Citat:
Det pågår alltjämt, vad jag förstår, utredningar mot Impulskollen och även Dumpen efter förra årets polisanmälningar om utpressning, bedrägeri och allt vad det var.
Oavsett hur denna cirkus avlöper rättsligt, är vad media har uppdagat i sina granskningar kring deras samarbete, affärsupplägg, förhållande till och kontakter med gäddor osv. tillräckligt för att jag ska tycka att deras etik, handel och vandel lämnar åtskilligt i övrigt att önska, för att säga det milt.
Oavsett hur denna cirkus avlöper rättsligt, är vad media har uppdagat i sina granskningar kring deras samarbete, affärsupplägg, förhållande till och kontakter med gäddor osv. tillräckligt för att jag ska tycka att deras etik, handel och vandel lämnar åtskilligt i övrigt att önska, för att säga det milt.
Ja det är ungefär så jag upplever det också.
Jag tror inte det tjänar någonting till att gå och stressa upp sig för saker och ting och försöka jaga eller röka ut de som verkligen ska sitta bakom lås och bom. Staten får plocka dem som de dyker upp. Däremot så bör de se över straffskalan. Pedofiler har funnits i alla tider precis som flator, Bögar och de som tänder på djur eller vad de nu går igång på. Det kommer fortsätta vara katt och råtta lek i all oändlighet och dumpen har nada noll zero inverkan på det. Vad de kan göra är att upplysa föräldrar om hur de ska se efter sina barn och vilka vanor de har på tex nätet och åka runt och föreläsa om det roar dem. Men vad hjälper det om föräldrarna, tränaren eller den snälla gubben på gården själva är pedofiler. Man kan ändå inte övervaka i vart enda skede. En kvalificerad gissning är att det här kommer pågå i all evinnerlighet eftersom en del har den läggningen och det finns inget som kommer att stoppa dem och det finns inget som kommer att få dem att minska i antal. Det är så det ser ut.
Det dumpen gör är lite samma upplägg som glasmästaren som ber kvarterspojkarna krossa fönsterrutor mot en ersättning så att han ska få sälja nya vare sig de var trasiga eller hela från början. Dumpen är inkompetenta och förkastliga och både Patrik och Sara ska skaka galler för sina kriminella handlingar. Den dagen blir jag nöjd.
Låt nu staten sköta detta i fortsättningen och höj straffen väsentligt för dem som begår brott mot barn. För mig kan de låsa dörren och kasta nyckeln. Men jobba inte med hittepå och kriminella handlingar och häng folk som inte fått sin sak prövad eller överhuvudtaget är pedofiler. Jävla W.T de är dumpen.