2025-09-04, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag tvivlar med min avsevärt högre IQ än din, och resten kan du som liten pissmyra ta och skita i.

Gör han något viktigt kommer jag omvärdera och omvända. Typ unifiera fysikens, elektromagnetismens och kvantfysikens lagar.

Haha och vem är du? Någon slags auktoritet i frågan?
Jag tror jag litar på faktan vi har här, inte på dig.
Citera
2025-09-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Nästan hälften av Sveriges befolkning har valt att gå ut ur svenska kyrkan, det om något talar för sunt förnuft.
Många har lämnat Svenska Kyrkan på grund av att de är woke, har gömt illegala migranter och mycket annat.
Det är rent principiellt för många.
Alla som lämnat är alltså inte ateister.

Dessutom har det aldrig gått med så många som år 2024. Så, det har vänt nu. 13812 nya medlemmar på ett år.
Citera
2025-09-04, 14:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Nu är det inte bara så att han själv "påstår" att han har högst IQ utan det har verifierats många gånger utav obereoende källor och tester (vilket du själv kan kolla upp enkelt genom att t.ex. fråga AI).
Min poäng är att hans uttalanden har ungefär samma auktoritet som om den med flest högskolepoäng skulle uttala sig om samma saker.
Citera
2025-09-04, 14:11
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Romarbrevet 10:9-13

Nåden och förlåtelsen är en gratis gåva. De flesta är dock för stolta för att ta emot den så de missar det hela livet.

Det kan börja med en frälsningsbön, likt den här, som du ber uppriktigt ifrån hjärtat i tro:

Gud, jag vänder om till dig. Förlåt mig att jag har levt mitt liv bortvänd från dig.
Jesus, tack att du dog i mitt ställe. Tack att du tog all min synd till korset där du dog.
Tack att du renar mig från all synd just nu.
Jesus, jag tror att du uppstod från de döda och besegrade döden.
Jag ger mitt liv till dig nu. Jag bekänner dig, Jesus, som min Herre och frälsare.
Fyll mig med ditt liv och din frid, och gör mig hel.
Tack Jesus att du har frälst mig

Det är dock viktigt att du söker Jesus uppriktigt med tro och förväntan. Inte pessimistiskt utan att förvänta dig svar

"Utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Den som vill komma till honom måste ju tro att han finns och att han belönar dem som söker honom." Hebreerbrevet 11:6-28

Om du ärligt ber Jesus Kristus att uppenbara sanningen för dig och frälsa dig så kommer han göra det. Gud hör och ser dig just nu.
Bra förklaring.
Men att kräva att man skall tro.
Det är ju inget man kan säga till sig själv.
Visst, att bekänna med munnen, men det är ju inte med hjärtat.
Räcker det med att man försöker det man kan?
Att man vill tro? Önskar att Jesus, Gud och den heleige ande finns? Att man ber böner för att stärka sin tro? Räcker det med att man söker honom (11:6-28)? Hur mycket måste man tro - tro är ju inte visshet. Vissa människor tvekar ju i sin tro och hos andra varierar tron. Bedöms man utifrån detta eller i hur hög grad man lever som om man tror?
Eller det kanske räcker med att man lever som en gudfruktig människa efter Guds principer, men har svårt med själva tron?
Citera
2025-09-04, 14:13
Medlem
Sasha08s avatar
Alla abrahamitiska religioner är judens sätt att styra fårflocken, folk är så blinda
Citera
2025-09-04, 14:14
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Dessutom har det aldrig gått med så många som år 2024. Så, det har vänt nu. 13812 nya medlemmar på ett år.
Fast hur många 30- och 40- talister har avlidit i samma veva?
Citera
2025-09-04, 14:16
Medlem
Det är klart att det är intressant när någon med så pass hög IQ som typ har 3 ggr så hög än dom flesta på jorden.

Folk med så pass hög IQ tänker ju på helt annan plan än oss andra. Dom ser sådant som vi inte ser. Deras tänk är ju out of the box.
Det är ju inte bara det att dom är smarta. Det finns många smarta människor som är vetenskapsmän osv. Människor som han är ju långt före dessa vetenskapsmän dom är ju minst dubbelt upp.

Sen beror det på hur man mäter dessa IQ test. En smart människa behöver inte vara smart på andra saker.

Att Jesus har levt behöver inte vara osant eller att det finns liv efter döden.

Men att påstå att helvete och himmelriket finns samt Jesus skulle vara gud, för mig är det ologiskt. Men jag vet inte varför han säger så eftersom det är logiskt för honom. Med tanke på hans höga IQ så är jag beredd att lyssna.
Citera
2025-09-04, 14:18
Avslutad
Hemsk engelska att lyssna på.
Han läser även ett manus uppskrivet på en skärm.
Kan lika gärna vara skrivet av AI eller dylikt.
Hade en person med ett verkligt IQ av 276 verkligen använt det som en stämpel för att påvisa sin överlägsenhet? Tror ej det.
Sedan för att kommentera innehållet i videon; han säger knappast något nytt, lärda kristna och högt ansedda teologer genom historien har redan påpekat och debatterat allt han säger i sitt videoklipp.
Senast redigerad av SegPanda 2025-09-04 kl. 14:23.
Citera
2025-09-04, 14:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Har du inte begått något brott alltså? Har du någonsin ljugit? Har du någonsin stulit? Har du någonsin förbannat någon? Har du någonsin tittat på en annan mans kvinna med lusta?

Alla de här sakerna går emot Guds lag och Gud är helig. Som tur är så är Gud också oändlig kärlek och förlåtelse och erbjuder oss nåd i Kristus.

Men du begår ju också brott:
"I’d Really Rather You Didn’t challenge science – it’s there to explain how things work, not to deny my existence"

Från Pastafarin.

Hur sonar du för det och ber om förlåtelse?

Citat:
Jesu egna ord:

"Ni har hört att det är sagt till fäderna: Du ska inte mörda, och Den som mördar är skyldig inför domstolen. Jag säger er: Den som blir vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger ’idiot’ till sin broder är skyldig inför Rådet, och den som säger ’dåre’ är skyldig och döms till det brinnande Gehenna"

"Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: Den som ser med begär på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna." Matteus 5

Guds standard är perfektion och det finns endast en perfekt människa och det är Jesus. Alltså måste vi ta emot honom som Herre och bli rättfärdiga genom hans rättfärdighet, inte våran egen.

Alla har vi syndat emot Gud och hela mänskligheten är fördömd sedan syndafallet.
De flesta stora religionerna innan Kristus var överrens om att döden innebar helvetet/dödsriket (grekerna kallade det Hades, judarna kallade det Sheol, Egyptierna talade om underjorden/dödsriket, aztekerna kallade det Mictlan osv.

Jag tror inte att det är Jesus egna ord. Jag tror du försöker lura mig. Du måste ge mig någon trovärdig anledning till att tro att det är "Jesus egna ord". Annars blir det bara löjligt.

Citat:
Den kristna läran om Helvetet/Hades går alltså inte emot vad de andra hedniska religionerna alltid talat om.

Men det finns andra religioner som det går emot. Exempelvis Pastafarin.

Citat:
Även om det finns många "gudar" att välja mellan så finns det bara en sann skapargud som älskar dig och dog för dig på korset.

Hur vet du det och kan förklara det på ett trovärdigt sätt? Det låter som att du hittar på.

Citat:
Valet är ditt, nåden finns där men du måste söka den och du behöver "krypa till korset" och bekänna dina synder och be om nåd och förlåtelse. Det är inte Gud som måste komma till dig, du är bara människa.

Men om gud inte ska komma till mig så måste jag veta hur jag ska komma till gud. Det finns ingen som angivet någon trovärdig väg att nå honom på. Så jag finner inte honom. Som sagt så finns det miljontals gudar så det blir praktiskt omöjligt att aktivt försöka vända mig till miljontals gudar. Det förstår du va?
Citera
2025-09-04, 14:25
Medlem
Newkies avatar
Citat:
"Why Hell is Real | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=KlBJnM2JORU

YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276), har ju som många vet gått ut och sagt att Jesus Kristus är Gud och att Bibeln är sann.

Här ovan förklarar han också på ett simpelt sätt varför Helvetet också är på riktigt och varför det måste vara det på grund av Guds natur.

Han har även många andra videos om att Jesus Kristus och Bibeln är sanningen.

"Why the Bible is 100% True | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=amVi6gR_0Uk

"Christianity is the Smartest Religion | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=x4EYZ2ibYUc

Som Kristen så förstår jag att det är Gud som använder den här mannen för att förmedla sanningen till den typen av folk som sätter stor tilltro till vad de hör ifrån intelligenta människor och genier.

Många ateister brukade använda Steven Hawking och hans teorier som någon slags auktoritet (pga hans höga IQ) om att det inte skulle finnas något mer efter döden.

Nu har vi alltså en man med nästan dubbelt så högt IQ som Hawkings (IQ276 vs IQ160) som går ut och förkunnar sanningen om Bibeln och Jesus. Det är definitivt Gud som försöker nå de tidigare onåbara genom den här mannen.

Nu är det vanligtvis inte genom den intellektuella vägen man når andliga sanningar utan det sker genom tro och uppenbarelse. Här har vi dock ett undantag där Gud använder världens smartaste man till att förkunna evangeliet.

Kommentarer?

Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Om risken finns att Helvetet är på riktigt, kan det få dig att åtminstone överväga att testa på Jesus och hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom hans blod och offer på korset där han dog för dig?

Spelar ingen roll hur snabb dator man har om programvaran är korrumperad.

Jag kommer börja följa gud när det finns påtagliga bevis. Du kanske ska testa att gå runt med vitlökar runt halsen det är ungefär lika stor chans att vampyrer existerar.

Eller varför inte köra lite Hinduism på sidan av din kristendom. Du vet, om det skulle vara så att indierna har haft rätt hela tiden...
Senast redigerad av Newkie 2025-09-04 kl. 14:46.
Citera
2025-09-04, 14:31
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Haha och vem är du? Någon slags auktoritet i frågan?
Jag tror jag litar på faktan vi har här, inte på dig.
https://youtu.be/2pWwsnGVzwU?si=Yf53CqnEt_jGLwNx

Så historien tar snart slut. Fan jag tycker ni är efterblivna både du och ditt beundrarprojekt
Citera
2025-09-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Fast hur många 30- och 40- talister har avlidit i samma veva?
Det är oavsett en tydlig indikation på förändring.
Går inte att förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in