast redigerad av DaEzz 2025-09-11 kl. 20:14.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Samtidigt som vänsterfeminister avslöjar sig som mordanhängare så är det många vänsterdemokrater som ger upp och lämnar rörelsen. Har sett ett hundratal av dessa kvinnor på sociala medier som skäms något enormt och skräms över sina tidigare "vänner". Dessa kvinnor skriver att nu har de sett ondskan...och detta kommer att bli en enorm motgång för Demokraterna i USA och feministerna i väst...

Det hedrar dem om de objektivt kan se vansinnet för vad det är.

Det är ju, bara i den här tråden, djupt tragikomiskt att se att samma användare som nu sitter och gottar sig åt mordet på en debattör de inte håller med, är de som också suttit i månader och gråtit krokodiltårar över diverse palestinska terroristers öden och äventyr efter att de attackerat Israel. De har svingat ord som "empatilös" och "omänsklig" omkring sig hej vilt mot alla som inte helhjärtat står på Hamas sida mot Israel, på grund av sin förmenta medmänsklighet.

Vi ser ju vad den medmänskligheten är värd här.
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Vart kommer denna bild ifrån? Märkligt att FBI inte gått ut med den istället för deras suddiga övervakningsbilder?

Ja den var ju betydligt skarpare. Han borde gå att identifiera tämligen snabbt.
Citera
2025-09-11, 20:12
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, ack dessa icke-våldsamma hatmånglare som tvingar de icke-hatiska att mörda dem.

Exakt så
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
16 år sedan?! Men ja det är lika vidrigt!
https://www.expressen.se/nyheter/nokiadirektor-gor-snapsvisa-av-palmemordet/
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ser ut som random MAGA-yngel.
Bara en tidsfråga innan vi vet vem det är.
Ganska säker på att han heter Omar.
Citera
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du framställer dig till något efterblivet. Skytten siktade inte på ett rådjur på språng utan en stillasittandes människa.

Jag har jagat en hel del, aldrig någonsin skulle jag få för mig att skjuta mot ett springande djur(om det inte är gris eller älg rusade mot mig).
Du avslöjar dig här. En oseriös jägare kanske skjuter djur i flykt och siktar en bit framför men försök inte inbilla någon om att det därmed är noll risk för skadeskjutning. Jävla idiot.
Jagat över 30 år.
Har du redan glömt att vi talade om var man siktar och rådjur var ett exempel?

Synd att du aldrig sett rådjur komma lunkande, drivna av en långsam tax som spårar på marken, ej i luften.

Du jagar inte!
Om du gjort det hade du vetat att man på träning etc skjuter på s k "löpande älg" på skjutbanan.

Gottcha
Citera
2025-09-11, 20:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Ser ut som en Tel Aviv bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in