Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Ja, jag har bestämt utfallet att om kvinnor bestämmer sig för att ta bort mäns rättigheter så kommer det att bli så liksom du har bestämt att om män bestämmer sig för att ta bort kvinnors rättigheter så kommer det att bli så.
Du borde därför vara tacksam för att kvinnor inte bestämmer sig för detta.
Du ignorerar nu min poäng i det jag tidigare skrev.
Du får läsa om min föregående kommentar. Du har fortfarande inte förstått poängen. Att medvetet missförstå andra är vad vi kallar för bad faith: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/bad-faith
https://rationalwiki.org/wiki/Bad_faith
Vi vet inte utfallet, det finns inga garantier, men vi kan göra vissa kvalificerade gissningar, det är vad det handlar om.
Du sitter bara och tramsar. Du kan även säga:
''Ifall barn hade velat ta bort vuxnas rättigheter så hade det gjorts''.
Men visst, vi kan låtsas som att kvinnor hade haft ett övertag mot män i en könsstrid, låt oss göra det, precis som vi kan låtsas som att kvinnor och män är jämlika fast det inte stämmer ifall vi ser den naturliga makten.
Jag skulle kunna ta tag i din arm Ipsi och du skulle inte ens kunna komma loss, även om jag bara höll med en arm. Men visst, män och kvinnor är jämlika i alla situationer, och män hade aldrig kunnat utöva makt över kvinnor... men vänta, är det inte detta som feminister pratar om att män gör hela tiden?
Du är en idiot. Du kommer att nu fortsätta att bli ignorerad. Lycka till med monologerna och oärligheten.
Du plockar inga pluspoäng genom att förvrida andemeningen i det som sägs. Din nolla.
Du diskuterar som att du hade en hjärnskada. Du tror att för att du kan härma mig, så slår du knut på mig, i själva verket slår du knut på dig själv genom att visa vem du egentligen är - någon som medvetet vantolkar och ignorerar huvudbudskapet.
Låt oss ta en liknelse så kommer alla se hur pantad du är:
Om jag säger:
''Ifall USA hade velat ta kontroll över Sverige så hade det gjorts'', så syftar inte detta på att vi vet det framtida utfallet. Vi kan dock vara tämligen säkra på att detta är en träffsäker gissning, det är vad det handlar om, att det är sannolikt vad som hade skett. USA har makt som Sverige inte har.
Tror du då att du ser smart ut genom att säga:
''Ifall Sverige hade velat ta kontroll över USA så hade det gjorts''?
Grattis, du har lyckats härma orden som sägs men du har inte förmått att tolka in poängen korrekt eller att förstå budskapet. Budskapet är att den ena parten har gissningsvis ett naturligt övertag (USA).
Att du kan ''härma'' andra innebär inte att du har någon vettig poäng att komma med.
Du ser sjukt korkad ut när du beter dig såhär oärligt.
Kommer inte läsa dina svar mer nu.