Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag med. Så mycket självklarheter i den enkla meningen. Tänk om YoungHoon Kim med sin höga IQ kunde uttrycka sig så enkelt och logiskt istället för att trassla in sig i logiska felaktigheter.
Som när han hävdar att bibeln är guds ord och att om någon del skulle vara fel så kan man inte veta vilken del som inte skulle vara rätt eller fel och därför så är hela boken sann. Men bibeln är ju skriven av människor och det är faktiskt människor som har tagit bort delar ur den slutgiltiga bibeln.
Hans logik spolas därmed rätt ner i utedasset. Trots sin IQ.
För nytillkomna/lata läsare handlar detta om att jag pekade på att medvetandet är oförklarat och lär fortsätta att vara det och dess koppling till fri vilja. Dessa livets mest centrala frågor vill 'de rationella' inte ge sig i kast med eftersom de känner att det kommer innebära att de behöver förhålla sig till känslor av pinsamhet/ödmjukhet.
Sedan håller jag med dig kalkryggar att intellektuella strider om den rätta skrifttolkningen och påståendet om Bibeln är Guds absolut sanna ord där endast den rätta tolkningen leder till frälsning är en återvändsgränd.
Ändå är kristna bibeluttolkare som God Logic, Sam Shamoun och David Wood några jag följer med stort intresse. Anledningen för mig är att de är de som har mest framgång i att tämja den våldsamma härskarideologin Islam.
Ayaan Hirsi Ali och Apostate Prophet är två av de absolut mest profilerade ex-muslimerna. De var bägge uttalade ateister under många år och i fallet Ayaan så räknades hon in i fem-manna gruppen 'new-ateists', de mest inflytelserika. Båda två är nu kristna.
Det finns vad jag vet inte i närheten så kända och inflytelserika sekulära ex-muslimer som dem. Så beklagar att det känns pinsamt, men kristendomen är helt nödvändig för att stå emot Islam. Mer specifikt att ta till sig Jesus till sitt hjärta och samla sig själv och samhället i bön från det utgångsläget.