Citat:
Ursprungligen postat av
Olivoljetorsk
Frågan är främst ställd till sossar, vänsterpartister, miljöpartister och centerpartister.
Men alla får ju svara.
Jag har föreslagit hårdare tag flera gånger och då har de ovannämnda kommit och försvarat de hänsynslösa unga gangstrarna.
Ni, rödgröna främst, ge gärna konkreta exempel på hur man ska göra när en 14-åring torskat efter att ha skjutit en hederlig knegare i benet plus stampat och sparkat sönder käken, tänderna, näsan, ena ögat och spräckt ena tinningen på honom samt kallat knegaren för massa fula och förnedrande ord.
Jag personligen tycker fortfarande att fittungen borde få 10 år på ett CECOT-liknande ställe.
Få höra nu, hur ska man göra?
Tycker ni verkligen att nuvarande metoder är de rätta?
Eller har även ni rödgröna insett att nåt nytt behövs ?
Och skriv gärna hur ni tycker att offret ska tänka.
Jag gjorde en tråd om det, ja, och flera vänsterpartister tyckte att offret inte ska ta det så hårt och att offret ska förlåta, glömma och gå vidare.
Dessa alternativ finns:
Mjuka åtgärder: mer bidrag och stöd från samhället, fritidsgårdar, skapa konst, sport, kärlek, satsa på skolan och på infrastruktur, bjuda på kaffe och fika till unga kriminella som är under 15 vid SIS-hem
Hårda årgärder: mer kameror, mer ordningsvakter och poliser, lärare som markerar
Väldigt hårda åtgärder: sänka så du kan bli straffad i domstol från och med 12 års ålder, ungdomsfängelser, arbetsläger för barn, skicka till El Salvador, utvisa hela familjer, övervakning av unga, avlyssning av deras mobiler utan brottsmisstanke, fotboja på unga som rör sig i gängmiljöer (inte nödvändigtvis misstänkta ens)
Detta är vad du har att välja på