Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Eller så har ett guldläge för Wollter nu skapats, där endast kvinnor som inte vill ha förhållande och kan hålla tyst blir de som är tillgängliga. Finns ju en del gifta kvinnor som gärna skulle träffa en man som Wollter.
Haha. Så kan det ju vara. Men jag fick inga erbjudanden från kvinnor i ”vår” bekantskapskrets när min exfru gick all in och skulle berätta om detta för alla som vill och inte ville veta. Men jag är ju ingen kändis heller.
Det var många som vände mig ryggen under den perioden då allt skulle vändas och vridas på. Det sjuka med dysberoendeklinikens pedagogik som även Wollter har varit på är att i steget gottgörelse skall alla sårskorpor rivas av och alla skall förlåtas. Därav Julias alla brev till kvinnorna Stoffe satte på.
En total galenskap att involvera en massa människor i dessa sanningar. Sanningen är ju inte en fast punkt. Olika människor ser olika på samma ögonblick.
En annan galenskap med terapin är att offret skall få svar på alla sina frågor för att kunna lägga det hela bakom sig. Tänk att jag gick med på det. Att i detalj svara på alla otroheter. Så klart ledde det bara till nya frågor och ännu större brist på tillit.
Det hade nog varit bättre för min exfru att få veta så få detaljer som möjligt.