2025-08-30, 21:57
Medlem
Tjenare!
Jag har varit ute vid Kubbe flygbas några gånger nu men inte lyckats hitta något mer intressant än nån liten skyddskupol och ett par byggnader.
Har hört att det ska ha funnits BasC och KC men har inte lyckats få kontakt med någon som vet detaljer.
Är det någon här som har varit där och vet om det faktiskt finns något under jord kvar?
Tips på ingångar, gamla vägar, grusade bunkeröppningar eller vad som helst hade varit grymt uppskattat.
Gör gärna grovjobbet själv, skulle bara behöva en hint i rätt riktning
Citera
2025-09-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.kalkonurbex
Tjenare!
Jag har varit ute vid Kubbe flygbas några gånger nu men inte lyckats hitta något mer intressant än nån liten skyddskupol och ett par byggnader.
Har hört att det ska ha funnits BasC och KC men har inte lyckats få kontakt med någon som vet detaljer.
Är det någon här som har varit där och vet om det faktiskt finns något under jord kvar?
Tips på ingångar, gamla vägar, grusade bunkeröppningar eller vad som helst hade varit grymt uppskattat.
Gör gärna grovjobbet själv, skulle bara behöva en hint i rätt riktning

så här skrev användaren Extrax för några år sedan:

"Var där och kollade på Kubbe för några månader sedan och både BasC & KC är igengrävda. Om ingångarna finns kvar under jordmassor och stenkross kan man fundera över. Annars är ju basen fortfarande i överraskande gott skick med väldigt lite sabb och klotter. Det mesta är exakt som det var i mitten på 90-talet."
Citera
2025-09-02, 16:29
Medlem
Jo det är faktiskt lite på honom jag syftar på, låter som att han har hittat platserna. Vill väldigt gärna få kontakt med honom eller någon annan som kan tipsa, då slipper man åka ner till Stockholm för att gräva i arkiven.
Citera
2025-09-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetshandling
så här skrev användaren Extrax för några år sedan:

"Var där och kollade på Kubbe för några månader sedan och både BasC & KC är igengrävda. Om ingångarna finns kvar under jordmassor och stenkross kan man fundera över. Annars är ju basen fortfarande i överraskande gott skick med väldigt lite sabb och klotter. Det mesta är exakt som det var i mitten på 90-talet."
Sorry för dubbelt svar också, försöker lära mig hur man använder sidan.
Citera
2025-09-15, 22:48
Medlem
staaerkelses avatar
Finns väll en risk att de redan grusats:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in