2025-09-06, 10:22
Medlem
purity666s avatar
Har någon läst domen? 750 000 för våldtäkt är ett jäkla högt belopp så det måste ha varit nåt annat inblandat.
Citera
2025-09-06, 10:23
Medlem
Han är solklart skyldig och det kommer Hovrätten kommer fram till också. Bäst han aktar sig för att tappa tvålen i duschen i fängelset.
Citera
2025-09-06, 10:36
Avstängd
Det är ju uppenbart att rättegången är ett skämt. Man bedriver jakt på män. Dessa domare och nämndemän osv behöver själva sparkas och fänglas.

Det finns inte nånstans i en normal verklighet att detta skulle vara okej. 1 ung mans liv är helt förstört på grund av denna hat mot män.

Tur jag håller mig ifrån svenska tjejer. Riktigt jävla obehgligt är detta.
Citera
2025-09-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej
Grov våldtäkt med videobevis- 1år 6mån straff. https://www.friatider.se/indier-film...ldtakt-utvisas
Citera
2025-09-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Grov våldtäkt med videobevis- 1år 6mån straff. https://www.friatider.se/indier-film...ldtakt-utvisas

Han var väl under 18år när brottet skedde. Mellan 15 och 18år får man ungdomsrabatt. Dessutom får man även rabatt om man utvisas. Då är straffet helt normalt.

Artikeln säger att är 19 år men den är ju skriven 1år 9 mån efter brottet, så jag utgår från att han var under 18år när brottet skedde. Du får gärna leta upp domen. Friatider som källa är inte speciellt bra.
Citera
2025-09-06, 16:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Först skrev du så här: "En snärt är tillåten. Ett knytnävsslag ger dagsböter, så fakta är viktigt."

Nu så här: "vilket ger lägre straffvärde än ett slag med knytnäve i ansiktet"

Hur ska du ha det? Är det tillåtet att ge någon en örfil, eller ses det bara som en mildare form av misshandel än ett knytnävsslag och därmed också ger ett mildare straff ifall man döms för det?

Att ett knytnävsslag bedöms hårdare än ett slag med öppen hand har sedan inget med maskulinitet att göra. Det handlar om att ett knytnävsslag kan ge värre skador än ett slag med öppen hand.
Så bra, då håller du med mig om att det är viktigt om ett domslut innehåller orden "öppen hand" eller "knytnäve".
Citera
2025-09-06, 16:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Eftersom tråden handlar om en ev falsk våldtäktsanklagelse så är givetvis andra brott rät off topic. Huruvida män döms hårdare för rattfylla eller andra brott är helt enkelt inte relevant.

Att sedan alla brott som är hyfsat vanligt förekommande har ett mörkertal vad gäller statistiken som ju bara kan mätas på anmälda brott, eller kanske bara på konstaterade brott, är så självklart att det är onödigt att diskutera.

Men visst, jag kan mata på med undersökningar i en evighet om det önskas.

https://www.lu.se/lup/publication/1968804

https://storasyster.org/aktuellt/bra...tatistik-2024/

Sedan är det nog så att mörkertalet är större när det handlar om våldtagna män än våldtagna kvinnor. Iaf finns ingen anledning att tro att det är lägre.

https://www.uu.se/centrum/nck/kunska...-sexuellt-vald

Så att det skulle vara ett feministiskt perspektiv att påstå att det begås våldtäkter som aldrig anmäls är lika fånigt som att säga att det misogynt att hävda att män någonstans i samhället diskrimineras pga sitt kön.
Så fint att du hittar länkar Mr Google som du aldrig någonsin läst eller hört talas om. Det är en agenda utan fakta du driver, att Sverige svämmar över av våldtäkter som inte anmäls. Det ironiska är att en stad som Lund där jag bott har 40.000 kåta studenter och antalet anmälda våldtäkter är under 100 per år varav 60% utförs av utlänningar så risken för våldtäkt tycks obefintlig? Trots den berömda statistiken i Sverige där vi ser ut som världens värsta våldtäktsland eftersom våra definitioner skiljer sig från andra länder. Något som du säkert applåderar. Ju fler våldtäkter ju gladare inlägg från Vänsterindivider.
Citera
2025-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Dold kamera har en viss betydelse. I övrigt ganska korkade påståenden.

Har en skylt på min ytterdörr som talar om att jag har kamera I huset. Behöver man fråga om man blir filmad ute i det vilda? Nej.
Citera
2025-09-06, 19:40
Medlem
Någon som har fupen/domen?
Citera
2025-09-07, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så bra, då håller du med mig om att det är viktigt om ett domslut innehåller orden "öppen hand" eller "knytnäve".

Det är så självklart att det inte behövs sägas. Och lika självklart är att det är brottsligt att ljuga om vad man utsatts för. Oavsett det handlar om en våldtäkt som inte begåtts eller ett knytnävsslag som aldrig utdelats.
Citera
2025-09-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så fint att du hittar länkar Mr Google som du aldrig någonsin läst eller hört talas om. Det är en agenda utan fakta du driver, att Sverige svämmar över av våldtäkter som inte anmäls. Det ironiska är att en stad som Lund där jag bott har 40.000 kåta studenter och antalet anmälda våldtäkter är under 100 per år varav 60% utförs av utlänningar så risken för våldtäkt tycks obefintlig? Trots den berömda statistiken i Sverige där vi ser ut som världens värsta våldtäktsland eftersom våra definitioner skiljer sig från andra länder. Något som du säkert applåderar. Ju fler våldtäkter ju gladare inlägg från Vänsterindivider.

Jag har aldrig sagt att Sverige översvämmas av våldtäkter. Och ju färre våldtäkter desto bättre, oavsett de anmäls eller ej. Som vanligt hittar du på saker för att stärka dina grundlösa påståenden.

Ett sådant verkar vara detta om färre än 100 anmälda våldtäkter per år i Lund. Statistiskt borde siffran ligga en bit över 100. Men vad detta har med trådens ämne att göra är oklart, liksom vad det har med mitt påstående om att det finns ett mörkertal vad gäller våldtäkter. Låt säga att det varje år skulle ske 100 våldtäkter i Lund som inte anmäls. På vilket sätt blir detta svårare att få ihop ifall det är 90 våldtäkter som anmäls än om siffran är 110?

Sluta se alla som feministiska vänstermänniskor och hoppas att folk du inte känner ska hamna i en rättstvist med en kvinna. Hoppas istället på att din dotter inte blir ihop med trådens Joakim, alldeles oavsett han begått våldtäkter eller ej.
Citera
2025-09-07, 11:12
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att Sverige översvämmas av våldtäkter. Och ju färre våldtäkter desto bättre, oavsett de anmäls eller ej. Som vanligt hittar du på saker för att stärka dina grundlösa påståenden.

Ett sådant verkar vara detta om färre än 100 anmälda våldtäkter per år i Lund. Statistiskt borde siffran ligga en bit över 100. Men vad detta har med trådens ämne att göra är oklart, liksom vad det har med mitt påstående om att det finns ett mörkertal vad gäller våldtäkter. Låt säga att det varje år skulle ske 100 våldtäkter i Lund som inte anmäls. På vilket sätt blir detta svårare att få ihop ifall det är 90 våldtäkter som anmäls än om siffran är 110?

Sluta se alla som feministiska vänstermänniskor och hoppas att folk du inte känner ska hamna i en rättstvist med en kvinna. Hoppas istället på att din dotter inte blir ihop med trådens Joakim, alldeles oavsett han begått våldtäkter eller ej.
Så nu är dina bevis "låt oss SÄGA att det begås 100 våldtäkter i Lund som inte anmäls". Jag föreslår istället "låt oss SÄGA att det inte alls begås några våldtäkter i Lund som inte anmäls eftersom det är ett extremt allvarligt brott, och tvärtom visar statistiken att de flesta som anmäls ger noll och vi har tvärtom en ÖVERanmälan." Så kan du gå runt i din verklighet av låtsasvåldtagna och fortsätta hata män. Som är din egentlige drivkraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in