Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Tycker du synd om våldtäktsmannen? Underligt att det är just DET du stör dig på i detta fallet

jag stör mig som fan på att vi alla inte är lika inför lagen.
dumpen får göra vad fan dom vill, att folk tar livet av sig som påföljd är alltså helt okej. dumpen är extremt olagligt men rättsväsendet bryr sig inte
när ernstberger åkte dit för ekobrott blir han nu i efterhand hyllad och lyfts som en höjdare, skrivit bok osv. att lura pensionärer på pengar anses alltså helt okej ur samhällsperspektiv
våldtäktsmän ska alltid hängas ut. straffet i sig är inte tillräckligt utan man ska pajkastas publikt och förvärra det ännu mer, om målsägande skulle ha en familj skulle dessa behöva flytta till en annan ort av ren skam för vad mannen gjort. även de drabbas ju extremt hårt när det skrivs artiklar osv
jag vet ett fall där en pedofil åkt fast, som hade både 2 barn och fru. fint jobb, han var högt uppsatt. händelsen uppmärksammades på FB, han blev av med jobbet, men straffet i sig blev milt. familjen tvingades flytta långt bort och byta efternamn. då kan man ju undra om det har gått rätt till när barnen retas i skolan och behöver flytta och byta namn? jag kan tillägga att familjen höll ihop även efter domen.
man lägger inget krut på att få in kriminella i samhället. man har en prick som aldrig försvinner vilket gör ett helvete. man svartmålas ända in i döden. ta ernstberger exempelvis. om han hade våldtagit någon istället för ekobrott, så skulle han ha spenderat resten av livet på samhall (vilket hade varit kapitalförstöring då ernstberger egentligen är mycket duktig och driven) då ingen hade viljat ta i honom med tång även efter avtjänat straff. men nu är det ekobrott så då är det helt okej.
sen ska vi inte glömma att sånnahär saker händer
(FB) Tinder-dejt slutade i 54 mån fängelse och nästan 1 milj. i skadestånd, utan bevis
slutligen rekommenderar jag att du ser filmen the unforgivable. finns på netflix