2025-09-09, 19:19
Medlem
Ja inte alla, men näst intill.
Och en hel del smällfeta.
Är mat ett korkat sätt att slippa ångest för stunden över usel ekonomi?
--------
För övrigt blir jag äcklad av dessa människor, men någonstans i mitten av programmen övergår detta till sympati; det är ju rätt vettiga människor mitt i eländet trots allt.
Citera
2025-09-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
--------

Mat och dryckesvanorna är ofta en del av problemet.
Citera
2025-09-09, 19:35
Medlem
Citat:
--------
För övrigt blir jag äcklad av dessa människor, men någonstans i mitten av programmen övergår detta till sympati; det är ju rätt vettiga människor mitt i eländet trots allt.

Det är faktiskt ett ganska vanligt fenomen.. många fattiga är oftast väldigt feta.. kolla på usa bara.. du kan bo i en husvagn med knappt något tak över huvudet men att vara smällfet, det fixar man ändå🤣🤣
Citera
2025-09-09, 19:39
Medlem
Onanikrems avatar
De äter kopiösa mängder skräpat och chipps framför 55 tummaren, intressen brukar vara tatueringar, tv-spel, trasiga bilar och teknikleksaker., i vissa fall kläder.

Går skiten ens på TV nu, eller är det gamla repriser?
Citera
2025-09-09, 19:47
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Skulle säga att 3 av 10 deltagare i den senaste säsongen är överviktiga eller feta. Felaktig trådstart med andra ord.
Citera
2025-09-09, 19:48
Medlem
ItsWednesdays avatar
För alla som är med där är deprimerade och tror att de kan konsumera bort sin psykiska ohälsa. Vare sig det är mat eller smycken köpta på SMS-lån.
Citera
2025-09-09, 20:12
Avstängd
Fetma sammanfaller ofta med lågbildning och lågbegåvning. Ut denna grupp återfinns den stora merparten av deltagarna i nämnda program.
Citera
2025-09-09, 20:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Fetma sammanfaller ofta med lågbildning och lågbegåvning. Ut denna grupp återfinns den stora merparten av deltagarna i nämnda program.

Det hänger även ofta ihop med missbruks-personligheter, och många av dessa uppvisar ju även missbruksbeteende runt shopping/hobbies.
Citera
2025-09-09, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det hänger även ofta ihop med missbruks-personligheter, och många av dessa uppvisar ju även missbruksbeteende runt shopping/hobbies.

Och dessa beteende är också överrepresenterade i nämnda grupp. Det handlar om gener och den bildning man för i livet även om det går att finna undantag.
Citera
2025-09-09, 20:36
Medlem
kackelstinas avatar
De har ingen disciplin, vare sig när det kommer till sin fysik eller sin ekonomi.
Citera
2025-09-09, 20:39
Medlem
Citat:
--------

Billig mat typ pasta och BK, MCDONALDS, pizza är inte det bästa att leva på, har man sen dålig ämnesomsättning också så är det lätt att man lägger på sig,

Sen stimulera mat intag samma belöning system i hjärnan som sex!

Man blir tillfredsställa och mår bra för stunden!
Citera
2025-09-09, 20:43
Medlem
Att fattiga människor ofta är feta är ett fenomen som började på 1900-talet, främst i USA, men sedan såg man samma fenomen sprida sig till sydamerika, afrika och nu senaste 20 åren även till Europa och mellanöstern.

Det sprider sig i världen.

Grundproblemet är givetvis att vissa ingredienser i maten är så billiga. Det är superbilligt att framställa socker och andra ämnen som används mer och mer i vår kost. Både i mat och i allt annat gott.

Men framförallt i läskedrycker!!

Sockerberoende i sig tror jag skapar en känsla av trötthet, vilket gör att de som blir sockerberoende tenderar att bli energilösa och passiva. Man sätter sig framför tv-burken och istället för att använda kroppen och göra något på kvälen så sitter man framför tv-burken/datorn och dricker läsk och äter godis. Ovanpå det då en fet pizza och sedan massa annan mat fullt med socker, vilket framförallt då finns i fabrikstillverkad mat som man bara värmer upp i mikron.

Iallafall, när man är sockerberoende så blir man passiv och en passiv människa jobbar förmodligen inte för att göra sig en karriär, det börjar redan i skolan och fortsätter sedan resten av livet. Man gör minsta möjliga arbete för att få ihop pengar till det nödvändigaste och däri ingår givetvis att äta gott.

Så man blir fet, riktigt fet och sjuk, sjuk så att man blir ännu tröttare och passivare och ännu fetare.

Jag tror dock att de som hamnar i lyxfällan har fler problem än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in