2025-09-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, jag har inte lagt någon värdering i det alls. Bara konstaterat att så är det. Har han tagit kokain sedan evigheter - så var det ingen som brydde sig. Och har han tagit kokain sedan två år - så var det heller ingen som brydde sig.
Nu bryr man sig dock och det är enbart pga Ciara och hennes beteende. Hur skulle du annars veta något om vare sig kokain, otrohet mot henne eller fysiskt våld? För att "vi" en dag vaknade upp och bestämde oss för att fabricera det?
Jag tror att hans kidnappning av barnen hade en stor betydelse för exponeringen av hans problem. Hade inte Ciara varit tvungen att ta en tvist i domstol för att få hem sina barn så hade stormen lagt sig.

Men det är få som sympatiserar med en drogmissbrukare som vill stjäla barnen från sin mor. Sånt beteende brukar vara vanligare med pappor från hederskulturer.
Citera
2025-09-02, 17:07
Medlem
Citat:
Det ska du inte fråga mig om då det inte är jag som påstår att det pågått under lång tid.
Det förändrar heller heller det faktum att det är hennes beteende som har satt honom under lupp.
Vad tycker du att hon borde ha gjort, stannat i förhållandet och hållit ihop för barnens skull eller lämnat barnen i Sverige, hållit tyst om att deras pappa är en missbrukare, och åkt hem ensam till GB?
Citera
2025-09-02, 17:11
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Nej, jag har inte lagt någon värdering i det alls. Bara konstaterat att så är det. Har han tagit kokain sedan evigheter - så var det ingen som brydde sig. Och har han tagit kokain sedan två år - så var det heller ingen som brydde sig.
Nu bryr man sig dock och det är enbart pga Ciara och hennes beteende. Hur skulle du annars veta något om vare sig kokain, otrohet mot henne eller fysiskt våld? För att "vi" en dag vaknade upp och bestämde oss för att fabricera det?

Det är ju HON som varit tvungen att behöva bry sig om allt detta, stå ut med skiten! Tro fan att ingen bryr sig som inte vet! Det är ju det bästa som kunde hända att allt kom ut, annars hade han ju bara fortsatt som ingenting och skövlat fler offer längs vägen. Den sista meningen du skriver är ju helt galen.
Citera
2025-09-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att hans kidnappning av barnen hade en stor betydelse för exponeringen av hans problem. Hade inte Ciara varit tvungen att ta en tvist i domstol för att få hem sina barn så hade stormen lagt sig.

Men det är få som sympatiserar med en drogmissbrukare som vill stjäla barnen från sin mor. Sånt beteende brukar vara vanligare med pappor från hederskulturer.
Kidnappning? Det var MZs tur att ha barnen.
Sedan flyttade CJ till CLs lyxhus på Tyresö i Stockholmstrakten.
Då var det väl enklast för CJ att låta barnen bo kvar hos MZ i Kyrkheddinge där de hade sin dagliga verksamhet och kompisar.
Skolplikten gäller ju deras äldsta son. Inte praktiskt möjligt att ha delad vårdnad på olika bostadsorter, då CJ har vårdnaden av sin son i UK varannan vecka också. Skulle deras barn fara som en jojo ca 66 mil mellan Sthlm och Staffanstorp och två olika skolor?
EDIT: Då hade det behövts en privat helikopter för att lösa logistiken.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-09-02 kl. 17:57.
Citera
2025-09-02, 17:14
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Det ska du inte fråga mig om då det inte är jag som påstår att det pågått under lång tid.
Det förändrar heller heller det faktum att det är hennes beteende som har satt honom under lupp.

Alltså, sluta bara att skylla hans fel på henne nu, det är så tröttsamt och otroligt misogynt.
Det som är tragiskt här är att skiten inte kommit tidigare. Det hade varit bättre för alla inblandade.
Senast redigerad av cyberhawk 2025-09-02 kl. 17:17.
Citera
2025-09-02, 17:32
Medlem
Citat:
Vad tycker du att hon borde ha gjort, stannat i förhållandet och hållit ihop för barnens skull eller lämnat barnen i Sverige, hållit tyst om att deras pappa är en missbrukare, och åkt hem ensam till GB?
Nej, ingen kvinna, eller man för den delen, bör stanna i ett dåligt förhållande för sina barns skull.
Och nej, det är helt naturligt att kämpa för att få ha sina barn hos sig om man anser det vara det bästa för dem. Det gäller självklart båda sidor.
Men - naturligtvis skulle hon inte berättat för allmänheten om sina barns pappas privatliv och definitivt inte falskeligen få honom att framstå som en kvinnomisshandlare. Är det ens en fråga?
Citera
2025-09-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kidnappning? Det var MZs tur att ha barnen.
Sedan flyttade CJ till CLs lyxvilla i Sthlm.
Då var det väl enklast för CJ att låta barnen bo kvar hos MZ i Kyrkheddinge där de hade sin dagliga verksamhet och kompisar.
Skolplikten gäller ju deras äldsta son. Inte praktiskt möjligt att ha delad vårdnad på olika bostadsorter, då CJ har vårdnaden av sin son i UK varannan vecka också. Skulle deras barn fara som en jojo ca 66 mil mellan Sthlm och Staffanstorp och två olika skolor?
Har du sett domen från tingsrätten, barnen hör hemma i England? MånsPetter anses av Stockholms Tingsrätt ha en uppenbar brist i sin föräldraförmåga. Han är inte någon lämplig vårdnadshavare och ska inte ha barnen överhuvudtaget så länge han missbrukar.
Citera
2025-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Nej, ingen kvinna, eller man för den delen, bör stanna i ett dåligt förhållande för sina barns skull.
Och nej, det är helt naturligt att kämpa för att få ha sina barn hos sig om man anser det vara det bästa för dem. Det gäller självklart båda sidor.
Men - naturligtvis skulle hon inte berättat för allmänheten om sina barns pappas privatliv och definitivt inte falskeligen få honom att framstå som en kvinnomisshandlare. Är det ens en fråga?
Vad borde hon ha gjort? Om hon upplever sig ha blivit misshandlad så måste hon väl få göra en polisanmälan, är det hennes fel att en anmälan är offentlig?
Citera
2025-09-02, 17:56
Medlem
Citat:
Har du sett domen från tingsrätten, barnen hör hemma i England? MånsPetter anses av Stockholms Tingsrätt ha en uppenbar brist i sin föräldraförmåga. Han är inte någon lämplig vårdnadshavare och ska inte ha barnen överhuvudtaget så länge han missbrukar.
Var det svar på din anklagelse om att MZ kidnappat barnen?
Ska du kommentera mig får du hålla dig till ämnet som var påstådd kidnappning.
Istället för att blanda bort korten.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-09-02 kl. 17:59.
Citera
2025-09-02, 18:25
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vet inte allmänheten något om alls.
Eftersom det hör till folks privatliv. Deras fruar och sambos har dessutom varit boende i Sverige.
Claes Malmberg har berättat att han har 5 barn med fyra kvinnor. Låter stormigt.
MZ har iallafall bara haft ett äktenskap.

Jag skulle kunna säga det samma om er i CJ fun club.
Med ständig smutskastning av MZ. Mår ni bra?

Frågan i denna tråd är: mår Måns bra? Är han drogfri? Vad ska han göra med sitt liv nu när han gjort bort sig 10 ggr om på kort tid. Är det någon som bryr sig utanför schlagerbögarnas värld?
Citera
2025-09-02, 18:28
Avslutad
Citat:
... och definitivt inte falskeligen få honom att framstå som en kvinnomisshandlare. Är det ens en fråga?

Falskeligen?

På vilken grund anser du att C skulle ha agerat falskeligen (gentemot MZ)?

Menar du det borttagna instagraminlägget (från den 18 mars) (där väsentliga delar av innehållet även togs upp i hemvist-rättsprocessen CV <-> MZ)?

Eller menar du med "falskeligen" kanske hela kedjan: instagraminlägget - polisanmälan om relationsvåld samt även - Cs uppgifter, under rättegången (uppgifterna om aggressivitet, olämpligt agerande, att en polisanmälan om relationsvåld var gjord)?

Exakt vad i C:s agerande i frågan om relationsvåld menar du handlar om "falskeligen"?
Senast redigerad av 12.Steg 2025-09-02 kl. 18:34.
Citera
2025-09-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
När ska polletten trilla ned att det är ni som smutskastar och vi som försvarar. Ciara har inte gjort allt det där hemska som Måns har gjort. Det är uppenbart varför folk ofta frågar dig om du mår bra.
Hon är en bättre människa än han, på alla punkter. Det kan varenda jävel se tack vare rättegången och allt annat. Och NEJ, jag bryr mig faktiskt inte särskilt mycket om henne, vilket jag kan garantera gäller de flesta här inne. Det jag med flera har skrivit gång på gång är att det är allt hat och förtal som hon får utstå från er som gör att vi reagerar. Du kan täcka hatet och förtalet i artiga fraser för att få det att se rätt ut men det är ändå ingen som går på det här.
Ja, jag tycker att det var utstuderat och elakt av CJ att förtala MZ offentligt två ggr mm.
Att försöka skada honom så mycket hon kunde. Genom förtal och dålig publicitet.
Om MZ gjort det samma i CJs hemland om CJ så hade jag sett ned på honom också.
Det kan du lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in