Citat:
Ursprungligen postat av
snowbell
Jag anser att det är den sökande som skall uppfylla kraven för arbetslöshetsersättning som ska ha bevisbördan.
Om ett krav är att man ska befinna sig i Sverige, så måste jag kunna bevisa att jag gjort det för tiden jag ansöker om a-kassa.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Okej, och det du säger är kanske rimligt.
Men för guds skull borde väl detta framgå i så fall?
Inte ska man få indraget bidrag och bli polisanmäld för att man råkar sakna bevis man inte ens var ursprungligen ombedd att ha..?
Det låter helt sjukt.
Till min vetskap är det väl enbart jobb-bekräftelser som den sökanden ska spara?
Det är annars som att påstå att du är skyldig till alla svenska brott som går att bli skyldig till, om du inte kan bevisa dig oskyldig.
Nu har jag inte gått på a-kassa eller varit i åtgärd, så jag vet inte hur det fungerar. Men, precis som jag skrev, så måste ju sökande uppfylla villkoren?? Och givetvis ska villkoren vara tydliga, och ursprungliga.
Om villkoren under resans gång förändras, så måste ju information skickas ut till berörda.
Sen får du lugna ner dig lite, angående att jag kan bli skyldig till alla brott i Sverige
Vad jag menar med att uppfylla villkoren, är ju att man håller sig i den zon/det land man har tillåtelse till, man ska inte sitta i Thailand och "semestra" på skattebetalarnas bekostnad, om inte vilkoren tillåter det.