Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Kul att du skriver mer personliga brev, och inte följer någon mall. Jag hade nog uppskattat sådana brev mer.
Jag har alltid tagit för givet att om breven inte är frankerade, så har de försökt nå mig hemma först. Sedan lämnat brev innan de gått. Frankerade brev är jag lite osäker på. Svårt att veta om det är någon som vill missionera men undvika dörrknackning. Så de skickar hellre frankerade brev. Men borde kosta en del, speciellt om de skriver många brev. Samtidigt kan jag bli nyfiken på hur de hittade mig och min adress.
Gick in på traktat.nu, och visst är det personer från pingströrelsen som ligger bakom det. Visste inte att de delade ut brev. Jag har bara fått ifrån Jehovas vittnen.
Både när det gäller JV och Pingstkyrkan så kan det vara svårt att veta vilken församling som kan ligga bakom breven tydligen. Där jag bor så delar flera församlingar på en rikets sal, så jag kan inte veta säkert vilken församling om de först knackar på, men lämnar brev om jag inte är hemma. På andra ställen kanske det är lättare.
Jag brukar använda eniro och ratsit för att hitta.
Vi ringer och skriver brev på onsdagkvällar i våran församling, brev till dem som dolt sitt telefonnummer.
Det är främst på distrikt som har portkod och avlägsna lantdistrikt och flera av dem som ringer och skriver brev mycket är äldre och sjuka, som har svårt att komma ut å gå från dörr till dörr.
Jag personligen tycker inte om att ringa, så jag skriver hellre brev, vilket också kändes jobbigt, när jag började med det.
Då hade jag en mall, men det blev så väldigt tråkigt.
Numer brukar det bli ett A4 varje gång

...
Men jag föredrar att gå från dörr till dörr, det är så mycket roligare att träffa människor hemma.
Det finns så mycket fantastiska människor och platser att träffa och se..
Vi vittnen är ju inte stöpta i en och samma form, som många tror, utan vi är lika olika varann, som andra, så därför ser det också väldigt olika ut, hur vi bemöter, skriver brev, ringer o.s.v., men vi vill alla dela med oss av det hopp vi har för framtiden, till alla.