2025-07-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Borde inte nyheter om settlement komma nu idag eller imorgon?
21 juli. Kan bli förlängt eller besked. Vid förlängt räknar jag med kursfall..

Förlängt, parterna behöver mer tid. Det kommer göra att många blir rädda eller tröttnar. Trägen vinner.
Citera
2025-07-23, 00:06
Medlem
Blev förlängt men den tuggar uppåt. Kan finnas större pengar att hämta, tror marknaden i alla fall. Snabb förlikning är nog mest till fördel för Samsung.
Citera
2025-08-21, 16:22
Medlem
harryguccis avatar
Petade in 30.000 vid öppning.
Citera
2025-09-03, 22:55
Medlem
Citat:
Based on settlement details shared with the Company and subject to assessment by third parties, Neonode expects to receive net proceeds of approximately US$15 million to US$20 million after deducting a brokerage fee payable by the Company in connection with the original assignment to Aequitas and estimated legal fees, taxes and other expenses.
https://news.cision.com/neonode/r/ne...ement,c4229257

Nu har jag inte följt detta så noga men jag tyckte Fill or Kill-podden sa att på nuvarande aktienivå var det inprisat 1 miljard dollar eller något sånt? Då lär det bära av söderut för aktiekursen... Bra resa dock för de som var med upp och sålde innan beskedet.
Citera
2025-09-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
https://news.cision.com/neonode/r/ne...ement,c4229257

Nu har jag inte följt detta så noga men jag tyckte Fill or Kill-podden sa att på nuvarande aktienivå var det inprisat 1 miljard dollar eller något sånt? Då lär det bära av söderut för aktiekursen... Bra resa dock för de som var med upp och sålde innan beskedet.

- "Analytikern: 85 procents chans för Neonode i miljardtvist"
https://www.di.se/digital/analytiker...-miljardtvist/

Blev tyvärr en blygsam ersättning där i jämförelse så blir nog blodigt imorgon, aktien är handelstoppad för tillfället.
Citera
2025-09-04, 12:09
Medlem
Adelsdams avatar
Teknikbolaget Neonode, baserat i Stockholm och noterat på Nasdaq i New York med många svenska småsparare i ägarkretsen, rasar över 80 procent i förhandeln på Wall Street.

Detta efter att ha presenterat vad den förlikning i bolagets patenttvist som ingicks i somras har för finansiell betydelse.

https://www.di.se/live/raset-tilltar...-patentutslag/
Citera
2025-09-04, 12:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
- "Analytikern: 85 procents chans för Neonode i miljardtvist"
https://www.di.se/digital/analytiker...-miljardtvist/

Blev tyvärr en blygsam ersättning där i jämförelse så blir nog blodigt imorgon, aktien är handelstoppad för tillfället.

Undrar hur han kom fram till just siffran 85 %? Antagligen drog han den bara ur röven för att verka påläst och kunnig. Själv har jag uppfattningen att Redeye inte är någotdera.
Redeyes analytiker Jesper von Koch tror att möjligheterna för Neonode att nå en förlikning med Samsung, i den uppmärksammade patenttvisten till USA, nu stigit till 85 procent. Därmed skruvar han också upp sina förväntningar på aktien betydligt.
Citera
2025-09-04, 13:57
Medlem
Känner flera med miljoninnehav. Trist för dem, även om de nog känt till riskerna.
Citera
2025-09-04, 14:48
Medlem
Tror aldrig jag sett något dippa 80% över en dag. Kan det vara idé att gravskända och köpa? Börsen öppnar om en knapp timme. Kursen verkar kunna hamna där den var för ett drygt år sedan.
Citera
2025-09-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror aldrig jag sett något dippa 80% över en dag. Kan det vara idé att gravskända och köpa? Börsen öppnar om en knapp timme. Kursen verkar kunna hamna där den var för ett drygt år sedan.
Äger skräpet tyvärr. Tror du på ett bolag som omsätter som en mindre korvkiosk och gör hissensorer? Nu bevisligen bara med blygsamma tillskott för sina patent.
Citera
2025-09-04, 14:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Har Neonode nån aktivitet öht som motiverar en studs uppåt? Allt tycks under lång tid ha kretsat kring den här rättsprocessen, som sågs som en vägvisare för vilken riktning tvisten med Apple, som fortfarande väntar på att avgöras, skulle ta. Känns som väldigt osäker mark att bygga ett aktiecase på.

Från Affärsvärlden:
När en preliminär förlikning blev känd i somras, sköt aktiekursen upp nära 70% och hade då stigit 575% på ett år. Detta trots att marknaden inte visste vilken summa uppgörelsen med Samsung skulle innebära.

Men många såg framför sig rejäla plåster på såren för det patentintrång man upplevt, så även VD:n för moderbolaget Neonode Inc och Neonode Technologies AB, Daniel Alexus.

I en intervju med Afv i juni svarade han på frågan om en utdelning av förlikningssumman att det “såklart är något som kan bli aktuellt”.

Nu är sannolikheten för utdelning låg i ett bolag vars aktiviteter utöver rättsprocesserna är begränsade.
Citera
2025-09-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Äger skräpet tyvärr. Tror du på ett bolag som omsätter som en mindre korvkiosk och gör hissensorer? Nu bevisligen bara med blygsamma tillskott för sina patent.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har Neonode nån aktivitet öht som motiverar en studs uppåt?
Enligt DI, "Samtidigt varnar Montroses sparekonom Nicklas Andersson för att satsa på ”binära lottsedlar”. Och ett blev det inte, så jag struntar nog i att köpa något

Men kul för de som varit med om lyftet senaste året, och hunnit sälja. Ser just nu på filmen om Björn Borg, men det känns som att följa kursen och omsättningen i aktien i dag kan bli minst lika spännande.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-04 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in