2025-09-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När hans familj vill att han avgår så känns det som måttet är rågat. På YT ligger många utfrågningar där han är helt av banan, dvs inte har någon koll öht.

Taco Boy tyckte plötsligt vaccin var bra att ta. Sedan har ju flera barn dött av mässling i usa nyligen.

Njae, han passar bättre i någon konspirationssekt.

Du gör samma missförstånd igen.
Han har aldrig varit emot principen med vaccin – aldrig.

Det han kritiserar är att just vaccin undantagits från kravet på dubbelblind placeboprövning, ett fundament i modern medicinsk prövning. Vaccin är det enda läkemedel som fått denna särställning. Lägg därtill att läkemedelsbolagen är immuna mot skadeståndsanspråk vid biverkningar – du kan alltså inte stämma dem.

Fundera ett varv på vad detta innebär.

Möjligheten att stämma är en demokratisk ventil. Den ger civilsamhället möjlighet att reglera när tillsynsmyndigheterna inte gör sitt jobb. När denna funktion tas bort, lämnas fältet öppet för missbruk.

Det är precis det här han pekar på: det regulatoriska systemet är satt ur spel. Som Magnus Gisslén nyligen påpekat, saknar många av de som leder dessa myndigheter både medicinsk kompetens och förmåga att skilja på sak och egenintressen. Samtidigt ser vi hur beslutsfattare som godkänner läkemedel ofta snabbt får toppositioner i de bolag vars produkter de just släppt igenom. När detta sker parallellt med att bolagen är juridiskt immuna – då sitter vi med ett strukturellt problem av gigantiska mått.

Och just här är han trovärdig: hela sitt liv har han drivit processer mot de största företagen i världen – och vunnit. Mot föroreningar, mot läkemedelsskador, mot giriga jättar. Han är kanske den bäst lämpade personen av alla att rensa upp i detta system!
Citera
2025-09-07, 09:27
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja, därför det är irrelevant om han tror på tomten, Allah eller Jesus. Sjukvård bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. Ingen i världshistorien har botats från skada eller sjukdom genom religion. Han är chef för en hälsomyndighet och ska därför respektera den medicinska vetenskapen. Det gör han inte. Det är därför folk från både höger och vänster hatar honom. Han är inte bara en idiot, han är liksom helt moraliskt kaputt och galen också. Den minst lämpade personen för uppdraget. Trump hade inte kunnat valt en värre person

Det är ju faktiskt så att han respekterar vetenskapen mer än vad du gör, han vill ju att forskningnen ska vara "gold standard", och gjord av oberoende forskare, inte forskare som får betalt av big pharma och undanhåller fakta. Vet du att medicinbolagen undanhåller rådata från sina studier? Vet du att det finns jurist byråer som är specialicerade på att få ut denna rådata eftersom folk får allvarliga biverkningar av mediciner och vacciner?

Vet du att han har sparkat många korrumperade anställda på cdc? Nä, du saknar kritiskt tänkande och är förmodligen från vänstern och helt efterbliven.
Citera
2025-09-07, 09:31
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Kan någon förklara varför hela vänstern avskyr RFK Jr?
Allt jag hör honom säga i de olika utskottsförhören och intervjuerna jag sett är egentligen ganska enkelt:
Det finns en tydlig korruption bland tillsynsmyndigheter.
Chefer som godkänner läkemedel och livsmedel hamnar sedan på höga poster i de bolag de tidigare skulle granska.
Detta kallas ”corporate capture”.

Hans poäng är att myndigheter själva borde forska och utreda innan preparat godkänns. Han menar att det inte är rimligt att Pfizer eller andra läkemedelsbolag själva ska stå för forskningen om sina egna biverkningar.

Är det verkligen något fel med det? Jag har svårt att förstå hur någon kan vara emot en sund skepsis mot kapital, läkemedelsbolag och andra giriga aktörer – och att man vill sätta högre krav på sådant de tjänar pengar på.

Det här är dessutom en man som i årtionden tagit strid mot några av de största och mest hänsynslösa företagen. Han har stämt dem i domstol för miljöförstöring och skador på människor – och vunnit. Tack vare honom har enorma landområden räddats och återställts, och otaliga djur och människor har skyddats. Han har alltså gång på gång bevisat sin sak juridiskt, vilket är långt mer än de flesta av hans kritiker kan säga.

Han skriver böcker fulla av referenser om de här frågorna, i sådan omfattning att han skulle kunna bli stämd för förtal på säkert hundratals miljoner - men det har aldrig hänt. Han nämner till och med personers namn helt öppet i sina böcker som skurkar? Och det trots att hela det ”woke-maskineriet” jagar honom, men fortfarande ingen stämning mot honom.
Och så sitter typ vänstermänniskor och media som Expressen journalister och påstår självsäkert att han är ”för okunnig” för jobbet.

Och om man verkligen lyssnar på honom – när han talar om tro, andlighet och sitt syfte i livet – märker man att han är en djupt intellektuell, empatisk och principfast människa. Ändå ignoreras allt detta i mediebilden, som reducerar honom till en karikatyr. Precis som med allt som är komplext reducerar man honom.
Man översätter direkta citat utan att förstå helheten. Han talar med intellektuell tyngd och allvar, men Expressen gör en rak översättning som gör att det låter plattare och mer banalt än vad han egentligen sa.
Ett exempel på detta: han lyfter fram hur autism bland barn ökat från 1 på 10 000 på 1970-talet till 1 på 22 idag – och påpekar att ingen tidigare vågat ifrågasätta detta inom amerikansk politik eftersom hela systemet är genomsyrat av läkemedelsindustrins inflytande. Sedan beskriver han vad han ser i barnen idag med orden:
"When I look at children today, I see something has dimmed in them. The spark that should animate their eyes is fading; their faces seem weightless, burdened not by innocence but by the absence of vitality that comes from living unhealthy lives."
Expressen översätter detta till ”jag ser deras livlösa ansikten” – vilket totalt förlorar den intellektuella och moraliska resonans som hans ursprungliga ord bar på.

Så min fråga kvarstår: varför hatar folk honom egentligen?
Nästa fråga: vad har hänt med vänstern? Den hälsosamma skepticism som alltid reflexmässigt funnits inom vänstern mot överheter, aukotoriteter, ”experter” dvs prästskap, myndigheter och läkemedelsbolag?!
Tredje fråga: jag kan inte vara ensam om att se allt detta falska som sker i vår samtid? Hur media medvetet vinklar saker för att passa sin politiska narrativ och kulturella tillhörighet i kulturkriget? Jag kan knappt inte öppna en tidningsartikel utan att se den runtfikande inkvoterade inkompetenta journalistens egna politiska lins färga texten…

Börjar jag blir galen eller är världen galen? Jag gör man när man som man, vuxen, utbildad akademiker ser igenom den falskhet vår samtid befinner sig i nu?
Det är inte bara vänstern som ogillar dåren och foliehatten. Tom hans egen familj har tagit avstånd från stollen
Citera
2025-09-07, 09:43
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Det är ju faktiskt så att han respekterar vetenskapen mer än vad du gör, han vill ju att forskningnen ska vara "gold standard", och gjord av oberoende forskare, inte forskare som får betalt av big pharma och undanhåller fakta. Vet du att medicinbolagen undanhåller rådata från sina studier? Vet du att det finns jurist byråer som är specialicerade på att få ut denna rådata eftersom folk får allvarliga biverkningar av mediciner och vacciner?

Vet du att han har sparkat många korrumperade anställda på cdc? Nä, du saknar kritiskt tänkande och är förmodligen från vänstern och helt efterbliven.

Det finns fler alternativ än 1. Lita blint på korrupta läkemedelsbolag, och 2. Lita på en galen konspirationsteoretiker med maskäten hjärna.
Citera
2025-09-07, 10:02
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Vänstern vill att vuxna psykiskt sjuka pedo människor ska ha sagostunder med barn och försöka övertala dem att byta kön, sterilisera sig och bli psykiskt sjuka. När deras importerade klaner groomar, misshandlar och våldtar utsatta tonåringar, vill de bara tysta ned brottsligheten.. När en kaosbabbe knuffar en tonårig tjej framför tåget, blir de oroliga att folk vill stoppa det illegala folkutbytet,
Detta är ett uttryck för vänsterns identitetspolitik, i det här fallet kön. Och eftersom högern har gjort brottsligheten till en central fråga i sin sakpolitik, kan vänstern inte driva den utan att framstå som ideologiskt överlappande. Resultatet blir tystnad. Att inta en tydlig ståndpunkt mot brottslighet skulle nämligen innebära att inta samma position som högern, och det är något vänstern inte kan tillåta sig.

Således blir deras position i sakfrågan dikterad utav högern.
Citat:
De är bara ondskefulla människor.

De hatar allt som är gott, som vill oss väl, tex JFK.
De är inte onda, men deras fundamentala politik är djupt problematisk. När rörelser som woke och DEI, som länge utgjort vänsterns identitetspolitiska fundament, visat sig vara ofördelaktiga inte bara ekonomiskt (go woke, go broke) utan även i termer av samhällelig hälsa och tillit, står de kvar med en uttunnad verktygslåda. Samtidigt har högern positionerat sig i sakfrågor med hög relevans för den breda medborgaren.

Ta till exempel illegal invandring, deportering och gränsskydd, frågor som för inte alltför länge sedan betraktades som centrala för demokraterna men som nu i praktiken ägs utav republikanerna.

Bill Clinton on Illegal Immigration at 1995 State of the Union
Citera
2025-09-07, 10:07
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Det finns fler alternativ än 1. Lita blint på korrupta läkemedelsbolag, och 2. Lita på en galen konspirationsteoretiker med maskäten hjärna.

Menar du att den här "galna konspirationsteoretikern" som hjälpt det Amerikanska folket mer än någon tidigare chef någonsin gjort, är galen? Kolla statistiken över hur ökningen av kroniska sjukdomar ökat under tidigare chefer, så kommer du se att de tidigare cheferna, absolut gjort ingenting.

Nu har ungefär 76% av Amerikanarna en kronisk sjukdom, den här "galne, enligt dig" försöker stoppa detta, då tidigare chefer totalt ignorerat detta.

Varför är du så efterbliven och vill att ingen stoppar detta? Det är väl jättebra att någon står upp för folket och faktiskt försöker få till ändring i det korrumperade systemet.
Citera
2025-09-07, 10:15
Avstängd
De som säger sanningen har alltid förlöjligats,mobbats eller tagits ner från sin post.

Vänstern hatar väl honom för att han är en minister under trump och många som lurats att ta vaccinet vägrar erkänna att de hade fel.
Citera
2025-09-07, 10:21
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När hans familj vill att han avgår så känns det som måttet är rågat. På YT ligger många utfrågningar där han är helt av banan, dvs inte har någon koll öht.

Taco Boy tyckte plötsligt vaccin var bra att ta. Sedan har ju flera barn dött av mässling i usa nyligen.

Njae, han passar bättre i någon konspirationssekt.

Jag har tittat på flera klipp med honom, där han har väldigt vettiga och bra svar och har full koll, så varför försöker du smutskasta honom? Han är 100ggr mer kunnig än dig, du ger bara ren skräp fakta.

Så varje gång någon dör i mässlingen, så är det automatiskt hans fel? Du vet att han var på begravningen och visade sin sorg? Du skulle aldrig gå på en sån begravning.

Du vet att 38 barn dör varje år, i varma bilar i USA? Ska du inte hänga ut deras Transportminister och säga att han ska vara med i en konspirationssekt för att han låter folk fortfarande köra bil? Det måste ju enligt din logik vara hans fel att dessa barn dog. Nä, du verkar vara helt efterbliven.
Citera
2025-09-07, 10:46
Medlem
Citat:
Allt jag hör honom säga i de olika utskottsförhören och intervjuerna jag sett är egentligen ganska enkelt:
Chefer som godkänner läkemedel och livsmedel hamnar sedan på höga poster i de bolag de tidigare skulle granska.

Hans poäng är att myndigheter själva borde forska och utreda innan preparat godkänns. Han menar att det inte är rimligt att Pfizer eller andra läkemedelsbolag själva ska stå för forskningen om sina egna biverkningar.

Är det verkligen något fel med det? Jag har svårt att förstå hur någon kan vara emot en sund skepsis mot kapital, läkemedelsbolag och andra giriga aktörer – och att man vill sätta högre krav på sådant de tjänar pengar på.

Det här är dessutom en man som i årtionden tagit strid mot några av de största och mest hänsynslösa företagen. Han har stämt dem i domstol för miljöförstöring och skador på människor – och vunnit. Tack vare honom har enorma landområden räddats och återställts, och otaliga djur och människor har skyddats. Han har alltså gång på gång bevisat sin sak juridiskt, vilket är långt mer än de flesta av hans kritiker kan säga.

Han skriver böcker fulla av referenser om de här frågorna, i sådan omfattning att han skulle kunna bli stämd för förtal på säkert hundratals miljoner - men det har aldrig hänt. Han nämner till och med personers namn helt öppet i sina böcker som skurkar? Och det trots att hela det ”woke-maskineriet” jagar honom, men fortfarande ingen stämning mot honom.
Och så sitter typ vänstermänniskor och media som Expressen journalister och påstår självsäkert att han är ”för okunnig” för jobbet.

Och om man verkligen lyssnar på honom – när han talar om tro, andlighet och sitt syfte i livet – märker man att han är en djupt intellektuell, empatisk och principfast människa. Ändå ignoreras allt detta i mediebilden, som reducerar honom till en karikatyr. Precis som med allt som är komplext reducerar man honom.
Man översätter direkta citat utan att förstå helheten. Han talar med intellektuell tyngd och allvar, men Expressen gör en rak översättning som gör att det låter plattare och mer banalt än vad han egentligen sa.
Ett exempel på detta: han lyfter fram hur autism bland barn ökat från 1 på 10 000 på 1970-talet till 1 på 22 idag – och påpekar att ingen tidigare vågat ifrågasätta detta inom amerikansk politik eftersom hela systemet är genomsyrat av läkemedelsindustrins inflytande. Sedan beskriver han vad han ser i barnen idag med orden:
"When I look at children today, I see something has dimmed in them. The spark that should animate their eyes is fading; their faces seem weightless, burdened not by innocence but by the absence of vitality that comes from living unhealthy lives."
Expressen översätter detta till ”jag ser deras livlösa ansikten” – vilket totalt förlorar den intellektuella och moraliska resonans som hans ursprungliga ord bar på.

Nästa fråga: vad har hänt med vänstern? Den hälsosamma skepticism som alltid reflexmässigt funnits inom vänstern mot överheter, aukotoriteter, ”experter” dvs prästskap, myndigheter och läkemedelsbolag?!
Tredje fråga: jag kan inte vara ensam om att se allt detta falska som sker i vår samtid? Hur media medvetet vinklar saker för att passa sin politiska narrativ och kulturella tillhörighet i kulturkriget? Jag kan knappt inte öppna en tidningsartikel utan att se den runtfikande inkvoterade inkompetenta journalistens egna politiska lins färga texten…

Börjar jag blir galen eller är världen galen? Jag gör man när man som man, vuxen, utbildad akademiker ser igenom den falskhet vår samtid befinner sig i nu?

Mitt intryck är att den äkta vänstern, den marxistiska, är mer eller mindre död.

Det som kallas "vänster" idag är lättledda får som stödjer allt makthavarna säger och gör.

Och som hatar dissidenter som t.ex. RFK.
Citera
2025-09-07, 11:05
Medlem
Citat:

Hade det varit han som styrt 2020-2021, så hade vi mest troligt fortfarande varit i brinnande pandemi, med nedstängningar, många döda etc. Plus att han är skeptisk till, och bidrar till att andra blir skeptiska till, sjukdomar som är farliga för små barn.
Citera
2025-09-07, 11:26
Medlem
Citat:

"Vänstern" är storfinansens stormtrupper och nyttiga idioter där har du förklaringen. Det är inte för inte som typer som Soros sponsrar tusentals vänsterextrema och vänsterliberala NGO:s och medier med med många miljarder.

De obildade vänster-ignoranterna som hatar naturvetenskap och i synnerhet biologi och tror att det finns 51 eller fler kön har sen mage att påstå att RFK inte sysslar med vetenskap.
Citera
2025-09-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ja, därför det är irrelevant om han tror på tomten, Allah eller Jesus. Sjukvård bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. Ingen i världshistorien har botats från skada eller sjukdom genom religion. Han är chef för en hälsomyndighet och ska därför respektera den medicinska vetenskapen. Det gör han inte. Det är därför folk från både höger och vänster hatar honom. Han är inte bara en idiot, han är liksom helt moraliskt kaputt och galen också. Den minst lämpade personen för uppdraget. Trump hade inte kunnat valt en värre person

Vad vet du om vetenskap? inte ett piss förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in