2025-09-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Mm. Så varför tål du inte när man kritiserar Måns absoluta SKIT han producerat som inte ens kan kallas musik? Min farfar var en framgångsrik kompositör och jag har en massa äkta musiker i släkten, samt absolut gehör själv. Jag har varit och lyssnat på de största symfoniorkestrarna i världen yadayadayada, blablablabla, och Måns kan varken sjunga eller skriva låtar.
Han skriver ordagrant sina simpla tankar om att det är skönt att knulla andra än sin fru/flickvän och sen blir det bara bråk efteråt. Han kan inte ens formulera det poetiskt eller med någon slags finess överhuvudtaget.
2-3 ackord och stulna slingor av andras melodier till ett mish-mash.
Du påstår alltså att du har absolut gehör för att sedan konstatera att MZ inte kan sjunga? Det går inte riktigt ihop sig 🧐
Låten du refererar till har han fortfarande inte skrivit själv och nej, texten går inte heller så.
Citera
2025-09-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Om jag får fråga;
Första delen förstår jag inte; vad vinner han "upoenbarligen" på "välgörenhet" enligt dig?
Del två - på vilket sätt är det kalkylerande att skriva ned ens intentioner om en flytt till Sverige? Som båda bevisligen är överens om (iom att även Ciara skrivit under)?
Den kommentar jag svarade på - MZ var angelägen om att CJ skulle ha en inkomst i Sverige eftersom han visste att det påverkade hans möjligheter att vinna en tvist om barens hemvist. Välgörenhet i övrigt gynnar hans ego och ser bra ut utåt.

Av vilken anledning anser du att ett pars intensioner att flytta till ett annat land bör stå i ett äktenskapsförord? Det var absolut kalkylerande av MZ.
Citera
2025-09-02, 13:54
Medlem
Så, bara Lazydell som har hört revolution på radio? Jag lyssnar iofs bara på P3 och P4 (dagligen) men har aldrig hört den. Måste vara ovanligt för en andrapristagare i mello.
Citera
2025-09-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det håller jag inte med om.
Man är två i ett äktenskap och det ena ger det andra.
MZ kriser har ju påverkat vad CJ gör och tar sig till.
Och CJs kriser har stor påverkan på MZ också.
Så det är nog svårt att bena ut ett äktenskap/skilsmässa om man inte får tala om båda i samma tråd.
Kan du ge ett konkret exempel på hur det skulle gå till?
Tror du att MånsPetter kommer att fixa sin livskris och fortsätta med sitt artisteri eller kommer han att sitta på sin vingård och leva på det som samlats i ladorna. Fixar han detta och landar på fötterna?
Citera
2025-09-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Berätta gärna vad för misstag Ciara ska erkänna som ens är i närheten av vad Måns har gjort. Apropå agenda.... Det är såna här märkliga kommentarer som gör att att folk häpnar.
Som redan nämnts är hon uppenbarligen inte kapabel att erkänna några misstag. Och om det har förekommit kritik har hon i det förflutna oftast reagerat med att radera inläggen.

MZ kan däremot mycket väl erkänna misstag och ta itu med dem. Det har redan nämnts tusen gånger här.
Ja, det är det märkliga med denna agenda, ni verkar vilja ignorera sådana uttalanden helt och hållet...
Citera
2025-09-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Som redan nämnts är hon uppenbarligen inte kapabel att erkänna några misstag. Och om det har förekommit kritik har hon i det förflutna oftast reagerat med att radera inläggen.

MZ kan däremot mycket väl erkänna misstag och ta itu med dem. Det har redan nämnts tusen gånger här.
Ja, det är det märkliga med denna agenda, ni verkar vilja ignorera sådana uttalanden helt och hållet...
På vilket sätt har MånsPetter tagit itu med sina senaste misstag? Hans ”kokainproblem” har ju resulterat i en hel del konsekvenser, har han erkänt dessa och tagit itu med sitt problem?
Citera
2025-09-02, 15:52
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Apropå märkliga kommentarer.
Svara på min fråga istället!
Citera
2025-09-02, 15:57
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Håll er till ämnet och nej, Ciara åtaganden i allmänhet är inte topic i den här tråden.
//mod
Citera
2025-09-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Ta inte min kommentar ur sin kontext. MZ ser uppenbarligen relationer som en transaktion. Han ägnar sig inte åt ”välgörenhet” om han inte har något att vinna på det.

MZ:s kalkylerade framkommer även tydligt i att det skulle stå i äktenskapsförordet att man i framtiden planerade att flytta till Sverige (finns ingen anledning att skriva in det annat än strategi) liksom hans insisterande att barnen skulle födas i Sverige.
Jag ser inte att det är taget ur sin kontext om du återkommer till just det i ett senare svar.

Och jag ser heller ingen strategisk anledning till det, bara för att Ciara har godkänt det i äktenskapsförordet. Hon har säkert läst igenom innehållet med en lämplig rådgivare. Hon är ju också en offentlig person och känner till sådana konsekvenser. Eller vill du påstå att hon bara agerar naivt och impulsivt?

Att barnen föddes i Sverige ser jag inte heller som en strategisk anledning, som ett lockbete? De återvände ju sedan till Storbritannien och var registrerade där och inte i Sverige. Bortsett från personliga skäl har detta säkert också medfört andra fördelar (tack vare brexit). Med ett svenskt pass bör det vara lättare för dem att resa mellan länderna och i allmänhet inom EU än med bara ett brittiskt pass.
Citera
2025-09-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men den här tråden lever ju enbart pga Ciara Jansons beteende! Det går inte att skilja de två. Hade hon inte haft behovet att förtala honom för omvärlden hade inte en rad skrivits här efter Mars månads slut.
För ärligt - inte en enda av hans arbetsgivare brydde sig om vare sig hans kokain eller eventuella otroheter innan hennes offentliggöranden. Och det trots att han tydligen hållt på sedan nästintill barnsben.
Är det otrohet eller droger han hållit på med så länge, eller både och? Hans gränslösa beteende och att han var uppenbart påverkad under själva mello fick säkert en del arrangörer att ana ugglor i mossen.
Citera
2025-09-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Alltså du är ju inte sann....
Den här tråden lever enbart för att ni började försvara MZ in absurdum för att sedan börja skylla allt som MZ gjort på CJ!
det går alldeles utmärkt för oss normala människor att skilja på de två. Hennes beteende är bara fabricerat av er. Så du menar att det var bra att ingen brydde sig om Knarket och otroheten?? Bra för vem och hur?
Nej, jag har inte lagt någon värdering i det alls. Bara konstaterat att så är det. Har han tagit kokain sedan evigheter - så var det ingen som brydde sig. Och har han tagit kokain sedan två år - så var det heller ingen som brydde sig.
Nu bryr man sig dock och det är enbart pga Ciara och hennes beteende. Hur skulle du annars veta något om vare sig kokain, otrohet mot henne eller fysiskt våld? För att "vi" en dag vaknade upp och bestämde oss för att fabricera det?
Citera
2025-09-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är det otrohet eller droger han hållit på med så länge, eller både och? Hans gränslösa beteende och att han var uppenbart påverkad under själva mello fick säkert en del arrangörer att ana ugglor i mossen.
Det ska du inte fråga mig om då det inte är jag som påstår att det pågått under lång tid.
Det förändrar heller heller det faktum att det är hennes beteende som har satt honom under lupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in