2025-08-31, 21:53
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det här får inte missas. Nu blir det popcorn och hoppas på en placering på ett terroristfängelse några veckor tillsammans med lite blandat kreatur från hamas. Det borde ge henne en tankeställare inför ytterligare selfiekryssningar.

Selfiekryssningar…
Ja, det lilla uppmärksamhetsludret Greta förnekar sig inte. Gaza är oviktigt, ”se mig, hör mig, älska mig” är det som gäller…
Citera
2025-08-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Antagligen samma organisation som köpt fartyget, d.v.s en Palestinarörelse med terrorkopplingar.

Nu kommer det antagligen att bli trögare i den penningfloden ocg det förra skeppet ligger väl för ankar i Israel sen förra seglatsen. Det får de ju betala för varje dygn enligt internationella sjöregler.

Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Vet man vad fartyget Greta åker med heter? Letat men hitter inget.

Så här långt verkar gänget seglare ha hållit tyst om det mest för att inte bli avslöjade som förra kryssningen. Men hur länge de ska kunna dölja sig på Medelhavet är en liten gåta. Det vill ja ha uppmärksamhet. Men kanske bara från Al Jazzera?
Citera
2025-08-31, 23:31
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Känns det inte lite ogenomtänkt att försöka samma grej igen, som redan misslyckats spektakulärt flera gånger tidigare?

Jag förstår inte riktigt vad de tror sig kunna uppnå?
Citera
2025-09-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Björn Borg utan pannband
Björn Borg hade väl aldrig dubbelhaka? Eller potatisnäsa.
Citera
2025-09-01, 12:34
Medlem
En båt verkar heta S.ANDREA enligt vad jag ser på en FB sida får man nämna vilken
Citera
2025-09-01, 13:22
Medlem
eldrattans avatar
Verkar som TerrorGreta har vänt och satt kurs tillbaka till Barcelona igen. Blev nog lite "nervous in the service" med tanke på att denna gång så stod det inte ett bokat flygplan och vänta på henne. Hoppas hon hann ta några selfies på sin lilla kryssningsrunda iaf, annars finns det ju möjlighet att ta lite mer bilder från playan i Barcelona.
Citera
2025-09-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Verkar som TerrorGreta har vänt och satt kurs tillbaka till Barcelona igen. Blev nog lite "nervous in the service" med tanke på att denna gång så stod det inte ett bokat flygplan och vänta på henne. Hoppas hon hann ta några selfies på sin lilla kryssningsrunda iaf, annars finns det ju möjlighet att ta lite mer bilder från playan i Barcelona.
Den spanska vädermyndigheten AEMET varnar för storm på Medelhavet utanför Spaniens kust.
Nu kommer det att skränas här om att det var synd att hon inte omkom i stormen.
Citera
2025-09-01, 14:02
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Den spanska vädermyndigheten AEMET varnar för storm på Medelhavet utanför Spaniens kust.
Nu kommer det att skränas här om att det var synd att hon inte omkom i stormen.

Ja det var väl den officiella förklaringen. Fast med tanke på att förra selfiekryssningen gick med det miljöriktiga diesel alternativet. Så borde inte lite sjögång påverka selfiekryssningen i någon större utsträckning. Däremot hölls det möte igår i Israel där det lades fram som förslag att denna gång så lutar det åt några veckors fängelsevistelse med Hamas som roomie.
Citera
2025-09-01, 14:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Detta är på riktigt då t o m TV4 rapporterar att Gazagruppen snart är tillbaka i nattlivet i Barcelona.

https://www.tv4.se/artikel/tt-250901...ander-tillbaka
Citera
2025-09-01, 14:28
Medlem
SvD igår: Israel planerar att fängsla den svenska aktivisten Greta Thunberg under "terroristlika förhållanden" rapporterar brittiska The Telegraph och israeliska Israel Hayom.
Citera
2025-09-01, 14:55
Medlem
Greta måste kännas för Israel som hur en envis fluga känns när man är ute på landet. Man viftar först bort den snällt men idioten fattar aldrig vinken och kommer genast tillbaka och till slut blir det smällan
Citera
2025-09-01, 15:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Känns det inte lite ogenomtänkt att försöka samma grej igen, som redan misslyckats spektakulärt flera gånger tidigare?

Jag förstår inte riktigt vad de tror sig kunna uppnå?

Positionering, självgodhet. Om de lagt pengarna på bidrag istället hade de kanske hjälpt någon hungrig unge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in