2025-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Varför inte ateism direkt?

det fungerar inte. när man väl ligger på dödsbädden så kommer även du tror på något. det är ju ändå en billigt livförsäkring om man tänker på hur länge man är död och man jämför hur länge man lever hehe
Citera
2025-08-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
det fungerar inte. när man väl ligger på dödsbädden så kommer även du tror på något. det är ju ändå en billigt livförsäkring om man tänker på hur länge man är död och man jämför hur länge man lever hehe
Så du tror att det man tror på påverkar evigheten?
Citera
2025-08-30, 17:57
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är så det ser ut enligt den hemska och onda religionen islam. Men ska vi verkligen tillåta denna typ av synsätt i Sverige?

Med tanke på att det bygger på islams hemska sätt att se på kvinnan så tycker jag att det borde förbjudas omedelbart.

Än märkligare blir det att feministtrasslet i Sverige inte slår bakut över det. Fast jag förstår så klart varför de håller truten i detta då deras agenda är att använda islams hemska människosyn som vapen mot den vita mannen.

Vi behöver samma förbud mot judendomen, som också praktiserar könsseparerade gudstjänster i många fall.
Citera
2025-08-30, 18:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Hmm ja det är nog ett problem. Kanske kan man försöka åtgärda problemet genom nån diskrimineringslag.
Det hänger lite på vilken status verksamheten har. Ses den som en offentlig inrättning eller är den en privat verksamhet?
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Det kulturrelativistiska trams som pågått de senaste årtiondena måste i alla fall upphöra.
Psykevolutionärt sett så är diversifiering av kultur den snabbaste och säkraste vägen framåt till ett framtida homogent samhälle. Man låter kulturerna stötas och blötas i samhället tills de dåliga dör ut och de bra och starka finns kvar. Darwin all the way.
Citera
2025-08-30, 18:38
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
troligtvis.. säkert få Indiskor?

Jag skiter högaktningsfullt i vilka dörrar eller segregation olika kyrkor och bunker-moskéer har – religion är ändå bara ett tecken på vidskeplighet och ren dumhet, oavsett vilka präster man "tror" på. Om kvinnor inte känner sig välkomna i moskén för att deras dörr är fulare och mer undangömd, så finns det alltid andra religioner de kan konvertera till. Eller varför inte skippa skiten helt?

Resultatet av att lämna islam "fredens religion" är döden.
Citera
2025-08-30, 19:03
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Man blir alldeles matt. Hur sverige och svenskarna bara är en smutsig matta som muslimerna trampar och spottar på, och att det tillåts, är för mig den största gåtan i världshistorien.

Större än universums gåtor.

Jag fattar det bara inte.

VAD HÅLLER VI PÅ MED?! SVERIGE ISLAMISERAS I RASK TAKT OCH ALLA BARA LÅTSAS SOM ATT DET REGNAR!?
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-08-30 kl. 19:06.
Citera
2025-08-30, 20:40
Medlem
Landsbygdens avatar
Hur funkar det för transpersoner som vill besöka? Är det en transinkluderande moske?
Citera
2025-08-30, 20:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Vi behöver samma förbud mot judendomen, som också praktiserar könsseparerade gudstjänster i många fall.

Ja det ska givetvis förbjudas på samma sätt som det tråden handlar om.
Citera
2025-08-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Hur funkar det för transpersoner som vill besöka? Är det en transinkluderande moske?

Egentligen är det väl bara att gå dit med trans klädsel, på sätt och vis är det väl ändå gemytligt då saudifinansierade moskéer är wahhabi/salafi predikande.

Så för att skruva ned nivån 'a notch' i deras pseudo salafism och få dem att skämmas kunde bara vara på sin plats i frihetens Sverige. Så de begriper vad Sverige står för.

Inte för att jag gillar bögar, tvärtom.
Citera
2025-08-30, 21:19
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkiblu
Egentligen är det väl bara att gå dit med trans klädsel, på sätt och vis är det väl ändå gemytligt då saudifinansierade moskéer är wahhabi/salafi predikande.

Så för att skruva ned nivån 'a notch' i deras pseudo salafism och få dem att skämmas kunde bara vara på sin plats i frihetens Sverige. Så de begriper vad Sverige står för.

Inte för att jag gillar bögar, tvärtom.
Ok. Jag är inte tillräckligt kunnig för att förstå vad salafism och wahhabi betyder. Tyckte det var en intressant fråga mest, i och med rubriken "könssegregerande". Det ligger väl lite i tidens anda också att allt ska vara inkluderande, så också ett skäl till frågorna.
Citera
2025-08-30, 21:46
Inget fel med könssegregering. Möjligheten att segregera sig är frihet. Det kan bara vara bra. Om du inte är så förtjust i segregerade platser, gå inte till en moske. LÖST!
Citera
2025-08-30, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
VAD HÅLLER VI PÅ MED?! SVERIGE ISLAMISERAS I RASK TAKT OCH ALLA BARA LÅTSAS SOM ATT DET REGNAR!?

Och hur ska man stoppa musselmännens kolonisering tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in