2025-09-07, 20:36
Medlem
Ganonitos avatar
Hade det varit en muslim så hade poliserna inte lyft ett finger.
Citera
2025-09-07, 20:46
Medlem
oarligs avatar
Världen får tycka i forum. Nazism och kommunism ville stoppa forum under andra världskriget och kalla kriget? Världen var långt ifrån utvecklat i dåtida världen.
Senast redigerad av oarlig 2025-09-07 kl. 20:50.
Citera
2025-09-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
https://youtu.be/BRIOaMNnWi8?si=5z5k2RZr-x51C7nF

Skandalscener då tidigare knarklangaren, numera omvände predikanten Ollie och hans stödpersoner, får sin utrustning beslagtagen och man får något slags "närvarandeförbud" under begränsad tid.

Varför dessa attacker från systemet då Kristus och budskapet om frälsning (räddning) från denna världen?

Jo för att det retar gallfeber på djävulens patraskanhängare (systemet) då den sanna läran lyfts fram.

Dina tankar om det inträffade?

ps själva polisingripandet finns i huvudsak i slutet av videon.

Kanalen har även andra liknande videos med turbulens kring predikanten!

Behöver man i UK ha tillstånd för att ha dylika arrangemang med högtalare ?
Hade gatupredikanten ansökt om det och fått det beviljat ?
Citera
2025-09-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Säg inte det, brittisk polis har ju faktiskt gripit in mot Palestinarörelsen.
Citera
2025-09-08, 00:56
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var inga skandalscener. Det var mycket lugna poliser som agerar inom lagens ramar när det gäller att skräna i ljudförstärkande utrustning och störa den allmänna ordningen.

Djävulen finns inte så det blir obegripligt vad du pratar om.

Han verkar ha en rejäl mental störning. Det är bra att polisen griper in när han skapar otrygghet i samhället med sina sjuka uttalanden. Lite synd att även det engelska samhället är så trasigt att de inte verkar ha förmåga att ta itu med honom så som de borde.

Han skulle naturligtvis köras till psykmottagningen och få sitta där i några år med full medicinering tills han skulle blivit av med dessa spöken om gudar och troll.
Polisen gör inget mot imamer. Konstigt att de får stå och skräna. Men kristna predikanter plockar man bort även om de inte stör ordningen. Storbritannien är en diktatur
Citera
2025-09-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Nej han har inte fått nått sånt uppdrag, det är bara nått han tror själv, Lagen har företräde framför trosuppfattningar. Låt bli att störa allmänhetenheten, annars blir ni straffade och får lära er laglyndnad den vägen!

"Lagen" om att man inte får höras verkar inte gälla dom vämjeliga pridetågen, t.ex., men då görs inga ingripanden.
Vad tror du det beror på?
Citera
2025-09-08, 11:29
Medlem
Citat:
"Lagen" om att man inte får höras verkar inte gälla dom vämjeliga pridetågen, t.ex., men då görs inga ingripanden.
Vad tror du det beror på?
Det finns ingen konspiration!
Ska du bränna en bok, demonstrera eller ha en allmän sammankomst på offenlig plats, exempelvis bön eller predikan då krävs det tillstånd av polisen vilket dom nästan alltid ger, och håller du dig inom det du angav i ansökan så går det bra, men gapar du i mikrofon utanför tunnelbanan så att om det går larm i tunnelbanan så larmet inte hörs bra, då kan du bli avvisad från platsen!

Pride tågen har tillstånd, dom har ingen lära dom prackar på andra, vilket hat predikanten vid tunnelbanan där jag bor hadde, det var ingen där då vid tillfället, jag gick förbi han och ignorerade hans budskap, vilket jag fick höra bakom mig, då han sade att jag kommer brinna i helvetet för mina synder! Hat är det, eller han som vill att jag ska brinna tycker att det är njutbart att se när någon brinner upp, IS är förtjust i sånt, spelar ingen roll vilket motiv, utövarna är minst sagt motbjudande!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2025-09-08 kl. 11:31. Anledning: Stavfel
Citera
2025-09-08, 13:02
Medlem
Citat:
Jesus ville att vi skulle sprida det glada budskapet om evangeliet, att det finns räddning från den här världen och dess garanterade död, elände och förgänglighet.

"Hur ska dom kunna höra utan en predikant"
" Ni är jordens salt, men om saltet mister sin sälta så gör en ingen nytta"
"Ropa från hustaken det jag viskar i era öron"
Jesus nämnde aldrig att budskapet skulle spridas.
Citera
2025-09-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hade han varit muslim hade polisen arresterat honom som en terrorist.
Citera
2025-09-08, 14:52
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Jesus nämnde aldrig att budskapet skulle spridas.

"Gå ut och gör alla folk till lärjungar " sade han.

Det är tveklöst att budskapet skulle spridas. Det vet i stort sett alla. Missionär, evangelister Pastorer gör så.
Citera
2025-09-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oarlig
Sverige har bättre lagar än kommunist staten Sovjet och nazist staten Tyskland alla får tycka.

Det får man, det har dock inte varit givet med religionsfrihet genom hela Sveriges historia. Det fanns en tid när kristna i Sverige förtrycktes, av andra kristna.
Citera
2025-09-08, 15:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Hade han varit muslim hade polisen arresterat honom som en terrorist.

Nej det hade de inte. Vi pratar om ultraPK UK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in