2025-09-06, 09:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jessicas nedvärdering är medvetet för att få utländska politiska kvinnor att backa ifrån politiken så enbart hon och andra blonda bimbos kan ta plats.

Det här är ju exakt varför många utländska kvinnor inte vill vara i politiken, sporten eller annat inom Sverige olikt Frankrike.

Förstår du inte att Jessicas nedvärdering var en medveten rörelse mot två kvinnor som gjort mer för Sverige än hon själv?

Förstår inte du att du ägnar dig åt tankeläsning? Du har ingen aning om vad syftet med hennes uttalande var, det är bara dina spekulationer som du fått för dig är bergsäkra.

För övrigt så har varken Lawen eller Parisa någon gång haft ett riktigt jobb, de är båda försörjda av staten hela sina vuxna liv, precis som de flesta yrkespolitiker.

Jessica är en av få svenska politiker som arbetat och haft en karriär ute i verkligheten och har således genererat mer skatt och bidragit till Sverige mångfalt mer än vad Lawen och Parisa har bidragit tillsammans.
Citera
2025-09-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Förstår inte du att du ägnar dig åt tankeläsning? Du har ingen aning om vad syftet med hennes uttalande var, det är bara dina spekulationer som du fått för dig är bergsäkra.

För övrigt så har varken Lawen eller Parisa någon gång haft ett riktigt jobb, de är båda försörjda av staten hela sina vuxna liv, precis som de flesta yrkespolitiker.

Jessica är en av få svenska politiker som arbetat och haft en karriär ute i verkligheten och har således genererat mer skatt och bidragit till Sverige mångfalt mer än vad Lawen och Parisa har bidragit tillsammans.

Nu har Benjamin reagerat så du kan väl läsa detta istället

https://www.dn.se/kultur/benjamin-dousa-nar-jessica-stegrud-skrev-pa-x-om-kurder-och-perser-gick-proppen-ur/?fbclid=IwZnRzaAMoxYFleHRuA2FlbQIxMQABHt_WZmoAubm5 K_wsfO_nHGNyPa5XdPChUeLQN8dhMY6Jz38ATY-Z4IfZpkwM_a em_Fv2Fd2NOFXuX3mFfON62Qw

Detta är precis det vi diskuterade och nu börjar fler och fler politiker med utlöndska rötter att reagera vilket är bra. Jessica är enormt bra för SD som skapat detta
Citera
2025-09-06, 09:56
Medlem
Kungenshoras avatar
Det skulle bli tidelagets höjdpunkt där de skulle fira lite statligt godkänd kultur men Jessica Stegrud ville inte fira.
Istället tog hon tillfället i akt att bråka inbördes med moderaterna.
Kulturkanon vill alla helst glömma som en pinsam fadäs.
Citera
2025-09-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Vilket känslodravel. Han blev ledsen...Låter som något Åsa Romson eller Fridolin hade kunnat skriva. "Buhu, jag blev ledsen..."

Men jag orkar inte med den här debatten mer. Parisa verkar trevlig och hör absolut hemma här.
Det som är så extremt irriterande är hur man manipulerar språket och hur alla kan bli just svenskar men däremot kan en svensk naturligtvis inte bli kurd, kines, arab mm.

Men debatten kommer ingen vart. Vissa tror att Sverige är USA och en "smältdegel"...

Det är ju det jag skrev att det spelar ingen roll vad man är i Sverige. Det människor har reagerat på är inte om Lawen eller Parisa är svenskar eller inte. Det är ett faktum att många invandrare inte ser sig själva som svenskar för att man vet att man inte är accepterad av svenska befolkningen eller landet att kalla sig för svensk likt USA och Frankrike som är mer nationalstat och patrioter.

Rubio kan kalla sig för amerikan utan det blir en diskussion. Rubio kan uttrycka sin kärlek utan att det uppstår frågetecken eller diskussioner och det är för att han stöttas av Trump.

Däremot blev ju folk förvånade att Parisa som gjort precis alla rätta steg enligt svenska befolkningens önskemål. Till och med gift sig med en svensk olikt Jessica blir nedvärderad över sitt ursprung för att hon genom sitt uppdrag måste debattera svensk kultur.

Hur många utlänningar kommer någonsin våga diskutera svensk kultur framöver?

Vad kommer det låta ifrån SD högern?

Varför vill ingen invandrare debattera svensk kultur? Varför?
Citera
2025-09-06, 10:02
Medlem
Är du rasist? Du verkar utgå från att det är en nedvärdering att kalla en kurd för en kurd och en persier för en persier... Måste det vara något fult att vara kurd? Eller persier? 🤔
Citat:
Det är väl vad Jessica vill med hennes inlägg och SD? Att skapa ett samhälle som är odrägligt för invandrare och som sagt så visste Parisa vad hon släppte in men hon tror väl att hon kommer få tröst ifrån alla utlänningar som tror på hennes krokodiltårar

Därför har M och SD misslyckats rejält olikt andra högerpolitiker i andra EU länder. Meloni har politik och är inte ens på nivån som Jessica.

Jordan Bardella har en politik som invandrare till Frankrike. Marie Le Pen har aldrig vunnit väljare som hon gör med Jordan Bardella men SD tror ju att deras bimbos, hat osv ska få väljare till deras parti.
Citera
2025-09-06, 10:03
Medlem
Lawen bor ju mestadels i Danmark nu. Så då är hon väl dansk nu då enligt dig. 😂 Hon har säkert åkt tunnelbana i Köpenhamn när hon är där.
Citat:
Jag vill påtala för dig att Lawen är gift med en svensk. Hon har en juristexamen. Jessica är gift med en alban. Hon har inte en juristexamen.

Man kan ju undra varför ni svenska män skyddar en kvinna som gift sig med en alban istället för en svensk.

Parisa har en lärarexamen. Hon är gift med en nordisk man.
Citera
2025-09-06, 10:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det är väl vad Jessica vill med hennes inlägg och SD? Att skapa ett samhälle som är odrägligt för invandrare och som sagt så visste Parisa vad hon släppte in men hon tror väl att hon kommer få tröst ifrån alla utlänningar som tror på hennes krokodiltårar

Därför har M och SD misslyckats rejält olikt andra högerpolitiker i andra EU länder. Meloni har politik och är inte ens på nivån som Jessica.

Jordan Bardella har en politik som invandrare till Frankrike. Marie Le Pen har aldrig vunnit väljare som hon gör med Jordan Bardella men SD tror ju att deras bimbos, hat osv ska få väljare till deras parti.

Sd har flera invandrare i sitt parti i riksdagen och i kommunerna. Det SD-anknuta Riks tv likaså. Jessica har inte kommenterat det efterblivna drevet, men min gissning är att hon gick i gång på att damerna som talade om kulturkanon förespråkar fri invandring, mångkultur och tvångsblandning. Då är man inte värdig att tala om svenskt kulturarv.
Citera
2025-09-06, 10:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nu har Benjamin reagerat så du kan väl läsa detta istället

https://www.dn.se/kultur/benjamin-dousa-nar-jessica-stegrud-skrev-pa-x-om-kurder-och-perser-gick-proppen-ur/?fbclid=IwZnRzaAMoxYFleHRuA2FlbQIxMQABHt_WZmoAubm5 K_wsfO_nHGNyPa5XdPChUeLQN8dhMY6Jz38ATY-Z4IfZpkwM_a em_Fv2Fd2NOFXuX3mFfON62Qw

Detta är precis det vi diskuterade och nu börjar fler och fler politiker med utlöndska rötter att reagera vilket är bra. Jessica är enormt bra för SD som skapat detta

Här är ett citat från Benjamin i artikeln du länkade:
Citat:
den här kommentaren av Stegrud kändes. Det var som att bli utknuffad från något jag själv, och släktingar före mig, har ansträngt sig hårt för att få tillhöra. Att det inte spelar någon roll att man sitter uppe mitt i natten för att lära sig svenska, jobbar, blir medborgare och kulturellt försvenskas. Saker jag aldrig själv kommer kunna påverka kommer ändå göra att jag aldrig tar mig helt över mållinjen.

Det här är för mig fullständigt självklart. Har du utländska rötter så kan du per definition aldrig ha svenska rötter. Vad är problemet? Vad vill han, att vi ska gå runt och låtsas att hans farfar hette Johansson?

Att som en person med invandrarbakgrund går ut och lipa över detta efter allt som Sverige gett honom och hans familj är bara ynkligt.
Citera
2025-09-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Här är ett citat från Benjamin i artikeln du länkade:

Det här är för mig fullständigt självklart. Har du utländska rötter så kan du per definition aldrig ha svenska rötter. Vad är problemet? Vad vill han, att vi ska gå runt och låtsas att hans farfar hette Johansson?

Att som en person med invandrarbakgrund går ut och lipa över detta efter allt som Sverige gett honom och hans familj är bara ynkligt.

Du tog ju bort mestadels där han skriver att han reagerat emotionellt på att inte ses som svensk trots att han har gjort allt och slitit för att göra rätt för sig.

Jag är dock som Alice dvs samma som Alice MP där hon skrivit ett inlägg som fått tusentals gilla markeringar
Citera
2025-09-06, 10:43
Medlem
krackelerars avatar
Märkligt med dessa människor som gråter ut i media, alla med synen i behåll kan se att de inte är etniska infödda svenskar med rötter i den svenska myllan
Inte bara Stegrud som kan konstatera detta
Nu senast Benjamin Dousa.
Alla vet det, inkl dem själva.
What's the big deal, liksom
Dom kan vara lika bra eller bättre människor än de flesta etniska infödda svenskar ändå
Jag skulle inte bry mig det minsta om jag bodde och levde i Japan, Egypten eller någon annanstans och befolkningen där inte skulle ta mig för Japan eller Egyptier
Var stolta över ert ursprung istället för fan
Jag skulle heller aldrig engagera mig politiskt i Japan eller Egypten för den delen eller i något annat land där jag inte har mina rötter.
Jag skulle heller inte ha synpunkter på deras kultur.
Vad är det med dessa människor!!!
Citera
2025-09-06, 11:36
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Jag tänker på två strålande politiker med utländsk bakgrund som inte vill vara politiker i Sverige. Ja, det du skriver stämmer.
Man kan inte bry sig mindre, jag skulle aldrig engagera mig politiskt i ett land där jag inte har mina rötter
Skulle heller inte ha synpunkter på kulturen
Det är sunt förnuft
Citera
2025-09-06, 11:40
Medlem
Stegrud sitter i partistyrelsen vilket är en viktig plats i partiet.
Alla partier har människor med rötter i andra länder, men som då är uppväxta i Sverige.
Dom flesta är exempel på lyckad integration, men för SD ser det ut som att det inte spelar någon roll då de inte räknas som svenskar. Det här ser onekligen bra ut för kommande val då moderaterna främst kommer dra öronen åt sig. KD är ju knappast med, och L har ännu sämre opinionssiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in