Citat:
Ursprungligen postat av
Geiranger
Ta inte min kommentar ur sin kontext. MZ ser uppenbarligen relationer som en transaktion. Han ägnar sig inte åt ”välgörenhet” om han inte har något att vinna på det.
MZ:s kalkylerade framkommer även tydligt i att det skulle stå i äktenskapsförordet att man i framtiden planerade att flytta till Sverige (finns ingen anledning att skriva in det annat än strategi) liksom hans insisterande att barnen skulle födas i Sverige.
Jag ser inte att det är taget ur sin kontext om du återkommer till just det i ett senare svar.
Och jag ser heller ingen strategisk anledning till det, bara för att Ciara har godkänt det i äktenskapsförordet. Hon har säkert läst igenom innehållet med en lämplig rådgivare. Hon är ju också en offentlig person och känner till sådana konsekvenser. Eller vill du påstå att hon bara agerar naivt och impulsivt?
Att barnen föddes i Sverige ser jag inte heller som en strategisk anledning, som ett lockbete? De återvände ju sedan till Storbritannien och var registrerade där och inte i Sverige. Bortsett från personliga skäl har detta säkert också medfört andra fördelar (tack vare brexit). Med ett svenskt pass bör det vara lättare för dem att resa mellan länderna och i allmänhet inom EU än med bara ett brittiskt pass.