2025-09-09, 20:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Selvfølgelig var hun tvunget til å signere ektepakten. AEH var på ingen måte istand til å bære den økonomiske risikoen dersom TH hadde gått konkurs. Ektepakten var nødvendig pga THs store investeringer bl.a. på Kvitfjell.

Det var derfor han satte huset på seg selv også?

Tror nesten du må forklare litt mer rundt dette med konkurs.
Hvis firmaene til TH går konkurs, så er det jo kun hans eiendeler som blir tatt.
Ektepakt handler jo om hvordan det skal deles ved en skilsmisse, og ikke ved en konkurs.
Citera
2025-09-09, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så hva er holdepunkt i dine øyne. Er det bare hvis hun hadde Arne Bye til fastlege, og ble filmet, at det er troverdig nok?
Annes samtale til legen tenker jeg er troverdig. Ser ikke hvorfor hun skulle lyve om noe slikt, og når vi vet hvordan TH er ellers. Hvem mener du lyver da, legen eller AE, eller begge?
Det med svogeren, du skjønner vel at hvis TH sier "jeg hadde en pistol i lomma", så er det en trussel?
Det betyr jo at neste gang at TH skal oppsøke svogeren, så vil svogeren tro at han er væpnet.
Det er jo også det faktum at TH faktisk hadde pistoler på det tidspunktet. Disse to fikk han rundt 1970. En Remington og en S&W.
Denne historien underbygger også den historien om at AE skal ha blitt truet med pistol, det skjønner du vel?

Citat:
Så hva er holdepunkt i dine øyne.
Jeg skrev ikke "i mine øyne". Det er politiet som har undersøkt ryktene som har blitt spredd, og de har ingen holdepunkter for disse ryktene. Ryktene må derfor ses for det de er, sladder og spekulasjoner. Politiet har funnet bevis som langt på vei viser at ektemannen er uskyldig.
Citera
2025-09-09, 20:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg skrev ikke "i mine øyne". Det er politiet som har undersøkt ryktene som har blitt spredd, og de har ingen holdepunkter for disse ryktene. Ryktene må derfor ses for det de er, sladder og spekulasjoner. Politiet har funnet bevis som langt på vei viser at ektemannen er uskyldig.

At det ikke finnes holdepunkter for at AE har blitt truet, er dine ord, og ikke politiets, så det er nesten du som må svare. Ikke putt ord i munnen på folk.
Citera
2025-09-09, 20:18
Avslutad
Citat:
Det var derfor han satte huset på seg selv også?

Tror nesten du må forklare litt mer rundt dette med konkurs.
Hvis firmaene til TH går konkurs, så er det jo kun hans eiendeler som blir tatt.
Ektepakt handler jo om hvordan det skal deles ved en skilsmisse, og ikke ved en konkurs.
Det er ferdig etterforsket og han er sjekket ut av saken. Ektepakten er allerede forklart i detaljer av TH/Holden, og saken henlagt som intet straffbart forhold.
Citera
2025-09-09, 20:19
Avslutad
Citat:
At det ikke finnes holdepunkter for at AE har blitt truet, er dine ord, og ikke politiets, så det er nesten du som må svare. Ikke putt ord i munnen på folk.
Det er politiets ord. Edit: I tillegg er det også Statsadvokaten og Riksadvokatens ord.
Senast redigerad av Havhest 2025-09-09 kl. 20:21.
Citera
2025-09-09, 20:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ferdig etterforsket og han er sjekket ut av saken. Ektepakten er allerede forklart i detaljer av TH/Holden, og saken henlagt som intet straffbart forhold.

Det er du som sier at ektepakten var nødvendig for å sikre at ikke AE ble skadelidende under en konkurs. Det er ikke noe Holden har sagt, og jeg ber deg dermed forklare dette. Ikke putt ord i Holdens munn.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-09-09 kl. 20:26.
Citera
2025-09-09, 20:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er politiets ord. Edit: I tillegg er det også Statsadvokaten og Riksadvokatens ord.

Ikke putt ord i munnen på folk. Det dummer deg bare ut.
Citera
2025-09-09, 20:54
Avslutad
Citat:
Det er du som sier at ektepakten var nødvendig for å sikre at ikke AE ble skadelidende under en konkurs, og ikke Holden, og jeg ber deg dermed forklare dette. Ikke putt ord i Holdens munn.
De fleste skjønner at AEH ikke kunne bært risikoen ved en eventuell konkurs ifm Kvitfjell-satsingen. Jeg putter ikke ord i noens munn. Jeg skrev ikke hva TH/Holden hadde forklart om ektepakten. Jeg skrev at ektepakten er forklart i detaljer, og politiets konklusjon er altså intet straffbart forhold i Tom Hagen-saken. Vi får ikke vite detaljene så lenge etterforskningen fortsatt pågår, har jeg allerede forklart deg. Det ikke er holdepunkter for at AEH ble truet med pistol. Det er politiet som gjør undersøkelser. Og nå vet vi at politiet har klart å bevise at TH er uskyldig. 2 ektepakter med særeier ble signert (1987, 1993). Jeg tror heller den som spredde rykte ang pistoltrusler, "glemte" at det "skjedde" 2 ganger. Det er nok slike logiske brister som gjør at slikt sludder kan utelukkes. Det er ikke et nytt fenomen at rykter oppstår. Folk har hørt noe, og så spekuleres det videre.
Citera
2025-09-09, 21:04
Medlem
Citat:
De fleste skjønner at AEH ikke kunne bært risikoen ved en eventuell konkurs ifm Kvitfjell-satsingen. Jeg putter ikke ord i noens munn. Jeg skrev ikke hva TH/Holden hadde forklart om ektepakten. Jeg skrev at ektepakten er forklart i detaljer, og politiets konklusjon er altså intet straffbart forhold i Tom Hagen-saken. Vi får ikke vite detaljene så lenge etterforskningen fortsatt pågår, har jeg allerede forklart deg. Det ikke er holdepunkter for at AEH ble truet med pistol. Det er politiet som gjør undersøkelser. Og nå vet vi at politiet har klart å bevise at TH er uskyldig. 2 ektepakter med særeier ble signert (1987, 1993). Jeg tror heller den som spredde rykte ang pistoltrusler, "glemte" at det "skjedde" 2 ganger. Det er nok slike logiske brister som gjør at slikt sludder kan utelukkes. Det er ikke et nytt fenomen at rykter oppstår. Folk har hørt noe, og så spekuleres det videre.

Ved konkurs så ble AE bostedsløs pga ektepakten. Du skjønner tydeligvis ingen ting om økonomi.

Det er heller ikke opplyst noe sted om at TH satte huset sitt i pant for Kvitfjell-satsingen så det er noe du selv dikter opp.
Senast redigerad av sukhoi34 2025-09-09 kl. 21:06.
Citera
2025-09-09, 21:09
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Nå må jeg få si at "Kongen av Logiske Brister" trenger i alle fall ikke jeg som rådgiver og sannsiger.

Du unnlater konsekvent å svare på postene, men hamrer løs med samme argumenter som om andre ikke har skrevet eller sagt noe. Så skal jeg være ærlig å oppriktig si som sant er, at det hender jeg ikke engang gidder å lese når du har skrevet tilsvar til mitt, fordi det er kun ditt ord mot tredjeparts utsagn som feks legen og AEH, men du vet altså bedre en offeret i saken og hennes lege.

Til sånt må jeg bare si latterlig arrogant om ikke direkte forrykt.

Hva Holden og TH sier eller ikke sier tar jeg med en klype salt. Derimot hva TH gjør er at mere interesse. Som å true med pistol jf legens utsagn sitert AEH, som å skulle "drepe folk sakte men sikkert". Som å opptre på en måte i livet som setter sinner i kok over hele fjøla og så selger du Snehvit teorien over AEH sitt lik.

Grunnen til at folk diskuterer her er jo ikke som din, fordi du enter forsøker dekke over et mord som enten "assosiert med den indre krets" eller kort og godt betalt, hvilke ikke ville vært noe revolusjonerende ide.

Å true noen med pistol til å signere et dokument vitner om en person uten særlig grenser og antakelig med en høy grad av psykopatiske lidelser. Dette kombinert med hva man kan anta er enormt eiebegjære og stor driv mot imperiebygging, så ser man på naturen til en person som mere en gjerne fjerner et 800 millioners problem med drap. Uten å mukke faktisk. Penger kan skape like stygg ekstremisme som dypt relgiøs. Kombinasjonen er enda verre.
Citera
2025-09-09, 21:22
Avslutad
Citat:
Ikke putt ord i munnen på folk. Det dummer deg bare ut.
Mye babbel på deg nå.. Politiet har klart å bevise at TH er uskyldig. De har renvasket ham fra alle tidligere anklager. Han er å anse som fullstendig frifunnet. Det er både Politiets, Statsadvokatens og Riksadvokatens ord. Det dekker det meste. Det er også almenhetens forståelse.
Citera
2025-09-09, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Nå må jeg få si at "Kongen av Logiske Brister" trenger i alle fall ikke jeg som rådgiver og sannsiger.

Du unnlater konsekvent å svare på postene, men hamrer løs med samme argumenter som om andre ikke har skrevet eller sagt noe. Så skal jeg være ærlig å oppriktig si som sant er, at det hender jeg ikke engang gidder å lese når du har skrevet tilsvar til mitt, fordi det er kun ditt ord mot tredjeparts utsagn som feks legen og AEH, men du vet altså bedre en offeret i saken og hennes lege.

Til sånt må jeg bare si latterlig arrogant om ikke direkte forrykt.

Hva Holden og TH sier eller ikke sier tar jeg med en klype salt. Derimot hva TH gjør er at mere interesse. Som å true med pistol jf legens utsagn sitert AEH, som å skulle "drepe folk sakte men sikkert". Som å opptre på en måte i livet som setter sinner i kok over hele fjøla og så selger du Snehvit teorien over AEH sitt lik.

Grunnen til at folk diskuterer her er jo ikke som din, fordi du enter forsøker dekke over et mord som enten "assosiert med den indre krets" eller kort og godt betalt, hvilke ikke ville vært noe revolusjonerende ide.

Å true noen med pistol til å signere et dokument vitner om en person uten særlig grenser og antakelig med en høy grad av psykopatiske lidelser. Dette kombinert med hva man kan anta er enormt eiebegjære og stor driv mot imperiebygging, så ser man på naturen til en person som mere en gjerne fjerner et 800 millioners problem med drap. Uten å mukke faktisk. Penger kan skape like stygg ekstremisme som dypt relgiøs. Kombinasjonen er enda verre.
Alt du skriver er løse påstander. Du har ikke klart å få med deg de opplysningene som allerede er offentliggjort om Lørenskog-saken engang. Scandinavian $tar ulykken og Wibor9saken, som antageligvis også var en ulykke, har ingenting med denne saken å gjøre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in