2023-09-18, 11:48
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag tycker costco är trevligt.
Mycket storpack och annorlunda märken.
Men man måste ju vara ärlig, man åker inte dit för att spara pengar på samma sätt som du spenderar och inte sparar på Ullared.
Avgiften är inte så farlig då du får ett gratis hushålskort på köpet, alltså 250 kr per kort.
Jag tycker det är kul att åka dit ibland och andas in lite walmart-anda.
Men var beredd på att köpa på tok för mycket.
Tycker även att personalen är väldigt trevlig.
Bryter trenden här i tråden att det bara är skit, jag tycker faktiskt det är värt avgiften och trevligt ställe att åka till om man inte har något särskilt för sig.
Ja det är synd att folk är så negativa inställda till Costco. Men det tar väl ett tag innan svensken har vant sig vid den här typen av butik. Lidl fick väl också mycket skit i början.
Citera
2023-11-04, 15:02
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ok. Nu har vi handlat på Costco några månader, ditlockade av nöjda vänner. Och jag måste säga att de missnöjda skribenterna här i tråden måste vara vänstermänniskor som hatar USA eller anställda på ICA.

Vi är fullständigt helnöjda med både prisnivån, kvalitén och frånvaron av grottmänniskor.

Igår stekte jag deras fläskkotlett (pork shoul steak). Stor förpackning, förvisso, så en del gick i frysen. Omdöme: jämna snygga skivor, till skillnad från ICAs ojämna slamsor. Smaken var mycket fin, doftade ljuvlig och smakande likadant. 1.2 kg för 151kr.

Organiska Avokado stora som knytnävar, perfekt ätmogna och läckert smöriga. Fem stycken i nätkasse för 54kr. Jag jämför med de vanliga äggstora, omogna eller ruttna med tydliga klämskador.

En del känns ovant i början, som att betala årsavgift, rutinen i kassan och kontrollen vid utgången. Man kan skratta åt det men bör komma ihåg att svensk handel går på knäna pga allt svinn.
Citera
2024-02-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Igår stekte jag deras fläskkotlett (pork shoul steak). Stor förpackning, förvisso, så en del gick i frysen. Omdöme: jämna snygga skivor, till skillnad från ICAs ojämna slamsor. Smaken var mycket fin, doftade ljuvlig och smakande likadant. 1.2 kg för 151kr.
Har ingen erfarenhet av Costco men är inte imponerad av fläskkotlett för 126 kr/kg. Ursprung på köttet?
Jag betalar ca 70 kr/kg för en bit på ca 4 kg. Väljer själv tjocklek när jag skivar ;-)
Citera
2024-02-24, 22:14
Medlem
Nyfiken som man är så kollade jag på deras hemsida och hittade bl a svenskt smör 1 kg till pangpriset 65 kr, normalt är ca 60-65 kr per halvt kilo (finskt och norskt smör förekommer till lägre priser).
Senast jag köpte i höstas gav jag 89 kr/kg och tyckte det var billigt. Då skulle ICA tvärs över gatan ha ca 69 kr/500 g.
Tyvärr är jag inte ens i närheten av Täby!
Citera
2024-02-26, 12:21
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.eriksson
Nyfiken som man är så kollade jag på deras hemsida och hittade bl a svenskt smör 1 kg till pangpriset 65 kr, normalt är ca 60-65 kr per halvt kilo (finskt och norskt smör förekommer till lägre priser).
Senast jag köpte i höstas gav jag 89 kr/kg och tyckte det var billigt. Då skulle ICA tvärs över gatan ha ca 69 kr/500 g.
Tyvärr är jag inte ens i närheten av Täby!
Ja, just Costcos smör, mjölk och liknande produkter visar hur Ica och KF blåser konsumenterna. Exakt samma varor från Arla men rejält mycket billigare.
Citera
2024-08-09, 18:38
Medlem
carminaburanas avatar
Har de amerikanskt godis, snacks och kakor eller är det bara svenska märken?
Citera
2024-08-10, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Har de amerikanskt godis, snacks och kakor eller är det bara svenska märken?

Japp. Brittiskt också.
Citera
2024-08-10, 08:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyoroger
Japp. Brittiskt också.

Ok! Men har de tex olika varianter av pop tarts och så?
Citera
2025-09-07, 09:59
Medlem
Verkligen synd att de kräver medlemskap. Tror verkligen de förlorar på det i längden. Ibland åker man förbi och skulle vilja kika in och se om det finns nåt av intresse men iom att man inte är medlem så går man inte ens in. Och att bli medlem när man bara har vägarna förbi då och då kommer inte hända.

Sverige är helt fel land att använda medlemskap som nåt slags bete. Många ser redan med förakt på den här typen av stora amerikanska mataffärer där allt köps i storpack. Att sen lägga på medlemskap hindrar bara folk från att ens ge det en chans.

Jag är nog inte den enda som tänker så
Senast redigerad av JulietteHas 2025-09-07 kl. 10:04.
Citera
2025-09-07, 10:21
Medlem
https://www.fri-kopenskap.se/article/view/1181459/costcochefen_om_starten_i_bernstorpdagligvarorna_s aljer_bast

Efter en ganska diskret lansering summerar den amerikanska stormarknadskedjan Costco Wholesale sina två första månader på handelsplatsen Stora Bernstorp utanför Malmö.– Det har varit helt galet, konstaterar butikschefen Brett Vigelskas som nu vänder blicken mot Göteborg.

Hej alla på Costco, sänk medlemsavgiften till 50 kr så får ni fler kunder. Ni kan ha extrapris på avgiften då och då.
Senast redigerad av GudsFarfar 2025-09-07 kl. 10:26.
Citera
2025-09-07, 22:43
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudsFarfar
https://www.fri-kopenskap.se/article/view/1181459/costcochefen_om_starten_i_bernstorpdagligvarorna_s aljer_bast

Efter en ganska diskret lansering summerar den amerikanska stormarknadskedjan Costco Wholesale sina två första månader på handelsplatsen Stora Bernstorp utanför Malmö.– Det har varit helt galet, konstaterar butikschefen Brett Vigelskas som nu vänder blicken mot Göteborg.

Hej alla på Costco, sänk medlemsavgiften till 50 kr så får ni fler kunder. Ni kan ha extrapris på avgiften då och då.

Man borde kunna få köpa ett test pass för 50 spänn.
Citera
2025-09-08, 08:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Man borde kunna få köpa ett test pass för 50 spänn.

Vill man bara testa så kan man följa med en vän in, eller köpa medlemskap när man kommer dit och avsluta det när man går ut ur butiken. Svårare än så är det faktiskt inte, dock kommer man inte få köpa medlemskap och säga upp det varje gång för då blir man portad ett år eller nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in