Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Håller med om detta - vill gärna veta vilken produkt det är innan jag klickar. Är det en mascara jag redan testat så varför skall jag klicka på hennes länk helt i onödan.
Håll fingret över bara, så kommer det fram att det är Lyko, och då står det klicka på denna länk för att komma in på sidan. Skulle tro att detta är ett samarbete där hon får betalt för antal som klickar in på sidan , därför gör hon på detta sätt….. alltså inte ok , och det ska stå att det är ett betalt samarbete från xx
Citera
2025-08-31, 18:04
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomstermamma
Håll fingret över bara, så kommer det fram att det är Lyko, och då står det klicka på denna länk för att komma in på sidan. Skulle tro att detta är ett samarbete där hon får betalt för antal som klickar in på sidan , därför gör hon på detta sätt….. alltså inte ok , och det ska stå att det är ett betalt samarbete från xx

Inte bara det, det måste framgå vilken produkt.
Citera
2025-08-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Från v 22 är ett foster juridiskt sett att räkna som ett barn, även om det är dödfött. Barnet ska då registreras i folkbokföringen och det är begravningsplklt. Närstående ansvarar då för att anordna begravning eller kremering samt gravplats/ minneslund.

I övrigt tycker jag det är smaklöst att lägga värdering i hur andra väljer att sörja/ fira årsdagar eller välja att se tillbaka på ett barn man förlorat. Det är en förlust oavsett om barnet har levt bland oss, och förluster hanterar vi och bearbetar olika.
Alla har inte förlorat ett barn tack och lov.

Klokt och bra skrivet.
Citera
2025-08-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Från v 22 är ett foster juridiskt sett att räkna som ett barn, även om det är dödfött. Barnet ska då registreras i folkbokföringen och det är begravningsplklt. Närstående ansvarar då för att anordna begravning eller kremering samt gravplats/ minneslund.

I övrigt tycker jag det är smaklöst att lägga värdering i hur andra väljer att sörja/ fira årsdagar eller välja att se tillbaka på ett barn man förlorat. Det är en förlust oavsett om barnet har levt bland oss, och förluster hanterar vi och bearbetar olika.
Alla har inte förlorat ett barn tack och lov.

Tack för detta. Håller helt med. Så jäkla tydligt att de som skriver om detta inte förlorat barn själva.

Och snälla människor i tråden, sluta för fan att kalla barn (efter födseln) för foster som ett sätt att förminska sorg. Vad är ert problem?
/ en annan knepig änglaförälder
Citera
2025-08-31, 20:30
Medlem
Självklart finns det en genuin sorg att förlora något man ville ha, vissa blir helt knäckta och kallar sig änglaföräldrar efter ett missfall i vecka sex, andra släpper sorgen och går vidare i livet snabbt.

Men att göra content, dvs tjäna pengar på ett dött foster/barn/släkting- det är bara äckligt sjukt beteende som inte bör premieras.

Det är precis det här som gör Hanna till en mästerlig manipulator, hon vet att så fort hon drar fram likbussen så kommer alla tycka synd om henne. För alla kan relatera till att förlora någon kär, oavsett om det är en människa eller en katt.
Skillnaden är att Hanna för länge sen tappade sin genuinitet, hon blandar gravstenar med dåliga adlinks på mascara.
Eller varför inte en charkbricka blandat med död i ett samarbete med viaplay!
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-08-31 kl. 20:36.
Citera
2025-08-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Självklart finns det en genuin sorg att förlora något man ville ha, vissa blir helt knäckta och kallar sig änglaföräldrar efter ett missfall i vecka sex, andra släpper sorgen och går vidare i livet snabbt.

Men att göra content, dvs tjäna pengar på ett dött foster/barn/släkting- det är bara äckligt sjukt beteende som inte bör premieras.

Det är precis det här som gör Hanna till en mästerlig manipulator, hon vet att så fort hon drar fram likbussen så kommer alla tycka synd om henne. För alla kan relatera till att förlora någon kär, oavsett om det är en människa eller en katt.
Skillnaden är att Hanna för länge sen tappade sin genuinitet, hon blandar gravstenar med dåliga adlinks på mascara.
Eller varför inte en charkbricka blandat med död i ett samarbete med viaplay!
Alla influensers mer eller mindre spelar väl på folks känslor?
Citera
2025-08-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Alla influensers mer eller mindre spelar väl på folks känslor?

Mycket möjligt, men få influensers gör en karriär/fortsätter tjäna pengar på ett dött foster/barn, år efter år och oftast när hen hamnat i blåsväder av något slag.
Det är beräknande och manipulativt.
Citera
2025-08-31, 21:06
Undrar hur det blir med inskolningen på dagis. Eller HT är nog rädd för fler orosanmälningar.
Citera
2025-08-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncloak
Inte bara det, det måste framgå vilken produkt.
Sant 😊
Citera
2025-08-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Undrar hur det blir med inskolningen på dagis. Eller HT är nog rädd för fler orosanmälningar.

Jag tror att det kommer gå bra, så länge Hanna inte beter sig allt för märkligt och låter pedagogerna sköta sitt jobb. Dvs inte skickar med massa risi-frutti i ryggsäcken.
Lars verkar vara en normal unge som inte lär sticka ut mer än andra.
Citera
2025-09-01, 08:46
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är fult av Hanna att hon tipsar om sina favoritprodukter, tex den där mascaran, men vi ser inte vad det är för mascara? Det behöver man klicka på länken för att få reda på.

Jag vill minnas att Bloggbevakning sagt att det måste framgå vilken produkt som reklamlänken leder till.

EDIT: Såg nu att det redan diskuterats, men står fast vid vad jag skrev.
Senast redigerad av Gotyourback 2025-09-01 kl. 08:59.
Citera
2025-09-01, 09:15
Medlem
...packar hon ner solkräm i ungens väska till förskolan? Lär ju inte behövas förrän om typ 8 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in