2025-09-08, 09:07
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vill man bara testa så kan man följa med en vän in, eller köpa medlemskap när man kommer dit och avsluta det när man går ut ur butiken. Svårare än så är det faktiskt inte, dock kommer man inte få köpa medlemskap och säga upp det varje gång för då blir man portad ett år eller nåt sånt.

Men då ska man ha en vän som är medlem, och det är väldigt få medlemmar.

Vet nån om de har massa kul ketomat där?
Citera
2025-09-08, 09:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Jag har ingen aning hur många medlemmar det är, i Arninge är det iallafall alltid en jävulsk massa folk dagligen. Då får du köra på alternativ nummer 2. Och jag har ingen aning vad för ketomat dom har där tyvärr som svar på din fråga.
Citera
2025-09-08, 09:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Är det så få medlemmar verkligen? Jag har inte världens sociala nätverk och känner ändå flera personer som är medlemmar på Costco. Får uppfattningen att det har blivit ganska populärt, särskilt bland de som antingen har ett särskilt intresse för amerikansk mat, eller är stora familjer med många barn.
Citera
2025-09-08, 09:43
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Vill man bara testa så kan man följa med en vän in, eller köpa medlemskap när man kommer dit och avsluta det när man går ut ur butiken. Svårare än så är det faktiskt inte, dock kommer man inte få köpa medlemskap och säga upp det varje gång för då blir man portad ett år eller nåt sånt.
Så du menar att jag kan åka dit och betala medlemsavgiften, sen går jag in och shoppar, efter jag betalat för mina varor så säger jag upp medlemskapet och får pengarna tillbaka?
Eller har jag förstått det fel?
Citera
2025-09-08, 09:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Så du menar att jag kan åka dit och betala medlemsavgiften, sen går jag in och shoppar, efter jag betalat för mina varor så säger jag upp medlemskapet och får pengarna tillbaka?
Eller har jag förstått det fel?

Det är korrekt, men som jag också skrev så går det inte att utnyttja den delen hela tiden för man blir ju stämplad att man avslutat medlemsskapet och jag tror, men kan inte bekräfta, att man inte får skaffa nytt medlemsskap på ett år.
Citera
2025-09-08, 09:50
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Det är korrekt, men som jag också skrev så går det inte att utnyttja den delen hela tiden för man blir ju stämplad att man avslutat medlemsskapet och jag tror, men kan inte bekräfta, att man inte får skaffa nytt medlemsskap på ett år.
Ok, tack för info.
Citera
2025-10-22, 08:39
Medlem
Madagascars avatar
500 kr per år i medlemskap.

Hm. Intressant. Betala för att kunna köpa... Varför kör de så?
Citera
2025-10-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
500 kr per år i medlemskap.

Hm. Intressant. Betala för att kunna köpa... Varför kör de så?

Man kan köpa presentkort i kassan till ett värde 1000kr för 800 eller om det var 700kr vilekt generarar free money. Så är du storhandlare så bör man kanske handla 6 såna presentkort per månad för 4800 och så får du i princip 1200kr på köpet. Det är inte fyskamm. Finns det nån svensk kedja som kör med det? vår svenska ICA (snålaste i Sverige) skulle aldrig kunna köra detta koncept. det skulle dem förlora på.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-10-22 kl. 09:38.
Citera
2026-01-15, 19:01
Medlem
Gapade hyllorna tomma även här när bristen på nötfärs var som störst? Måste kännts snopet att betala medlemskap isf
Citera
2026-06-03, 08:57
Medlem
Säljer dom flipperspel i Sverige?
https://www.costco.com/p/-/stern-pinball-star-wars-home-edition-plus/4000373320
https://www.costco.com/p/-/stern-pinball-jurassic-park-home-edition/4000272133

Också nyfiken på om dom säljer A2 mjölk/yoghurt?
Citera
2026-06-03, 13:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 41320
Säljer dom flipperspel i Sverige?
https://www.costco.com/p/-/stern-pinball-star-wars-home-edition-plus/4000373320
https://www.costco.com/p/-/stern-pinball-jurassic-park-home-edition/4000272133

Också nyfiken på om dom säljer A2 mjölk/yoghurt?

Inte sett detta tyvärr. Det är mer engelska varor än amerikanska tyvärr. Jag är där ca 1 gånger i veckan och köper en stock snus då de är billigare än Willys.
Det som är sjukt hypeat nu är dom här jävla pokemon-paketen som kommer in lite då och då. Blir total härdsmälta på folk och det är som om det vore black friday när dessa kommer in. Kostar typ 595kr/st och säljs oöppnat för 1200-1500.
Citera
2026-06-06, 08:53
Medlem
Citat:
Inte sett detta tyvärr. Det är mer engelska varor än amerikanska tyvärr. Jag är där ca 1 gånger i veckan och köper en stock snus då de är billigare än Willys.
Det som är sjukt hypeat nu är dom här jävla pokemon-paketen som kommer in lite då och då. Blir total härdsmälta på folk och det är som om det vore black friday när dessa kommer in. Kostar typ 595kr/st och säljs oöppnat för 1200-1500.
Vad synd. Tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in