2025-09-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsmarley
Jag har aldrig påstått att A är ett svin och N är jungfru Maria. Jag känner ingen av dom utan bara läst denna tråd och sett på socialmedier då jag följt båda två.

Tycker absolut att N inte skött allt bra heller genom att A inte fått vara delaktig på förlossning och inte blivit kontaktad. Men det är ju bara sånt jag läst här.

Jag har verkligen inte någon koll på om A är biologisk pappa eller inte och om han gjort ett DNA test utan jag utgår från vad ni alla som verkar känna honom skriver. Och ni skriver ärligt väldigt mycket dubbelt. Ena dagen är han pappan och N är så elak och inte låter A vara delaktig, nästa dag är han kanske inte pappan. Så det är väldigt lätt för folk i denna tråd att bli förvirrade över vad som är sant eller inte. Har mycket svårt att tro att det inte är prioriterar av soc att fastställa faderskap på ett barn om A skulle vilja det för N påstår han är pappan. Men det är ju även dubbelt där med. För vissa skriver att N nekar att A ska få göra ett DNA test. Och det låter mycket konstigt att soc eller domstol skulle gå med på att N ska kunna bestämma sånt.

Men blir bara patetiskt pajkastning här inne att kasta så mycket skit på N om att hon inte låter A eller hans familj träffa barnet. Men om A inte tror han är pappan och inte skrivit på och sen sitter hans ”nära” här inne och skriver så otroligt sjuka saker och elaka saker om mamman och mammans familj. Och att klaga på Ns närvaro med C och vad hon gör och att hennes familj hjälper henne för hon inte prioriterar sin dotter. Men vad jag läst i tråden så flyttade A väldigt tidigt efter C fötts till Göteborg? Är det nått man gör om man vill vara närvarande förälder?

Jag fattar dock att det måste vara otroligt tufft och hemskt för A om det är så att han är pappa och inte får träffa sitt barn men är han pappan som har inte N någon laglig rätt att hindra honom från att göra det. Så jag antar att A polisanmält N för detta?

Men då har ju A ansett att han är pappa i 6 månader efter dottern fötts? Och förstår jag det rätt att N då inte har sagt till soc att A är pappan till C? Då borde väll soc gjort nått för att ”hitta” pappan för det gör dom ju när fader är okänd.
Som jag skrev ovan så antar jag att A har polisanmält N för både förtal samt allt med C. För barnet har rätt till båda sina föräldrar, föräldrar som sitter i fängelse får även de träffa sina barn, även de som sitter inne och inte ens förtjänar det.

Jag vet inte varför du hakat upp dig på att folk i tråden känner A. Jag har noll relation till honom likt många andra här i tråden. Och att du utgår från att alla här skriver som en unison person är rätt märkligt. Du får, precis som alla andra på Flashback, bilda dig en egen uppfattning.

Det du helt verkar ha missat är att det faktiskt pågår en polisutredning mot A. Så när du sitter och skriver ”om A hade velat hade han bara…” så visar det att du inte fattar situationens komplexitet. N och J har sett till att varje steg han tar riskerar att användas emot honom. Detta är deras mästerverk, och där får de faktiskt lite kredd av mig, genialiskt

Kort förklarat: J och N säger att A inte ens försökt träffa eller kontakta C, samtidigt som de mycket väl vet att om han gör det så gräver han sin egen grav. De kommer motarbeta varje försök och använda det som bevis mot honom. Och A är till stor sannolikhet fullt medveten om det.

Polisutredningen står helt stilla tills ”nya bevis” lämnas in. Så vad gör J och N? Jo, de lämnar då och då in material för att hålla utredningen vid liv så länge som möjligt. Under tiden fryser hela vårdnadsfrågan. Domstol och soc sitter på händerna och vägrar gå vidare innan polisen sagt sitt.

Resultatet? Den som blir anmäld fastnar i ett ändlöst vänteläge, medan motparten kan dra ut och förhala processen hur länge som helst. A får förmodligen rådet att vänta, hålla käften och inte göra något alls, för allt han gör riskerar att användas emot honom. Moment 22 i sin renaste form
Citera
2025-09-04, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppp58
Det är bullshit att Nicci behöver jobba. Bor man hemma som hon tror jag inte hon har dom utgifter som en vanlig Svenssons har. Dessutom om hon nu jobbar så har hon som alla andra en inkomstgrundad inkomst som Fk räknar på att för att få pengar.
Att skylla på att behöva jobba för att man inte har underhåll är oxå bullshit. Det är inte underhållet som gör att det går runt. Det är en sån liten del av inkomsten när man är mammaledig. Så skylla på att behöva jobba för att man inte får underhåll är skrattretande.
Vet inte vad hennes taxerad inkomst är så kan inte uttala mig om hon jobbar vitt.
Dessutom lite märkligt med hennes följare på Instagram. Ena dagen har hon 246 k följare, sedan sjunker det helt plötsligt till 240 k följare för att sedan gå upp till 246 k och därefter till 247 k följare. Och nu uppe i 255 k. Hur är det möjligt???!!! Och varför är det så få kommentarer och gilla markeringar i förhållande till följare. Hmmmm, skumt!!!
Men kommer väl få svar som vänds o vrids för att tolka mig som dum i huvudet😂😂.
Skulle aldrig få för mig o följa henne och stärka hennes egocentriska självmod. Räcker och läsa här för att få info, 😂. Sedan ska man ta vissa saker med en nypa salt
Det finns en ganska enkel förklaring till att antalet följare går upp och ner så fort. Man kan nämligen köpa följare för en ganska billig peng. Köpta följare resulterar också självklart i ett dåligt engagemang genom få kommentarer och gillamarkeringar. 😆
Citera
2025-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Det är bullshit att Nicci behöver jobba. Bor man hemma som hon tror jag inte hon har dom utgifter som en vanlig Svenssons har. Dessutom om hon nu jobbar så har hon som alla andra en inkomstgrundad inkomst som Fk räknar på att för att få pengar.
Att skylla på att behöva jobba för att man inte har underhåll är oxå bullshit. Det är inte underhållet som gör att det går runt. Det är en sån liten del av inkomsten när man är mammaledig. Så skylla på att behöva jobba för att man inte får underhåll är skrattretande.
Vet inte vad hennes taxerad inkomst är så kan inte uttala mig om hon jobbar vitt.
Dessutom lite märkligt med hennes följare på Instagram. Ena dagen har hon 246 k följare, sedan sjunker det helt plötsligt till 240 k följare för att sedan gå upp till 246 k och därefter till 247 k följare. Och nu uppe i 255 k. Hur är det möjligt???!!! Och varför är det så få kommentarer och gilla markeringar i förhållande till följare. Hmmmm, skumt!!!
Skulle aldrig få för mig o följa henne och stärka hennes egocentriska självmod. Räcker och läsa här för att få info, 😂. Sedan ska man ta vissa saker med en nypa salt

Hon lär ju tjäna bra med pengar på samarbeten etc. När hon var i Kina hade hon köpt en Dior-väska, en YSL-väska, en Balenciaga-väska samt en ryggsäck från Louis Vuitton till Viktor. Enligt henne var det t.o.m. lite dyrare än i Sverige. Detta enligt hennes snap.

Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Jag vet inte varför du hakat upp dig på att folk i tråden känner A. Jag har noll relation till honom likt många andra här i tråden. Och att du utgår från att alla här skriver som en unison person är rätt märkligt. Du får, precis som alla andra på Flashback, bilda dig en egen uppfattning.

Det du helt verkar ha missat är att det faktiskt pågår en polisutredning mot A. Så när du sitter och skriver ”om A hade velat hade han bara…” så visar det att du inte fattar situationens komplexitet. N och J har sett till att varje steg han tar riskerar att användas emot honom. Detta är deras mästerverk, och där får de faktiskt lite kredd av mig, genialiskt

Kort förklarat: J och N säger att A inte ens försökt träffa eller kontakta C, samtidigt som de mycket väl vet att om han gör det så gräver han sin egen grav. De kommer motarbeta varje försök och använda det som bevis mot honom. Och A är till stor sannolikhet fullt medveten om det.

Polisutredningen står helt stilla tills ”nya bevis” lämnas in. Så vad gör J och N? Jo, de lämnar då och då in material för att hålla utredningen vid liv så länge som möjligt. Under tiden fryser hela vårdnadsfrågan. Domstol och soc sitter på händerna och vägrar gå vidare innan polisen sagt sitt.

Resultatet? Den som blir anmäld fastnar i ett ändlöst vänteläge, medan motparten kan dra ut och förhala processen hur länge som helst. A får förmodligen rådet att vänta, hålla käften och inte göra något alls, för allt han gör riskerar att användas emot honom. Moment 22 i sin renaste form

Flera i tråden har uttryckt ”det ryktas om”, ”det sägs”, ”det är inte vad jag hört/fått till mig” etc ang Andreas. T.ex. att han varit på soc-möten där Nicci inte dykt upp (utan att visa upp belägg för det, utan det är ”vad man hört”) finns fler exempel. Vissa skriver också hur han känner om saker och ting. Då är det inte så konstigt att misstänka att de känner eller iaf är bekant med Andreas. Sen behöver det ju såklart inte vara så, menar bara att det inte är konstigt att fundera i dom banorna. Det gäller åt andra hållet också, när vissa uttalar sig hyfsat självsäkert ang. vad som pågår hos Nicci och ev. utredningar, där misstänker ju folk också att det är personer med insyn eller som är bekanta med hennes familj.
Citera
2025-09-04, 09:58
Medlem
Citat:

Väldigt tydligt och bra förklarat, bästa jag läst på länge!!!

Jag hoppas fler förstår nu att det inte är så enkelt för A och hans familj att agera utan myndigheter och rättsväsende i ryggen. Som du säger Moment 22

Jag har sett det du säger och förstått det från början till slut vad som pågått och pågår!!
Citera
2025-09-04, 10:17
Medlem
Jag känner inte A eller N och har noll koppling till dem, utan följt dem olika länge på SM. N sedan Marcello och Ben. A sedan LI.
Jag har talat utifrån vad jag sett och vad de själva säger på deras kanaler och hur de agerat.

Ibland skriver jag i ren frustration, tyvärr.
Främst för att där är ett barn inblandat, då kan jag helt enkelt inte stå tyst och se på.

Kunde inte heller vara tyst när jag såg vilket vidrigt karaktärsmord som begicks mot A från N med familj. De hyllar sig själva och samtidigt som de "tystade honom" på olika vis med hot och härskarsteknik.

Säger inte han är en ängel , det vet jag inget om, jag känner inte honom.

Det ger dem inte heller rätten att bete sig hur som helst. Mycket av det N anklagade A för har hon gjort gör hon själv med orden "det finns inget rätt eller fel", gäller tydligen bara henne.

Jag tål inte dubbelmoral, är rentav allergisk mot det!!!
Citera
2025-09-04, 10:37
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Hon lär ju tjäna bra med pengar på samarbeten etc. När hon var i Kina hade hon köpt en Dior-väska, en YSL-väska, en Balenciaga-väska samt en ryggsäck från Louis Vuitton till Viktor. Enligt henne var det t.o.m. lite dyrare än i Sverige. Detta enligt hennes snap.

Jag ser henne nästan aldrig göra några samarbeten. Undrar helt ärligt vad hon jobbar med om dagarna (Förutom när hon vart med i tv-programmen) Snacka dirty med män på Instagram?
Tror ej de tjänar så pass mycket på podden heller. Vet personer som har 1/3 av Ns följare & har en årslön på miljonen. Men då är det flera samarbeten/reklam i veckan. Hon skulle ju kunnat tjäna stora summor om hon gjorde några.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-04 kl. 10:43.
Citera
2025-09-04, 11:36
Medlem
Citat:

Ja, det är mycket man kan reagera på när det kommer till N, tyvärr.
Att hon har en inkomst från SM råder det inga tvivel om när man ser på hennes bokslut i bolaget. Dessutom får N barnbidrag även om hon valt att inte ta ut någon föräldrapenning.

N har, som vi vet vid ett flertal tillfällen uttalat sig om att hon besitter ett shopping-beroende beteende och gärna unnar sig själv dyra väskor , kläder, klockor etc. vilket i sig på sikt kan skapa problem.
Det bråkas tydligen en del om pengar i fam. H enligt deras egna utsagor. Varför? Kan man ju fråga sig.

F.ö så går det ej att undgå att se att N ofta visar att hon har många omogna sidor och drar sig inte heller till synes från att utnyttja andra människor i sin direkta närhet för sin egen vinnings skull.

Om jag får gissa så tror jag inte att N ännu har den egna förmågan att planera, strukturera och hålla ett stadigt grepp om sina egna pengar och eller sitt liv i stort. Möjligen behövs det emellanåt en starkare arm runt hennes midja för att allt i hennes vardag ska fungera optimalt.
N känns just i detta nu inte särskilt mentalt redo för att skaffa och uppfostra barn.

Precis.
Även om algoritmen på IG kan vara varierande så kan man tydligt se att både N och J har "bottar" (sk.köpta fejkkonton) vilket inte är särskilt lagligt.

Och ja, det man inte till 100% säkerhet vet blir till saltkorn i nypan till dess att motsatsen bevisas.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-04 kl. 11:41.
Citera
2025-09-04, 12:21
Medlem
Är Nicci förlovad? Såg i deras senaste podd när jag tittade lite snabbt att hon har en diamantring på just det fingret. Har dock inte lyssnat så vet inte om hon sagt ngt om det där.
Citera
2025-09-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det finns en ganska enkel förklaring till att antalet följare går upp och ner så fort. Man kan nämligen köpa följare för en ganska billig peng. Köpta följare resulterar också självklart i ett dåligt engagemang genom få kommentarer och gillamarkeringar. 😆
Ja men hon kan också ha fått följare då bloggbevakning la ut ett inlägg om henne och graviditeten. Men även vissa influencers som skriver om henne.
Citera
2025-09-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag tror att en hockeyspelare är väldigt hårt bakbunden till den klubb dom har kontrakt med för stunden. Dom få nog aldrig ens antyda att dom funderar på att byta klubb utan måste vara 100% lojala med den klubb dom spelar i.
Så är det ju. Så det är väl därför VL säger så. Men tror inte att Nicci kommer åka till Karlstad så ofta.
Citera
2025-09-04, 12:52
Medlem
Citat:

Fick inte även A kontaktförbud mot N? För de såg väl hon och J till. Samt att A skaffade sig en bostad i närheten av N för att vara nära dottern men det gick ju N i taket av! Slutar med att han flyttar hem till Göteborg igen. Helt förståeligt då han ej har sin familj i Stockholm och går igenom sån hatstorm.
Citera
2025-09-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Så är det ju. Så det är väl därför VL säger så. Men tror inte att Nicci kommer åka till Karlstad så ofta.

Såklart inte. J kommer vara barnvakt åt bebis och C medans N åker iväg på nöjesresor m.m. VL kommer vara upptagen med hockeyn och behöva boka tid för att få träffa sitt barn och det är J som bestämmer när, om han nu får vara kvar i familjen så länge…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in