Det där, Slashfan, visar egentligen mer om dina psykologiska filter än om sakfrågan. Igen.
Missuppfattning om "hysteri": Att peka på dokument, domar och forskning är inte hysteri – det är saklighet. Din reaktion avslöjar kognitiv dissonans: när fakta skaver blir det lättare att förminska budbäraren än att ta i sak. Det är dina bekymmer, inte mina. Lätta att se.
Detaljfixering: Att jag nämnt att pappan försökt via tredje part är inte samma sak som att hela forumet behöver leka förhörsledare om "gäller det ens, vem och när och hur har kontakter tagits de senaste åren". Den sortens byråkratisk detaljfixering är ett klassiskt avledningsknep – man undviker kärnan (barnens rätt) och fastnar i småsaker. Jag har omöjligt sådan kunskap, har haft få direktkontakter med pappan (mest för de formella dokumenten). Jag stöttar många barn och andra pappor med som råkar ut för den här sortens manipulativt familjevåld. Ett jävla samhällsproblem i ett korkat Sverige. Det kostar många många miljoner i onödan och orsakar så mycket lidande.
"Ingen lynchmobb": Jo, mönstret är välkänt i kriminologin: upprepade skällsord, samma syntax från flera alias, samma projektioner (vända på steken). Att du inte ser det kan bero på grupptrycksdynamik – man rationaliserar det man själv deltar i som ”normalt”. Ditt bekymmer, inte mitt.
Dolda motiv: Ditt fokus och nog din uppgift i mobben blir att försvara tonen och angripa formen, inte att ta i sakfrågan: barnens rätt till båda sina föräldrar och mammans dokumenterade vägran. Det är precis där din argumentation blir genomskinlig. Och upprepat petig.
Kärnfrågan kvarstår: varför är du mer upptagen av att märka ord om "tonläge" än av det som faktiskt är avgörande för barnens framtid?
Citat:
Ursprungligen postat av
Slashfan
Nu är det kanske inte mig du refererar till men jag uppfattar att det mest är du som blir hysterisk när någon inte håller med dig. Sen är det ju du som tar upp att du har stenkoll på vissa privata detaljer vilket gör att andra undrar mer, inte så konstigt. Jag tycker inte det är nån lynchmobb här även om du står rätt ensam i dina åsikter av och till, det är ju du som driver den här tråden.