2025-09-08, 17:47
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
YouTube. Facebook. Ingen kommenterat ännu. Tror inte detta blåser förbi. Tidsfråga innan drevet kommer. Dumpen bör ta upp detta mannen är farlig
Tjejen är 17år, vad ska dumpen göra menar du? Han är ju dömd..
Citera
2025-09-08, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Båda? Finns väl inga bevis på att den andra brorsan är likadan eller?

Han vet mycket
Citera
2025-09-08, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Tjejen är 17år, vad ska dumpen göra menar du? Han är ju dömd..

Varna sen går han på 12
Citera
2025-09-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Tror de flesta som tillkommit tråden nu efter att Aftonbladet lyfte ärendet igår missat den här delen.

När offret omhändertogs av ambulans och skickades till Maria Ungdom visar de toxikologiska rapporterna att hon, 17 år, hade över 2 promille i blodet. Hon har inga som helst minnen från deras vistelse vid stranden mitt i natten.

Två saker sker sedan parallellt:

1) Han berättar i förhör att han ”pullat” henne på stranden och att hon ska ha fått en fontänorgasm.

2) Eftersom att hennes tampong är borta och eftersom att hennes kompis är orolig för att hon ska ha blivit utsatt för något skickas hon till akutmottagningen för våldtagna där man konstaterar att hon har nötningsskador från trubbigt våld i slidväggen.

Eftersom att hon hade över två promille i blodet vid händelsen kan hon per automatik inte räknas som någon som kan ge samtycke. Han var dessutom nykter.

Det är kombinationen av dessa uppgifter som gör att han fälls för våldtäkt, inte att offret själv anklagar honom.

Tänkte att han kanske kommit undan om han inte sagt att han pullade henne.
Det hade väl uppdagats att någon varit i henne men han hade ju då kunnat blåneka.
Citera
2025-09-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
Han vet mycket

Att veta är ju en sak.
Citera
2025-09-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Tycker du synd om våldtäktsmannen? Underligt att det är just DET du stör dig på i detta fallet
jag stör mig som fan på att vi alla inte är lika inför lagen.

dumpen får göra vad fan dom vill, att folk tar livet av sig som påföljd är alltså helt okej. dumpen är extremt olagligt men rättsväsendet bryr sig inte

när ernstberger åkte dit för ekobrott blir han nu i efterhand hyllad och lyfts som en höjdare, skrivit bok osv. att lura pensionärer på pengar anses alltså helt okej ur samhällsperspektiv

våldtäktsmän ska alltid hängas ut. straffet i sig är inte tillräckligt utan man ska pajkastas publikt och förvärra det ännu mer, om målsägande skulle ha en familj skulle dessa behöva flytta till en annan ort av ren skam för vad mannen gjort. även de drabbas ju extremt hårt när det skrivs artiklar osv

jag vet ett fall där en pedofil åkt fast, som hade både 2 barn och fru. fint jobb, han var högt uppsatt. händelsen uppmärksammades på FB, han blev av med jobbet, men straffet i sig blev milt. familjen tvingades flytta långt bort och byta efternamn. då kan man ju undra om det har gått rätt till när barnen retas i skolan och behöver flytta och byta namn? jag kan tillägga att familjen höll ihop även efter domen.

man lägger inget krut på att få in kriminella i samhället. man har en prick som aldrig försvinner vilket gör ett helvete. man svartmålas ända in i döden. ta ernstberger exempelvis. om han hade våldtagit någon istället för ekobrott, så skulle han ha spenderat resten av livet på samhall (vilket hade varit kapitalförstöring då ernstberger egentligen är mycket duktig och driven) då ingen hade viljat ta i honom med tång även efter avtjänat straff. men nu är det ekobrott så då är det helt okej.

sen ska vi inte glömma att sånnahär saker händer (FB) Tinder-dejt slutade i 54 mån fängelse och nästan 1 milj. i skadestånd, utan bevis

slutligen rekommenderar jag att du ser filmen the unforgivable. finns på netflix
Citera
2025-09-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Tjejen hade antagligen inte mens. Tampong/Binda i brukar va kutym för unga tjejer som vill undvika konflikter och tjatiga grabbar.

Hur menar du du då ?
- Hej, ska vi knulla ?
- Nej jag har mens.
- Det tror jag inte på, visa snöret som hänger ut så tror jag på dig.
Citera
2025-09-08, 18:48
Medlem
Faltas avatar
Jag läste precis att bröderna försöker sälja bolaget till rätt pris! Det var iofs innan denna Dom. Dom är intresserade av 1 miljard och uppåt!! Det tåget tror jag har gått nu, vilken köpare vill förknippas med den dömde mannen. Hur jävla dum och galen är/var den dömde mannen!

Nu har han ju förstört för sin bror och hela bolaget. Vad tror ni, kommer företaget box *ollen att rasa eller klarar sig företaget?
Citera
2025-09-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag läste precis att bröderna försöker sälja bolaget till rätt pris! Det var iofs innan denna Dom. Dom är intresserade av 1 miljard och uppåt!! Det tåget tror jag har gått nu, vilken köpare vill förknippas med den dömde mannen. Hur jävla dum och galen är/var den dömde mannen!

Nu har han ju förstört för sin bror och hela bolaget. Vad tror ni, kommer företaget box *ollen att rasa eller klarar sig företaget?

Det klarar sig nog. Han lämnade styrelsen direkt och de har väl någon expert-krishanterare på plats. Medierna verkar inte vara så intresserade av att lyfta detta. De säljer säkert massvis i USA så det går nog att kränga av det för runt 700-1000 milj.
Citera
2025-09-08, 19:25
Medlem
Kan någon förklara vad som är speciellt med denna boxboll?
Citera
2025-09-08, 19:30
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Vem är det här då?

”Entreprenören, som varit vd och ansiktet utåt för företaget, dömdes mot sitt nekande till tre års fängelse för våldtäkt.”

”Våldtäkten ska ha skett i slutet av juni i Stockholm. Breakit har tagit del av domen. Där framgår att målsäganden vid tidpunkten för brottet var 17 år. ”

”Den dömda entreprenören är medgrundare till ett framgångsrikt bolag med försäljning i flera länder runt om i världen.”

”Han har nyligen avgått som styrelseledamot i bolaget han grundade.
Entreprenören döms samtidigt för olovligt anskaffande av alkohol samt ringa narkotikabrott. Han har erkänt dessa två gärningar.”

https://www.breakit.se/artikel/43973/entreprenor-domd-for-valdtakt-ska-avtjana-tre-ar-i-fangelse
Vet man etnicitet på entreprenören?
Citera
2025-09-08, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Vet man etnicitet på entreprenören?
JA !! Läs genom tråden !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto