2025-09-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Problemet är att du gjorde en jämförelse med norska medborgare som flyttar till Sverige. Och när jag krossade dina argument så byter du fokus. Det är inget fel alls med att vara Perser, men Liljestrand är ingen Perser, hon har inte varit det på mycket länge.

Oj, krossade du mina argument? Det var väldigt.

Min poäng kvarstår att om det varit två personer med norskt ursprung som stått i TV och debatterat kanon och någon påpekat det så hade de vildsinta reaktionerna uteblivit.

Varför då dessa överreaktioner på konstaterandet att någon är persisk? Det tycks ju som många ser det som något fult att vara. Dock inte Stegrud, och inte jag heller.

"Hon har inte varit perser på länge"? Det låter konstigt. Kan man upphöra att tillhöra en folkgrupp? Det var något nytt.
Citera
2025-09-05, 17:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Problemet är att du gjorde en jämförelse med norska medborgare som flyttar till Sverige. Och när jag krossade dina argument så byter du fokus. Det är inget fel alls med att vara Perser, men Liljestrand är ingen Perser, hon har inte varit det på mycket länge.

??

Etnicitet är inget man kan byta. Menar du att det går att byta ut en persons gener och historia?

Hon ÄR perser. Däremot så kanske hon har en helt eller delvis svensk identitet, men detta är ju förstås en helt annan sak.

Vad du kanske tänker på är att hon inte är iranier (jo faktiskt så är hon nog det då man inte kan säga upp iranskt medborgarskap). Iranier är en nationalitetsbeteckning som omfattar olika etniciteter som perser, kurder, azerer, balucher, araber, turkmener, armenier m.fl.
Citera
2025-09-05, 18:36
Medlem
vad skrev Jessica för någonting?
Citera
2025-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Amerikaner är stolta för sitt ursprung var det än är ifrån ,men du och likasinnade vill få detta till något fult som man inte får prata om. Känns som rejält rasistiskt.

Både amerikaner och fransmän är stolta över sitt ursprung och land. Det gör att hela nationen brinner för landet men så har man inte heller en Jessica som splittrar och skapar hat mellan befolkningen.

Jag menar när det kommer till Trump så röstade både invandrare och vita på honom.

I Sverige har SD knappt några väljare bland utländska befolkningen
Citera
2025-09-05, 18:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Både amerikaner och fransmän är stolta över sitt ursprung och land. Det gör att hela nationen brinner för landet men så har man inte heller en Jessica som splittrar och skapar hat mellan befolkningen.

Jag menar när det kommer till Trump så röstade både invandrare och vita på honom.

I Sverige har SD knappt några väljare bland utländska befolkningen

Det stämmer inte. SD är det näst eller tredje största partiet hos invandrarväljare. Mycket populärare än tex MP eller C hos denna väljargrupp.

Frankrike vågar jag påstå är betydligt mer splittrat än vad Sverige (ännu) är.

Vilket hat menar du att Stegerud sprider? Att det finns ett svenskt folk? Kan detta verkligen kallas för att sprida hat?
Citera
2025-09-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ingen i USA eller Frankrike skulle komma på tanken att stämpla någon i sin regering som "hon ser inte ut som en fransman men hon är faktiskt det, hurra!". Därför att det är så urbota korkat och meningslöst. Om man tagit sig till en regering så är man ett excellent utvalt person från det landet och kan mer om det landet är 99% av alla andra.

Tycker Jessica ser slavisk ut.
Slaver har väldigt rasistiskt tänk till skillnad ifrån svenskar.

Men som sagt, har följt Jessica i flera år. I början innan SDs framgång var hon vettig och hade ändå hjärtat på rätt plats för alla men sedan började hon spåra ur någonstans på sociala medier vilket gjorde att jag inte ens tittade mer på hennes sociala medier
Citera
2025-09-05, 18:58
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Tycker Jessica ser slavisk ut.
Slaver har väldigt rasistiskt tänk till skillnad ifrån svenskar.

Men som sagt, har följt Jessica i flera år. I början innan SDs framgång var hon vettig och hade ändå hjärtat på rätt plats för alla men sedan började hon spåra ur någonstans på sociala medier vilket gjorde att jag inte ens tittade mer på hennes sociala medier
OK, hon är fast i en twitterbubbla alltså, det kan ju knäcka vettet hos de flesta. X-förbud för alla SD-politiker tack.
Citera
2025-09-05, 19:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nej. Tack vare betygsinflation och kvotering betyder inte en ministerpost lika mycket nu som den gjorde för några decennier sedan. Du behöver inte ens ha gått ut gymnasiet eller haft ett jobb tidigare. Det räcker med att vara stor i truten och trogen partilinjen.
Förvisso men nu är det ju två konkreta namn som diskuteras och de känns som två av de smartaste i denna regering, långt över Stegruds begåvning och kunskap i svenska och sättet att tala. Snarare är flera av de helsvenska damerna i regeringen mer inkvoterade, vilket kan ses på statistiken över hur sällan de syns i media.
Citera
2025-09-05, 19:08
Medlem
Citat:
Förvisso men nu är det ju två konkreta namn som diskuteras och de känns som två av de smartaste i denna regering, långt över Stegruds begåvning och kunskap i svenska och sättet att tala. Snarare är flera av de helsvenska damerna i regeringen mer inkvoterade, vilket kan ses på statistiken över hur sällan de syns i media.

Jag har faktiskt tittat på både Lawens och Parisa utbildningsgrad och jämfört det med Jessica därför misstänker jag avundsjuka som fick henne att röja Parisa på hennes bakgrund istället för att hylla henne.

Men det har ju även fått Simona att se svart som varit SD vänlig i många sammanhang
Citera
2025-09-05, 19:09
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har faktiskt tittat på både Lawens och Parisa utbildningsgrad och jämfört det med Jessica därför misstänker jag avundsjuka som fick henne att röja Parisa på hennes bakgrund istället för att hylla henne.

Men det har ju även fått Simona att se svart som varit SD vänlig i många sammanhang
Kvinnlig cat fight alltså. Inte helt omöjligt.
Citera
2025-09-05, 19:12
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Knappast. Kulturminister Liljestrand har t.ex. noll koll på svenska regissörer, vilket media rapporterat om flera gånger tidigare.

Sen när korrelerar kompetens med hur mycket medieutrymme någon får?
Bra ministrar syns mycket, dåliga är osynliga. Det ingår i ministerns arbetsuppgifter att få sina frågor att synas i media.

Jag kan acceptera en minister som inte sett film, även om det är o-charmigt och jag själv jobbar med film. Men det är ett rätt smalt fält, som man snabbt kan läsa på, och ha några expertrådgivare.
Citera
2025-09-05, 19:12
Medlem
Citat:
Kvinnlig cat fight alltså. Inte helt omöjligt.

Jag har faktiskt tänkt på att rösta på Simona efter att ha sett hur spydig hon var efter Jessicas uttalande.

Bara för att jävlas men som sagt. Jessica är inte trovärdig speciellt inte när hon leker offer i många olika sammanhang

Johan Forsell exempelvis var inte något offer utan kom fram till svenska befolkningen och erkände att han behöver vara en pappa då han misslyckats med att uppfostra sin son.
Visst han blev också dömd men han spelade inte på offerkortet på samma sätt.

Hon försöker ju alltid spela oskyldig som att trubbel bara söker upp henne ifrån ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in