Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Vilket känslodravel. Han blev ledsen...Låter som något Åsa Romson eller Fridolin hade kunnat skriva. "Buhu, jag blev ledsen..."
Men jag orkar inte med den här debatten mer. Parisa verkar trevlig och hör absolut hemma här.
Det som är så extremt irriterande är hur man manipulerar språket och hur alla kan bli just svenskar men däremot kan en svensk naturligtvis inte bli kurd, kines, arab mm.
Men debatten kommer ingen vart. Vissa tror att Sverige är USA och en "smältdegel"...
Det är ju det jag skrev att det spelar ingen roll vad man är i Sverige. Det människor har reagerat på är inte om Lawen eller Parisa är svenskar eller inte. Det är ett faktum att många invandrare inte ser sig själva som svenskar för att man vet att man inte är accepterad av svenska befolkningen eller landet att kalla sig för svensk likt USA och Frankrike som är mer nationalstat och patrioter.
Rubio kan kalla sig för amerikan utan det blir en diskussion. Rubio kan uttrycka sin kärlek utan att det uppstår frågetecken eller diskussioner och det är för att han stöttas av Trump.
Däremot blev ju folk förvånade att Parisa som gjort precis alla rätta steg enligt svenska befolkningens önskemål. Till och med gift sig med en svensk olikt Jessica blir nedvärderad över sitt ursprung för att hon genom sitt uppdrag måste debattera svensk kultur.
Hur många utlänningar kommer någonsin våga diskutera svensk kultur framöver?
Vad kommer det låta ifrån SD högern?
Varför vill ingen invandrare debattera svensk kultur? Varför?