Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Sionassarna har nu erkänt att de skjuter hungrande palestinier. Några tankar kring det?
Haaretz är en vänsterextrem tidning vars uttalade mål är att fälla sittande regering. Samma regering som förnekar att man ska ha gett order till IDF om att skjuta ihjäl gazabor. Varningsskott och några få dödsfall ska dock ha förekommit. En utredning är tillsatt för att undersöka alla anklagelser.
SVT skriver i dag:
Trump kallar systemet (GHF, min anmärkning) för ”ganska bra” och säger att fler länder borde hjälpa till att belysa biståndskrisen i Gaza. Andra länder har dock hållit sig borta från GHF på grund av organisationens kontroversiella metoder. Organisationen är den enda som Israel släpper in i Gaza.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...3d83094ad28233
Det fetade är en ren lögn. GHF sköter matutdelningen i södra Gaza medan FN sköter leveranserna i norra Gaza. Av någon märklig anledning tillskrivs även dödsfall i samband med FN's utdelningar IDF. Hur är det möjligt? Dessa lastbilskonvojer "skyddas" av klaner. Tanken var att dessa klaner skulle förhindra att maten hamnade i Hamas händer.
Detta är också en lögn. "Plundringarna" av konvojerna sker till stor del under kontrollerade och lugna former. Dessa klaner jobbar för Hamas och skjuter ibland på civila som vägrar rätta in sig i ledet. Och i vanlig ordning är det Hamas som får lejonparten av biståndet levererat till sig av klanerna. Allt under FN's överseende. FN, som anser att det enda sättet att komma tillrätta med "plundringarna" är att låta norra Gaza översvämmas av bistånd så att även de mest utsatta ska få tillgång till maten. Dessa utsatta får nu gå hungriga till förmån för soldaterna som behövs i kriget mot juden.
Nazismen saknar landsgränser. Bra för att Nazityskland föll så betyder inte det att nazismen utpånades. I dag lever nazismen kvar i FN, i våra medier och hos politiker och muslimer och höger- och vänsterextrema. Och även bland vanliga medborgare i Europa som är helt omedvetna om den judefientliga och snedvridna propaganda som dom dagligen utsätts för. Medborgare som litar på att våra medier publicerar korrekt information. Utan att förstå det har dom blivit lydiga, hjärntvättade medborgare av Tredje Riket.
Nazityskland och muslimerna stred tillsammans mot sin gemensamma fiende, juden, när det begav sig. Vad Europa gjorde när Tyskland föll var att flytta kampen mot judarna från Europa till mellanöstern. Där fortgår den än i dag. Och jag och du bekostar den på våra skattsedlar.
Jag väntar fortfarande på att få se filmer där man ser IDF direkt skjuta på gazabor. Borde ju vara en rimlig begäran, kan man tycka, när var och varannan människa även i Gaza äger en mobiltelefon. Springande eller hukande männsiskor till ljudet av avlägsen skottlossning gills inte. Kan lika gärna vara Hamas som vill hindra folk från att ta del av matleveranserna. Om det nu skulle stämma att Hamas inte har haft ihjäl en enda gazabo ens av misstag under det här kriget, så är det en enastående bedrift. Själv lutar jag åt att IDF tillskrivs samtliga dödsfall.