Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-03, 08:43
Medlem
torsdag2023s avatar
Någon som vet mer om nedanstående händelse?
Citat:
Larmet inkom vid 20.40-tiden på tisdagskvällen, skriver polisen på sin hemsida.
Polisen larmades om att något slags våldsbrott skulle ha skett och att flera personer skadats i Grusåsen, Södertälje.
Ett stort pådrag med polishelikopter, ambulanshelikopter, ambulans samt flera polisbilar tar sig till platsen.
Vid 21.10-tiden hade polishelikoptern lämnat, enligt Daniel Wikdahl, presstalesperson vid Stockholmspolisen, men 40 minuter senare var fortfarande två polisbilar kvar utanför platsen.
[ Länstidningen ]
Vad jag har förstått så är det på den omtalade adressen Birkavägen 21 mellan Grusåsen/Brunnsäng som detta ska ha inträffat.
Citat:
Läget på platsen beskrivs som omfattande och arbetet fortsätter under kvällen. Senare under kvällen meddelar polisen att det handlar om en grov misshandel. Där flera personer ska ha skadats varv två personer har allvarliga skador och befinner sig på sjukhus. De är vakna och talbara men deras skador är svårbedömda just nu, skriver polisen på deras hemsida. De tre skadade ska enligt uppgifter till Telgenytt vara vuxna. En person är gripen för grov misshandel.
[ Telgenytt ]
Kollar man upp de boende på adressen så kan man se att det är kooperativ för narkomaner/alkoholister.
Citera
2025-09-03, 09:12
Medlem
sunny5s avatar
Birkavägen 21 stämmer, men först skrev tidningen att de var i "medelåldern" och nu ändrat! Ptja finnar och polacker, alkohol, Tjo och lite knivar på det =)
Citat:
Ursprungligen postat av torsdag2023
Någon som vet mer om nedanstående händelse?
[ Länstidningen ]
Vad jag har förstått så är det på den omtalade adressen Birkavägen 21 mellan Grusåsen/Brunnsäng som detta ska ha inträffat.
[ Telgenytt ]
Kollar man upp de boende på adressen så kan man se att det är kooperativ för narkomaner/alkoholister.
Citera
2025-09-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Birkavägen 21 stämmer, men först skrev tidningen att de var i "medelåldern" och nu ändrat! Ptja finnar och polacker, alkohol, Tjo och lite knivar på det =)

Det verkar hända en del skit i den fastigheten, vad är det för ställe egentligen? Är det samma kåk där en finne ramlande ner från taket på fyllan och dog?
Citera
2025-09-03, 15:51
Medlem
sunny5s avatar
Ja det är samma ställe, mycket märkliga typer som bor där
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfeather
Det verkar hända en del skit i den fastigheten, vad är det för ställe egentligen? Är det samma kåk där en finne ramlande ner från taket på fyllan och dog?
Citera
2025-09-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ja det är samma ställe, mycket märkliga typer som bor där
Absolut märkliga typer...Tänker ofta hur fan dom orkar härja,dag ut & dag in,året runt.Alltid om samma saker..Som en feber dröm som bara pågår typ...Du har inte koll på vilka som blev skadade och hur?BO & GM.Inte för jag e nyfiken,men jag vill ju veta ändå..!😂
Citera
2025-09-04, 23:37
Medlem
sunny5s avatar
Antagligen yxa av en 66 årig finne Mgm
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
Absolut märkliga typer...Tänker ofta hur fan dom orkar härja,dag ut & dag in,året runt.Alltid om samma saker..Som en feber dröm som bara pågår typ...Du har inte koll på vilka som blev skadade och hur?BO & GM.Inte för jag e nyfiken,men jag vill ju veta ändå..!😂
Citera
2025-09-06, 01:14
Medlem
Citat:
Antagligen yxa av en 66 årig finne Mgm
Ok en 66åring,misstänker vem isåfal.Vilka skadades har du nån koll på dem oxå?
Citera
2025-09-06, 10:32
Medlem
sunny5s avatar
Pundare, en man och en kvinna, det vevades tydligen med en yxa
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
Ok en 66åring,misstänker vem isåfal.Vilka skadades har du nån koll på dem oxå?
Citera
2025-09-11, 22:49
Medlem
Ingen mer info? Någon som kan maska ev namn på BO? Och hur illa det gått?
Citera
2025-09-25, 14:44
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-oskyldig
Ingen mer info? Någon som kan maska ev namn på BO? Och hur illa det gått?
Alla lever
Citera
2025-10-15, 20:52
Medlem
Okej, inget ny info någon kan dela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in