2025-09-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
"Why Hell is Real | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=KlBJnM2JORU

YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276), har ju som många vet gått ut och sagt att Jesus Kristus är Gud och att Bibeln är sann.

Här ovan förklarar han också på ett simpelt sätt varför Helvetet också är på riktigt och varför det måste vara det på grund av Guds natur.

Han har även många andra videos om att Jesus Kristus och Bibeln är sanningen.

"Why the Bible is 100% True | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=amVi6gR_0Uk

"Christianity is the Smartest Religion | World's Highest IQ Record Holder" - https://www.youtube.com/watch?v=x4EYZ2ibYUc

Som Kristen så förstår jag att det är Gud som använder den här mannen för att förmedla sanningen till den typen av folk som sätter stor tilltro till vad de hör ifrån intelligenta människor och genier.

Många ateister brukade använda Steven Hawking och hans teorier som någon slags auktoritet (pga hans höga IQ) om att det inte skulle finnas något mer efter döden.

Nu har vi alltså en man med nästan dubbelt så högt IQ som Hawkings (IQ276 vs IQ160) som går ut och förkunnar sanningen om Bibeln och Jesus. Det är definitivt Gud som försöker nå de tidigare onåbara genom den här mannen.

Nu är det vanligtvis inte genom den intellektuella vägen man når andliga sanningar utan det sker genom tro och uppenbarelse. Här har vi dock ett undantag där Gud använder världens smartaste man till att förkunna evangeliet.

Kommentarer?

Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Om risken finns att Helvetet är på riktigt, kan det få dig att åtminstone överväga att testa på Jesus och hans erbjudande om syndernas förlåtelse genom hans blod och offer på korset där han dog för dig?
Att gränsen mellan galenskap och hög iq är hårfin
Citera
2025-09-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Det är svårt att mäta IQ över 140 eftersom du väldigt snabbt får slut på statisktiskt underlag att normera efter. Därför kan man snabbt avfärda de flesta som hävdar väldigt höga IQn som rent påhitt.
Tänkte i samma banor, vad gör en som har IQ 250 som inte en med IQ 200 klarar av?
Citera
2025-09-04, 13:36
Medlem
Citat:
Har du inte begått något brott alltså? Har du någonsin ljugit? Har du någonsin stulit? Har du någonsin förbannat någon? Har du någonsin tittat på en annan mans kvinna med lusta?

Alla de här sakerna går emot Guds lag och Gud är helig. Som tur är så är Gud också oändlig kärlek och förlåtelse och erbjuder oss nåd i Kristus.

Jesu egna ord:

"Ni har hört att det är sagt till fäderna: Du ska inte mörda, och Den som mördar är skyldig inför domstolen. Jag säger er: Den som blir vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger ’idiot’ till sin broder är skyldig inför Rådet, och den som säger ’dåre’ är skyldig och döms till det brinnande Gehenna"

"Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: Den som ser med begär på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna." Matteus 5

Guds standard är perfektion och det finns endast en perfekt människa och det är Jesus. Alltså måste vi ta emot honom som Herre och bli rättfärdiga genom hans rättfärdighet, inte våran egen.

Alla har vi syndat emot Gud och hela mänskligheten är fördömd sedan syndafallet.
De flesta stora religionerna innan Kristus var överrens om att döden innebar helvetet/dödsriket (grekerna kallade det Hades, judarna kallade det Sheol, Egyptierna talade om underjorden/dödsriket, aztekerna kallade det Mictlan osv.

Den kristna läran om Helvetet/Hades går alltså inte emot vad de andra hedniska religionerna alltid talat om.

Precis som YoungHoon Kim förklarar i videon så är Gud helig och har ett oändligt värde. Straffet för att synda emot en oändlig och helig Gud är alltså oändligt.

Även om det finns många "gudar" att välja mellan så finns det bara en sann skapargud som älskar dig och dog för dig på korset.

Valet är ditt, nåden finns där men du måste söka den och du behöver "krypa till korset" och bekänna dina synder och be om nåd och förlåtelse. Det är inte Gud som måste komma till dig, du är bara människa.
Att du tror gud steg ner som ngn snubbe som levde i mellanöstern är ju ganska märkligt, bara för att det står i en bok? Ja, judarna skriver vackert och poetiskt det kan jag ge dem.

Citat:
Det har jag inte sagt att det gör. Jag vet att Jesus är sann då jag träffat honom och har en levande relation med Gud genom honom sedan jag blev frälst. Däremot är det fortfarande intressant att personen med högst IQ går ut och förkunnar sanningen.
Särskilt då många ateister brukar ha fördomar om att troende skulle ha lägre IQ eller vara dummare intellektuellt.

Att det tyvärr finns en del kristna som blir itutade saker som inte stämmer (som datum för uppryckande osv) betyder inte att Jesus Kristus eller kristendomen i sig inte skulle vara sann.

Kasta inte ut barnet med badvattnet.
Finns många som påstår sig "mött gud" vare sig det är kristendomen, islam eller new age. Tänk vad lite önsketänkande och synapser i hjärnan kan skapa. Hormonerna sprutar och man slipper ångest och tänka.
Senast redigerad av Villekulla90 2025-09-04 kl. 13:38.
Citera
2025-09-04, 13:44
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Han kan helt tydligt inte använda sin påstått uppmätta IQ. Han stöder ju också den sanna kristna presidenten Donald Trump, nåt du glömde att nämna.

Det han påstår är dessutom som ett dåligt skämt, och det har ingen koppling till nån intelligens överhuvudtaget. Det är bara klassisk apologetik, och apologetiken har funnits sedan 100-talet (om jag kommer rätt ihåg).

Utgående från hans låga kapacitet att resonera logiskt tvivlar jag starkt på "hög IQ", och rekord-IQ är rent ut sagt skrattretande. Om det har uppmätts med hjälp av klassiska IQ-tester (där man logiskt ska kunna resonera sig fram till samband och svar) så är det sannolikt så att han bara har ett välutvecklat minne och har kunnat memorera svaren och därmed svara väldigt snabbt, vilket ger höga IQ-poäng. Men högt IQ, aldrig.
Citera
2025-09-04, 13:45
Medlem
Uncorruptables avatar
Det finns olika IQ-skalor. Hawkin hade 160. Ja. Men på Stanford-Binet skalan. Denna tjonne har max 100 IQ på den skalan, baserat på denna videon. Han har inte ens lärt sig snacka korrektare engelska än med kraftig koreansk brytning.

Jag trodde nästan det var nyhet att Kim Jong Un hade ett IQ dubbelt så högt som Einstein. Säkert något som nordkoreanerna fått i tidningarna.
Citera
2025-09-04, 13:50
Medlem
WetCigarettes avatar
Jag tittade lite snabbt på videon om varför helvetet finns och varför bibeln är 100% sann.

Enligt honom måste helvetet finnas eftersom Gud är perfekt och bibeln måste vara sann eftersom Gud existerar.

Som du säkert förstår så måste Guds existens bevisas för att en ateistisk åhörare ska övertygas men ur ett kristet synsätt, där Guds existens redan är given, kan hans argumentation säkert ha bäring. Det har dock ingen bäring för en ateist.
Citera
2025-09-04, 13:51
Medlem
Widtfamnes avatar
Citat:
YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276) ...

Vilken ”Spinal Tap-skala” är det som går till 276, och vad motsvarar det på en vanlig Stanford-Binet-skala som bara har 160 enheter?
Citera
2025-09-04, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det finns olika IQ-skalor. Hawkin hade 160. Ja. Men på Stanford-Binet skalan. Denna tjonne har max 100 IQ på den skalan, baserat på denna videon. Han har inte ens lärt sig snacka korrektare engelska än med kraftig koreansk brytning.

Jag trodde nästan det var nyhet att Kim Jong Un hade ett IQ dubbelt så högt som Einstein. Säkert något som nordkoreanerna fått i tidningarna.

Trams.

AI svar: "As of 2025-09-04, YoungHoon Kim of South Korea is widely reported to have the highest recorded IQ in the world, with a score of 276 [1] [2] [3]. This claim was made by the Giga Society, an organization for individuals with IQs above 190, in April 2024 [1]. Kim is a member of the Giga Society and is also the president and executive director of the United Sigma Intelligence Association (USIA) [1]. His intelligence has been independently verified by various organizations, including the World Genius Directory, Noble World Records, and the World Memory Sports Council, which is officially partnered with Guinness World Records [4]. Kim's expertise spans multiple disciplines, including psychology, neuroscience, and linguistics [2] [3]. He has achieved perfect scores on several experimental high-range intelligence tests [1]."

https://iask.ai/q/highest-IQ-in-the-world-oi89qq0

Att YoungHoon Kim besitter världsrekordet i högst IQ rådet det inga tvivel om. Det handlar knappast om ett enda test han gjort utan det har uppmätts på många olika sätt.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2025-09-04 kl. 14:04.
Citera
2025-09-04, 13:58
Medlem
HassanVonEssens avatar
Uppföljaren till den här kretinen blir antagligen den man som påstår att han tagit flest högskolepoäng någonsin.
Citera
2025-09-04, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Uppföljaren till den här kretinen blir antagligen den man som påstår att han tagit flest högskolepoäng någonsin.

Nu är det inte bara så att han själv "påstår" att han har högst IQ utan det har verifierats många gånger utav obereoende källor och tester (vilket du själv kan kolla upp enkelt genom att t.ex. fråga AI).
Citera
2025-09-04, 14:03
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Trams.

AI svar: "As of 2025-09-04, YoungHoon Kim of South Korea is widely reported to have the highest recorded IQ in the world, with a score of 276 [1] [2] [3]. This claim was made by the Giga Society, an organization for individuals with IQs above 190, in April 2024 [1]. Kim is a member of the Giga Society and is also the president and executive director of the United Sigma Intelligence Association (USIA) [1]. His intelligence has been independently verified by various organizations, including the World Genius Directory, Noble World Records, and the World Memory Sports Council, which is officially partnered with Guinness World Records [4]. Kim's expertise spans multiple disciplines, including psychology, neuroscience, and linguistics [2] [3]. He has achieved perfect scores on several experimental high-range intelligence tests [1]."

https://iask.ai/q/highest-IQ-in-the-world-oi89qq0

Att YoungHoon Kim besitter världsrekordet i högst IQ rådet det inga tvivel om. Det handlar knappast om ett enda test han gjort utan det har uppmätts på massor utav sätt.
Jag tvivlar med min avsevärt högre IQ än din, och resten kan du som liten pissmyra ta och skita i.

Gör han något viktigt kommer jag omvärdera och omvända. Typ unifiera fysikens, elektromagnetismens och kvantfysikens lagar.
Citera
2025-09-04, 14:04
Medlem
Citat:
Jag har personligen många gånger hört ateister nämna just Hawkings

Hawking nämns kanske framför allt i Epstein dokumenten där han återfinns tillsammans med sin intellektuelle kollega dånald tramp

dom kommer strax presis som epplet själv befinna sig i hellvetet, iq or not
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in