2025-08-31, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det pågår alltjämt, vad jag förstår, utredningar mot Impulskollen och även Dumpen efter förra årets polisanmälningar om utpressning, bedrägeri och allt vad det var.

Oavsett hur denna cirkus avlöper rättsligt, är vad media har uppdagat i sina granskningar kring deras samarbete, affärsupplägg, förhållande till och kontakter med gäddor osv. tillräckligt för att jag ska tycka att deras etik, handel och vandel lämnar åtskilligt i övrigt att önska, för att säga det milt.

Ja det är ungefär så jag upplever det också.

Jag tror inte det tjänar någonting till att gå och stressa upp sig för saker och ting och försöka jaga eller röka ut de som verkligen ska sitta bakom lås och bom. Staten får plocka dem som de dyker upp. Däremot så bör de se över straffskalan. Pedofiler har funnits i alla tider precis som flator, Bögar och de som tänder på djur eller vad de nu går igång på. Det kommer fortsätta vara katt och råtta lek i all oändlighet och dumpen har nada noll zero inverkan på det. Vad de kan göra är att upplysa föräldrar om hur de ska se efter sina barn och vilka vanor de har på tex nätet och åka runt och föreläsa om det roar dem. Men vad hjälper det om föräldrarna, tränaren eller den snälla gubben på gården själva är pedofiler. Man kan ändå inte övervaka i vart enda skede. En kvalificerad gissning är att det här kommer pågå i all evinnerlighet eftersom en del har den läggningen och det finns inget som kommer att stoppa dem och det finns inget som kommer att få dem att minska i antal. Det är så det ser ut.

Det dumpen gör är lite samma upplägg som glasmästaren som ber kvarterspojkarna krossa fönsterrutor mot en ersättning så att han ska få sälja nya vare sig de var trasiga eller hela från början. Dumpen är inkompetenta och förkastliga och både Patrik och Sara ska skaka galler för sina kriminella handlingar. Den dagen blir jag nöjd.

Låt nu staten sköta detta i fortsättningen och höj straffen väsentligt för dem som begår brott mot barn. För mig kan de låsa dörren och kasta nyckeln. Men jobba inte med hittepå och kriminella handlingar och häng folk som inte fått sin sak prövad eller överhuvudtaget är pedofiler. Jävla W.T de är dumpen.
Citera
2025-08-31, 13:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Klart man kan "skapa" och manipulera fram beteenden. Vad tror du grooming går ut på?
Att utsätta ett barn för grooming är en sak.
Men man kan aldrig få en man som inte har något intresse av barn att ta sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn/ung sexuellt. Hellre lever människor i ständig ensamhet än att få för sig att träffa ett barn/ung för sex.
Det handlar inte heller om någon impuls eftersom det finns gott om tid för gäddan att ta sitt förnuft till fånga, inse vad den håller på med och avstå från träffen. De hinner vända på parkeringen men istället så kliver de in i bilen och åker iväg, ibland en väldigt lång sträcka, tillräckligt lång för att komma på bättre tankar. Men icke.
Citera
2025-08-31, 13:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu är det så att nästan alla kommer till en avtalad plats för att utföra något som räknas som våldtäkt av barn.
Du får nog läsa på vad fantasi betyder, det är inte vad du tror att det är.
Det är något som de psykologer som försöker rehabilitera barnknullare säger., det är inte jag som påstår det
Gäddorna tar sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn/ung sexuellt.
Det är ju därför gäddorna "fastnar i Dumpens klor".
Hur man kan få detta till en fantasi är märkligt.
Jag förstår att man vill minska gäddornas ansvar i det hela men att det skulle handla om en fantasi är att gå för långt i försvaret av dessa.
Jag fantiserar om en naken Alice Cooper med sin boaorm men jag skulle aldrig ta mig fram till honom för ett närmande.
Citera
2025-08-31, 14:00
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Det är fortfarande inte bara en fantasi när man kommer till en avtalad plats. Det blir blir inte sant bara för du upprepar det om och om igen

Du har kört samma rad sedan i morse utan att lägga fram ett enda nytt argument. Det är som att diskutera med en trasig bandspelare – samma mening om och om igen. Upprepning är inte bevis, det är bara ett tecken på att du inte har något mer att komma med.

Skillnaden mellan oss är enkel: jag lägger fram resonemang, exempel och fakta. Du trycker “repeat” och tror att det ska väga lika tungt. Det funkar kanske i Dumpens sektbubbla på Facebook, där applåderna kommer automatiskt, men här på Flashback förväntas man faktiskt kunna argumentera.

Så länge du bara maler samma mantra visar du bara att du är tom på innehåll. Och det, ironiskt nog, bekräftar precis det jag sagt hela tiden – att Dumpen-anhängare hellre upprepar färdiga floskler än tänker själva.

Att du malt samma rad sedan i morse utan ett enda nytt argument är egentligen inte konstigt. Det beror på två saker:

Du sitter fast i din egen kognitiva låsning. Hela din världsbild bygger på att Dumpen gör rätt. Börjar du vackla i det så rasar allt. Därför är det enklare att upprepa ett mantra än att faktiskt tänka vidare.

Du är van vid Dumpens Facebook-bubbla och där ryggdunkarna haglar bara man säger “gäddan = pedofil”. Där funkar upprepning och där applåderas mantrat. Men här på Flashback funkar det inte. Här blir det genomskinligt.

Jag börjar förstå varför ni håller så hårt i Dumpen-mantrat. Antingen har ni egna erfarenheter av övergrepp eller känner någon som blivit utsatt, och då blir det här nästan en personlig vendetta. Då är det enklare att köpa Dumpens version rakt av och stänga av all kritik. I er värld blir allt svartvitt: gäddan = monster, Dumpen = hjältar.

Eller så är du bara fångad i gruppdynamiken. Nästan 300 000 personer i Dumpens Facebook-bubbla ryggdunkar varandra dagligen. Där premieras inte eftertanke utan där hyllas de enkla flosklerna: “gäddan = pedofil”, “fantasi = verklighet”, “Dumpen skyddar barn”. Det är klart det blir svårt att tänka själv när man riskerar att hamna utanför om man ifrågasätter.

Så varför tror du så hårt på dumpen?
– För att det är enklare än att se nyanser.
– För att det är tryggare att följa mantrat än att tänka själv.
– Och för att du får utlopp för dina egna känslor – ilska, rädsla, kanske till och med hämndlystnad – genom att stötta Dumpen.

Du kan kalla det “barnskydd” hur mycket du vill. Men från sidan ser det mer ut som att du klamrar dig fast vid en sekt som gör jobbet åt dig, så du slipper tänka längre än tre ord i taget.
Citera
2025-08-31, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Många gillar sex och plötsligt finns en möjlighet, en möjlighet som ofta är starkt begränsad för män, inte minst för de som kommit upp i åldern.

Nej, de flesta kan helt enkelt inte tända sexuellt på minderåriga. För att de som kan tända på minderåriga ska hamna på Dumpen krävs dessutom en empatistörning och impulskontrollstörning eller antisocial personlighet. De som hamnar på Dumpen är alltså dokumenterat farliga för barn.

Det handlar inte om att någon normalt funtad person råkat lockas in i något på grund brist på sex (vilket för övrigt knappast är en livsnödvändighet eller någon mänsklig rättighet).
Citera
2025-08-31, 14:09
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att utsätta ett barn för grooming är en sak.
Men man kan aldrig få en man som inte har något intresse av barn att ta sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn/ung sexuellt. Hellre lever människor i ständig ensamhet än att få för sig att träffa ett barn/ung för sex.
Det handlar inte heller om någon impuls eftersom det finns gott om tid för gäddan att ta sitt förnuft till fånga, inse vad den håller på med och avstå från träffen. De hinner vända på parkeringen men istället så kliver de in i bilen och åker iväg, ibland en väldigt lång sträcka, tillräckligt lång för att komma på bättre tankar. Men icke.

Så låt mig förstå det rätt: barn kan groomas, formas och manipuleras – men vuxna män är tydligen immuna mot exakt samma mekanismer? Det är ett resonemang som faller på sin egen orimlighet.

Att säga att vuxna män är “immuna” mot manipulation medan barn kan groomas är ju rena cirkusen. Hela mänskligheten är bevis på motsatsen.

– Sekter? Fullvuxna människor lämnar allt de har, ger bort pengar och bryter med sina familjer – för att de manipulerats in steg för steg.
– Missbruk? Folk blir drogade, spelberoende eller skuldsatta för att någon annan vet hur man trycker på rätt knappar. Ingen föds med intresset – det byggs upp.
– Relationer? Hur många kvinnor (och män) har inte fastnat i destruktiva förhållanden där partnern manipulerat fram beteenden och fantasier de aldrig haft förut?
– Reklam och propaganda? Hela industrin går ut på att få vuxna att tro att de behöver saker de aldrig ens tänkt på innan.

Så kom inte och säg att vuxna män inte kan manipuleras. Det är precis så här världen fungerar. Att tro att gäddor skulle vara de enda människor på jorden som är “opåverkbara” är inte bara naivt, det är komiskt.

Människor påverkas hela tiden, av reklam, av grupptryck och av psykologiskt spel. Att tro att “en man som inte har intresse av barn” aldrig kan lockas in i fantasier eller beteenden han inte hade från början är lika naivt som att säga att ingen någonsin skulle börja röka om de inte föddes med cigarett i handen.

Och du drar fram bilresan som argument – som om körsträckan är bevis på skuld. Du verkar inte ens förstå att det är själva spelet i chatten, det upprepade trigget, det gradvisa normaliserandet som gör att folk fastnar. Det är grooming 101. Att sen säga “men de hade gott om tid att tänka efter” är som att säga till ett missbruksoffer att de borde slutat efter första ölen. Låter bra i teorin, men verkligheten funkar inte så.

Att du vägrar se att manipulation faktiskt fungerar även på vuxna säger mer om din brist på insikt än om sanningen.
Citera
2025-08-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddorna tar sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn/ung sexuellt.
Det är ju därför gäddorna "fastnar i Dumpens klor".
Hur man kan få detta till en fantasi är märkligt.
Jag förstår att man vill minska gäddornas ansvar i det hela men att det skulle handla om en fantasi är att gå för långt i försvaret av dessa.
Jag fantiserar om en naken Alice Cooper med sin boaorm men jag skulle aldrig ta mig fram till honom för ett närmande.

Det är ju ännu en undanflykt för att förminska deras beteende och läggning. Det har ju funnits 5-6 olika innan.
Och de verkar även tro att det blir någon sanning när de maniskt hänger på och upprepar det om och om igen.
Citera
2025-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du har kört samma rad sedan i morse utan att lägga fram ett enda nytt argument. Det är som att diskutera med en trasig bandspelare – samma mening om och om igen. Upprepning är inte bevis, det är bara ett tecken på att du inte har något mer att komma med.

Skillnaden mellan oss är enkel: jag lägger fram resonemang, exempel och fakta. Du trycker “repeat” och tror att det ska väga lika tungt. Det funkar kanske i Dumpens sektbubbla på Facebook, där applåderna kommer automatiskt, men här på Flashback förväntas man faktiskt kunna argumentera.

Så länge du bara maler samma mantra visar du bara att du är tom på innehåll. Och det, ironiskt nog, bekräftar precis det jag sagt hela tiden – att Dumpen-anhängare hellre upprepar färdiga floskler än tänker själva.

Att du malt samma rad sedan i morse utan ett enda nytt argument är egentligen inte konstigt. Det beror på två saker:

Du sitter fast i din egen kognitiva låsning. Hela din världsbild bygger på att Dumpen gör rätt. Börjar du vackla i det så rasar allt. Därför är det enklare att upprepa ett mantra än att faktiskt tänka vidare.

Du är van vid Dumpens Facebook-bubbla och där ryggdunkarna haglar bara man säger “gäddan = pedofil”. Där funkar upprepning och där applåderas mantrat. Men här på Flashback funkar det inte. Här blir det genomskinligt.

Jag börjar förstå varför ni håller så hårt i Dumpen-mantrat. Antingen har ni egna erfarenheter av övergrepp eller känner någon som blivit utsatt, och då blir det här nästan en personlig vendetta. Då är det enklare att köpa Dumpens version rakt av och stänga av all kritik. I er värld blir allt svartvitt: gäddan = monster, Dumpen = hjältar.

Eller så är du bara fångad i gruppdynamiken. Nästan 300 000 personer i Dumpens Facebook-bubbla ryggdunkar varandra dagligen. Där premieras inte eftertanke utan där hyllas de enkla flosklerna: “gäddan = pedofil”, “fantasi = verklighet”, “Dumpen skyddar barn”. Det är klart det blir svårt att tänka själv när man riskerar att hamna utanför om man ifrågasätter.

Så varför tror du så hårt på dumpen?
– För att det är enklare än att se nyanser.
– För att det är tryggare att följa mantrat än att tänka själv.
– Och för att du får utlopp för dina egna känslor – ilska, rädsla, kanske till och med hämndlystnad – genom att stötta Dumpen.

Du kan kalla det “barnskydd” hur mycket du vill. Men från sidan ser det mer ut som att du klamrar dig fast vid en sekt som gör jobbet åt dig, så du slipper tänka längre än tre ord i taget.

Va pratar du om?
Jag har aldrig besökt deras facebook sida.
Och bryr mig inte om vem som gör jobbet.
Förhoppningsvis så kommer ett lagförslags. Så att de kan dömas till fängelse för försök till våldtäkt av barn. Vilket det faktiskt är.
Viket mantra?
För min del så hade de gärna fått misshandla er ordentligt ist.
Citera
2025-08-31, 14:26
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Va pratar du om?
Jag har aldrig besökt deras facebook sida.
Och bryr mig inte om vem som gör jobbet.
Förhoppningsvis så kommer ett lagförslags. Så att de kan dömas till fängelse för försök till våldtäkt av barn. Vilket det faktiskt är.
Viket mantra?
För min del så hade de gärna fått misshandla er ordentligt ist.

Och där trillade du över kanten. Från att upprepa samma mantra hela dagen till att avsluta med hot och hat. Det är exakt den resan Dumpen-anhängare alltid gör när argumenten är slut: man går från att låtsas vara moralens väktare till att själv bete sig som ett hotfullt troll.

“Försök till våldtäkt av barn”, säger du. Men det finns inget barn. Det finns aldrig ett barn. Det är Dumpens påhitt och deras iscensatta teater. Att du fortfarande inte kan skilja på fantasi och verklighet säger allt. Du har bestämt dig för att loggar = domstolsprotokoll och show = verklighet. Och du kallar andra naiva?

Det mest avslöjande är dock ditt sista stycke. När du inte längre kan försvara metoden blir du själv ett exempel på den mentalitet jag pratat om hela tiden: pöbel, drev och blodtörst. Du är inte intresserad av rättvisa eller barnskydd, du vill bara se människor krossas.

Så grattis, du blev just ett levande bevis på varför Dumpens sektlogik är farlig. Den skapar inte skydd för barn, den skapar bara mer hat, mer våld och fler trasiga liv.

Vi “naiva” här ute kan i alla fall skilja på fantasi och verklighet, på tanke och handling, på ansvar och pöbelrättvisa. Du? Du fastnade i mantrat – och till slut återstod bara hot.
Citera
2025-08-31, 14:39
Medlem
Citat:
Och där trillade du över kanten. Från att upprepa samma mantra hela dagen till att avsluta med hot och hat. Det är exakt den resan Dumpen-anhängare alltid gör när argumenten är slut: man går från att låtsas vara moralens väktare till att själv bete sig som ett hotfullt troll.

“Försök till våldtäkt av barn”, säger du. Men det finns inget barn. Det finns aldrig ett barn. Det är Dumpens påhitt och deras iscensatta teater. Att du fortfarande inte kan skilja på fantasi och verklighet säger allt. Du har bestämt dig för att loggar = domstolsprotokoll och show = verklighet. Och du kallar andra naiva?

Det mest avslöjande är dock ditt sista stycke. När du inte längre kan försvara metoden blir du själv ett exempel på den mentalitet jag pratat om hela tiden: pöbel, drev och blodtörst. Du är inte intresserad av rättvisa eller barnskydd, du vill bara se människor krossas.

Så grattis, du blev just ett levande bevis på varför Dumpens sektlogik är farlig. Den skapar inte skydd för barn, den skapar bara mer hat, mer våld och fler trasiga liv.

Vi “naiva” här ute kan i alla fall skilja på fantasi och verklighet, på tanke och handling, på ansvar och pöbelrättvisa. Du? Du fastnade i mantrat – och till slut återstod bara hot.

Farlig?
97% av befolkningen ser er som riktigt smutsiga ”människor”
Ni står längst ner på listan av kriminella som man kan ha lite empati för.
Du pratar i helt egen sak och som bara om det som gäddor tror är sant

Det hjälper inte att du är helt manisk och försöker vrida och vända på formuleringar.
Ingen mer än möjligtvis er gamla mor bryr sig om det och de flesta önskar er all olycka resten av livet
Citera
2025-08-31, 14:54
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Farlig?
97% av befolkningen ser er som riktigt smutsiga ”människor”
Ni står längst ner på listan av kriminella som man kan ha lite empati för.
Du pratar i helt egen sak och som bara om det som gäddor tror är sant

Det hjälper inte att du är helt manisk och försöker vrida och vända på formuleringar.
Ingen mer än möjligtvis er gamla mor bryr sig om det och de flesta önskar er all olycka resten av livet

“97% av befolkningen ser er som smutsiga.”

Och där har vi det. När argumenten tar slut kommer sektlogiken fram. För dig finns bara två läger: antingen hyllar man Dumpen, eller så är man “gädda” och “smuts”. Att någon kan säga “Dumpens metod är fel men barn ska självklart skyddas av polis och rättssystem” finns inte ens på din karta.

Det är precis därför jag kallar det här för sekttänk. Kritik = fiendskap. Nyanser = förräderi. Och då blir alla som ifrågasätter automatiskt pedofiler i dina ögon. Det är en svartvit världsbild som bara fungerar i bubblan på Facebook, där alla ryggdunkar varandra och man aldrig behöver möta motargument.

Och det där med “97% av befolkningen” är bara ännu ett påhittat mantra du slänger ur dig. Har du några fakta på det, eller är det bara något du säger för att det ska kännas skönt i magen? För från där jag sitter ser det mer ut som att det är ni som är maniska – ni upprepar samma ramsor dag ut och dag in, utan att kunna föra en riktig diskussion.

Så tack för bekräftelsen. Du satte fingret själv på varför Dumpen och deras följare påminner mer om en sekt än något annat. Antingen jublar man i ledet, eller så stämplas man som “smuts”. Det är inte barnskydd, det är masshysteri.

Ingen ifrågasätter att barn ska skyddas – det är självklart, alla dagar i veckan. Men så fort man vågar kritisera Dumpens metod så blir man påhoppad, utan ett enda vettigt argument. Det säger rätt mycket: tron på Dumpen är så blind att allt annat stängs ute.

Man kan nästan ställa klockan efter det: lyft en invändning, och direkt kommer sektreflexen – “du är smuts, du är gädda och du är pedofil”. Ingen diskussion, ingen tanke utan bara samma mantra.

Och just där avslöjar de sig själva. Det handlar inte om barnskydd utan det handlar om att försvara en doktrin till varje pris. Dumpen är inte ett projekt längre, det är en religion – och de som försvarar den beter sig som fanatiker.
Citera
2025-08-31, 15:09
Medlem
Citat:
“97% av befolkningen ser er som smutsiga.”

Och där har vi det. När argumenten tar slut kommer sektlogiken fram. För dig finns bara två läger: antingen hyllar man Dumpen, eller så är man “gädda” och “smuts”. Att någon kan säga “Dumpens metod är fel men barn ska självklart skyddas av polis och rättssystem” finns inte ens på din karta.

Det är precis därför jag kallar det här för sekttänk. Kritik = fiendskap. Nyanser = förräderi. Och då blir alla som ifrågasätter automatiskt pedofiler i dina ögon. Det är en svartvit världsbild som bara fungerar i bubblan på Facebook, där alla ryggdunkar varandra och man aldrig behöver möta motargument.

Och det där med “97% av befolkningen” är bara ännu ett påhittat mantra du slänger ur dig. Har du några fakta på det, eller är det bara något du säger för att det ska kännas skönt i magen? För från där jag sitter ser det mer ut som att det är ni som är maniska – ni upprepar samma ramsor dag ut och dag in, utan att kunna föra en riktig diskussion.

Så tack för bekräftelsen. Du satte fingret själv på varför Dumpen och deras följare påminner mer om en sekt än något annat. Antingen jublar man i ledet, eller så stämplas man som “smuts”. Det är inte barnskydd, det är masshysteri.

Ingen ifrågasätter att barn ska skyddas – det är självklart, alla dagar i veckan. Men så fort man vågar kritisera Dumpens metod så blir man påhoppad, utan ett enda vettigt argument. Det säger rätt mycket: tron på Dumpen är så blind att allt annat stängs ute.

Man kan nästan ställa klockan efter det: lyft en invändning, och direkt kommer sektreflexen – “du är smuts, du är gädda och du är pedofil”. Ingen diskussion, ingen tanke utan bara samma mantra.

Och just där avslöjar de sig själva. Det handlar inte om barnskydd utan det handlar om att försvara en doktrin till varje pris. Dumpen är inte ett projekt längre, det är en religion – och de som försvarar den beter sig som fanatiker.

Jag håller inte med om att kalla ens meningsmotståndare som smuts, gäddor eller pedofiler

Däremot så skulle det inte förvåna mig om en eller flera av dom som är kritiska mot dumpen själva är gäddor och har bara blivit bittra över att blivit påkomna (du behöver inte ta åt dig om du inte är en av dom för då är det självklart inte dig jag pratar om)

Visst kan dumpens metoder vara tveksamma ibland, några få gäddor med funktionshinder verkar inte riktigt förstå vad dom har gjort och att då publicera dom på nätet är inte riktigt rätt i mitt tycke

Men det är fortfarande en ytterst liten minoritet och dom flesta gäddorna är högfungerande och verkar helt klart förstå konsekvenserna av sina handlingar

Dessa kräk ska bort från våra barn, och krävs det en publicering för att dom ska sluta med sitt beteende så har jag inga problem med det

Om dom sedan tar sitt liv så är det gäddans ansvar, gäddan valde att agera sexuellt mot någon som utgav sig för att vara ett barn och utgör därmed en fara

Det spelar ingen roll om gäddan har för avsikt att träffa barnet eller om gäddan "nöjer sig" med att ofreda barnet sexuellt, deras handlingar kan fortfarande utgöra en skada på barnet ifall dom når fram till ett riktigt barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in