Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Du är allt bra dum du om du säljer en bil privat, och accepterar banköverföring som tar 1-2 dagar och som kan avbrytas efter ägarbytet skett i transportstyrelsen app, ett riktigt naivt spån.
Läste du ens artikeln jag postade att man inte ska använda banköverföring vid bilköp utan man måste ha samma bank isf? Vad händer om ni inte har samma bank? Lycka till öppna ett nytt konto hos en annan bank för göra en bilaffär, när jag försökte det stängde de av alla mina engagemang (sparkonton) i banken och synade mig i sömmarna på en specialavdelning, de krävde massa skäl för öppna ett vanligt bankkonto, det existerade inte för 10 år sen.
Förutom att du är otrevlig så tror jag du lever i det förgångna.
Transportstyrelsens App stängs ner senare i höst:
Citat:
Appen avvecklas den 17 november 2025
Appen Mina fordon kommer att stängas den 17 november 2025. Läs mer i nyhet från den 5 maj: Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon.
Appen har nu tagits bort från Google Play och App Store, med anledning av att appen kommer att stängas ner. Det innebär att den inte längre går att ladda ner.
https://www.transportstyrelsen.se/sv...p-mina-fordon/
Transportstyrelsens App blev ett instrument för de kriminella att enklare hitta bilar att föra ut ur landet, och Swish är kapat av de kriminella sedan länge tillbaka.
Du har rätt i att det kommer bli svårare att göra den sortens affärer du verkar leva för, och det är meningen.
Samhället förändras, och just nu i rasande fart.
Fundera över anledningen bakom istället för medlen att försöka bromsa utvecklingen.