Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Skulle du själv ha begärt ett registerutdrag och lämnat över till din tjej då, i ett oöppnat kuvert, som om hon varit en arbetsgivare... om hon begärt det på en av era första dejter? Jag kan säga att JAG inte skulle ha gjort det, om jag hade träffat en ensamstående pappa som ville ha denna lilla garanti. Jag skulle FÖRSTÅ honom, men det skulle ändå kännas för kränkande, så jag skulle säga "tack för mig!" och gå därifrån.
I Sverige blir man dömd två eller fler gånger, först av rättsväsendet och sen socialt, jag vet inte riktigt vad du tänker att det ska leda till för positiva effekter. Jag har själv blivit anmäld för våldtäkt för att kvinnan var öm i fittan efter att vi hade knullat, jag hade också hjälpt henne betala en faktura och det valde snuten att utreda som köp av sexuell tjänst, störd tjej skulle jag vilja säga. Oavsett, jag blev dömd för det sistnämnda, blev av med jobbet inom säkerhetsklass, prick i registret i 10 år (villkorlig dom), hot om att bli utesluten ur bostadsrättsföreningen och sen ska samhället döma ut mig som ett rötägg, plus att jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt av detta. Men det kanske är skäligt för mig att visa upp mitt belastningsregister för alla kvinnor jag möter? Där står det att jag betalade för sexuell tjänst med uppsåt, gjorde jag det? Nä men jag valde att erkänna för att slippa rättegång.