2025-09-03, 20:14
Medlem
farlings avatar
Har sett första avsnittet, och tyckte att det var förvånansvärt lätt att placera deltagarna i respektive hem. Har det ens hänt tidigare (har inte sett alla avsnitt) att alla har haft alla rätt?

Jag har inget emot Keyyo som programledare, men saknar fikadelen lite, när alla slog sig ner en stund och pratade. Men antar att de kapat den delen till förmån för scenerna där Keyyo kollar in husen själv.
Citera
2025-09-08, 20:31
Medlem
Erki122s avatar
Det verkar inte vara så jämställt det här programmet? Nästan alltid fyra kvinnor och en man i varje avsnitt!!
Citera
2025-09-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad bidrar keyoo med? som malin inte kunde?
Tuttar!
Citera
2025-09-16, 00:39
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Det verkar inte vara så jämställt det här programmet? Nästan alltid fyra kvinnor och en man i varje avsnitt!!

Jag må hata public service och tycka att det är vänstervridet och feminist-extremt, men i just detta fall måste jag ändå argumentera emot dig då detta program är typiskt ett "kvinno-program" och hem och inredning är generellt sett ett större intresse för kvinnor än för män. Jag har i diverse sociala sammanhang hört ett tiotal kvinnor prata om programmet under de senaste året medan jag har hört noll män diskutera programmet. Könsfördelningen på de som söker till programmet måste vara överväldigande fler kvinnor.
Citera
2025-09-16, 00:42
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Sandi Bacetic som var med i kvällens program och bodde i ett nyrenoverat slott på 720 kvadratmeter hade förmodligen den mest imponerande bostad av alla program jag någonsin sett. Frågan är hur i helvete hon har råd med bostaden med tanke på att hon ligger på lönerakning 988 av 1138 personer över 16 år på hennes postnummer enligt Ratsit. Ingen höginkomsttagare alltså, men den bostaden lär ju vara värd åtminstone 50 miljoner kronor.
Citera
2025-09-16, 00:43
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Har sett första avsnittet, och tyckte att det var förvånansvärt lätt att placera deltagarna i respektive hem.

Första avsnittet var enkelt för att SVT ville ge tittarna självförtroedne, därefter har det blivit exponentiellt svårare.
Citera
2025-09-16, 13:58
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Sandi Bacetic som var med i kvällens program och bodde i ett nyrenoverat slott på 720 kvadratmeter hade förmodligen den mest imponerande bostad av alla program jag någonsin sett. Frågan är hur i helvete hon har råd med bostaden med tanke på att hon ligger på lönerakning 988 av 1138 personer över 16 år på hennes postnummer enligt Ratsit. Ingen höginkomsttagare alltså, men den bostaden lär ju vara värd åtminstone 50 miljoner kronor.

Hon bor väl i kollektiv med sin mamma och moster? Det var ett tag sedan jag såg programmet (som knappast är "kvällens program") men jag vill minnas att det framgick.
Citera
2025-09-16, 20:28
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Jag må hata public service och tycka att det är vänstervridet och feminist-extremt, men i just detta fall måste jag ändå argumentera emot dig då detta program är typiskt ett "kvinno-program" och hem och inredning är generellt sett ett större intresse för kvinnor än för män. Jag har i diverse sociala sammanhang hört ett tiotal kvinnor prata om programmet under de senaste året medan jag har hört noll män diskutera programmet. Könsfördelningen på de som söker till programmet måste vara överväldigande fler kvinnor.

Det har du rätt i när man tänker efter
Citera
2025-09-16, 23:41
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Hon bor väl i kollektiv med sin mamma och moster? Det var ett tag sedan jag såg programmet (som knappast är "kvällens program") men jag vill minnas att det framgick.

Ja men ändå! Ingen av de tre kvinnorna verkar vara höginkomsttagare enligt Ratsit så hur i helvete hade de råd? Morsan kanske hade en förmögen make som hon separerade med? 75% av förmögna kvinnor har ärvt sin förmögenhet.

Och ja, såg det igår men du har rätt i att avsnittet är 1-2 veckor gammalt.
Citera
2025-09-17, 09:07
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ja men ändå! Ingen av de tre kvinnorna verkar vara höginkomsttagare enligt Ratsit så hur i helvete hade de råd? Morsan kanske hade en förmögen make som hon separerade med? 75% av förmögna kvinnor har ärvt sin förmögenhet.

Och ja, såg det igår men du har rätt i att avsnittet är 1-2 veckor gammalt.
De behöver ju inte äga huset. Ett hus mår sällan bra av att stå tomt, de kanske hyr det billigt mot att hålla igång vattenledningar, värme osv.
Citera
2025-09-22, 18:57
Medlem
”Raaamlösa”, pinsamt!
Citera
2025-10-01, 20:25
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Varför är det snusk- och sexskämt i varenda avsnitt? Varför är det allt som Keyyo och deltagare är kapabla att skämta om? Vissa skämt åt det hållet hade väl varit okej men i flera avsnitt i rad nu så har 95% av skämten i varje avsnitt anspelat på saker under bältet. Är programmakarna så kåta, därför de anlitade två meloner med ben som programledare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in