Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-01, 08:35
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ligger runt 15-20 grader , hade 19 förut på E6an på väg mot Norge i sommarnatten

Episkt

Kommer nog vara milt väder hela hösten, kanske inte blir minusgrader förrän i slutet på Oktober då.
Citera
2025-09-01, 09:29
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Jag gillar inte heller solen längre, ju äldre jag blir desto mindre gillar jag solljuset, iaf i Sverige.
Det är helt okej när solen står rakt upp men inte när det är så låg solvinkel att den träffar rätt i ögonen.

Ser ut som det blir en mild start på September, kanske blir det högre medeltemp än i Augusti.
Augusti ser ut att landa på 13 grader i medel, 14 förra sommaren.
Augusti ser ut att landa på 13 grader i medel, 14 förra sommaren.

För vad blir det 13 och varifrån kommer datat?

Jag har ideér här
(FB) Sommaren 2025 i Sverige. Hur var den?
Citera
2025-09-01, 09:36
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Nu när den kalendriska sommaren är slut kan man sammanfatta det som att det är den 3:e sommaren på raken med mycket mer nederbörd än normalt,innan hunga tonga var det ingen sommar som fick mer nederbörd än över 280mm mellan 2012-2022 nu har alla 3 varit blötare än så, det var en långsiktig trend med torrare somrar från 2000 fram till några år sedan,

Fattar inte varför det inte forskas mer kring den stora effekt som vulkanens utrbrott har på både nederbörd, ozonlager osv än det gjorts, tjatet om CO2 däremot slutar aldrig.
Här i sydost är det 4:e sommaren på raken med normal eller under normal nederbörd. 3 av de senaste 4 har legat mellan 50-75%.
Sverige är avlångt.
Citera
2025-09-01, 09:55
Medlem
Citat:
Kommer nog vara milt väder hela hösten, kanske inte blir minusgrader förrän i slutet på Oktober då.

Så tror jag med, +20 i prognosen 14 dagar framöver här..
Citera
2025-09-01, 10:42
Medlem
Vid Västkusten gick temperaturen aldrig under 18 grader imorse och idag kan det bli uppåt 25 grader varmt. Och hög luftfuktighet på det. Från och med imorgon kommer det att regna dagligen vilket drar ner dagstemperaturen till runt 20 grader. Men det kommer ändå vara runt 14-16 grader på nätterna och väldigt fuktigt. Det är fortfarande drygt 18 grader varmt i havet här. Hoppas att vi får ett högtryck längre fram så att det kan bli några klara, torra höstdagar.
Citera
2025-09-01, 11:17
Medlem
Än är det då sommar i Uppsala, o ska bli över +20 många dagar den närmaste tiden.
Citera
2025-09-01, 12:13
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Så tror jag med, +20 i prognosen 14 dagar framöver här..

Ja lite synd då vi inte har så mycket nytta av en varm höst när alla är på kontoret.
Dessutom blir det förmodligen gräsklippning långt in i Oktober nu så det blir en extra kostnad med mer röjningsarbeten för kommunerna.
Citera
2025-09-04, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Än är det då sommar i Uppsala, o ska bli över +20 många dagar den närmaste tiden.

Som det ser ut nu kommer medeltempen kanske bli högre i September än Augusti.
Men ärligt talat har vi inte mycket nytta av en fin September månad, odlingarna börjar gulna och potatisen måste upp. Men visst det är ju lättare att skörda i bra väder än i 10 grader och regn.
Citera
2025-09-04, 14:07
Medlem
Fangfaces avatar
26° och klarblå himmel just nu, och imorrn ska det bli ännu värre. Fuktigt och äckligt både inne och ute. Och ingen ljusning i sikte heller.
Citera
2025-09-04, 16:43
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
26° och klarblå himmel just nu, och imorrn ska det bli ännu värre. Fuktigt och äckligt både inne och ute. Och ingen ljusning i sikte heller.

SMHis prognos går inte lita på, här har det varit gråmulet hela dagen och 16-17 grader, prognosen igår visade 21 och sol. Imorgon är det nog sista dagen med chans till 20+ här i norr.
Jag längtar till första frosten men får nog vänta till Oktober som tidigast.
Citera
2025-09-05, 13:13
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
SMHis prognos går inte lita på, här har det varit gråmulet hela dagen och 16-17 grader, prognosen igår visade 21 och sol. Imorgon är det nog sista dagen med chans till 20+ här i norr.
Jag längtar till första frosten men får nog vänta till Oktober som tidigast.
Så sant.
Här är det dock alltid tvärt om; för låga temperaturer och för mycket nederbörd i prognoserna.
Citera
2025-09-06, 11:57
Medlem
Fortfarande gött att bada här utanför Karlstad, perfekt att gå i skogen och leta svamp och sen slänga sig i sjön. Lär gå att göra utan problem minst 2 veckor till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in