2025-08-30, 14:55
Medlem
knark-kungens avatar
Dom säljer knark, något som din polare förmodligen också gör.
Citera
2025-08-30, 14:56
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dom bryr sig inte om skulder? Faller banken så har banken gjort fel.
Problemet är främst att både du och jag kan göra våra påståenden om detta fenomen men ingen av oss bevisar det.

Det är som att diskutera om hur enbart vatten ökar muskelmassan med 100% "för att jag gör det" eller hur mitt ex blev immun mot corona genom att ha salta pinnar i öronen "för att hon gjorde det".

Men det är väl flashback i ett nötskal antar jag.
Citera
2025-08-30, 15:03
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Problemet är främst att både du och jag kan göra våra påståenden om detta fenomen men ingen av oss bevisar det.

Det är som att diskutera om hur enbart vatten ökar muskelmassan med 100% "för att jag gör det" eller hur mitt ex blev immun mot corona genom att ha salta pinnar i öronen "för att hon gjorde det".

Men det är väl flashback i ett nötskal antar jag.

Att "vinna" en debatt på Flashback är som att ta guldmedalj i handikapp-OS; förvisso har du vunnit OS-guld, men likförbannat är du handikappad.
Senast redigerad av trewq 2025-08-30 kl. 15:05.
Citera
2025-08-30, 15:21
Medlem
Tyvärr så är det för enkelt att låna pengar, till väldigt hög ränta

Vissa har dessutom väldigt svårt att hantera, spara pengar
Mycket har kanske med ADD, eller ADHD, att göra, vet ej

De konsumerar allt de har, snabbt som blixten
Som om pengarna skulle försvinna. Om de inte köpte för allt på en gång
Citera
2025-08-30, 15:53
Medlem
Citat:
Nej. Hans föräldrar lever och dom är inte alls rik. Dom kör sin egna 25 år gamla bil. Rostig som satan.

Det är väl därför de (föräldrarna) har pengar.
Inte slösa på ny bil,kläder,större boende,resor,restauranger,alkohol tobak etc så blir det rätt mycket över även på en normalinkomst/pension.

Har man sedan levat så I 40år....
Citera
2025-08-30, 16:06
Medlem
attack-titans avatar
Hahaha jag är en av dessa människor mina anhöriga stressar upp sig på grund av detta hela tiden, men vad ska man göra, pengar är till för att användas
Citera
2025-08-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Att "inte ha råd" är inte samma sak som att "det är för dyrt".

Jag med ett låglöneyrke måste tänka på vad jag betalar, det är inte detsamma som att jag inte har råd.

Kan utan problem köpa en ny premiumbil kontant i morgon om jag vill, så råd har jag, men det är för dyrt och för mig totalt onödigt.

Edit: Det kan ta ett par dagar att få ut pengarna till premiumbilen eftersom det är helg, men nästa vecka i alla fall.
Är en premiumbil en vardagsutgift?
Citera
2025-08-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Är en premiumbil en vardagsutgift?
Inte var dag men folk har väldigt dyra bilar nu å rätt nya.
Citera
2025-08-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag är ingen babbe och har inte gjort politik av nåt. Jag får bara en icke smickrande bild av dig som medmänniska. Du är ett rövhål helt enkelt och bör verkligen inte utge dig för att vara den här personens vän.
Men tyvärr är det så, att demoraliserade degenerater lockas till anonyma internetforum, i verkligheten har dessa typer svårare då majoriteten normala människor sållar bort sådana från sin bekantskap. Här tvingas vi lyssna på deras pladder.

Förmodligen så berättar inte "vännen" någonting till ts, och helt rätt med tanke på vilken typ av människa det gäller när vi pratar om ts. Fyfan för falska, bittra, avundsjuka människor som vill sina medmänniskor illa bara för man inte är nöjd med sin egna tillvaro.
TS vet ingenting om människan i fråga men dömer hen hårt som om det vore hens värsta fiende samtidigt som hen spelar vän. Fyfan för sådana falska människor, förstår inte hur ni kan leva med er själv.

Gör något med ditt liv istället för att vara bitter, avundsjuk på andra TS. Du kan inte påverka andras liv, bara ditt eget. Däri ligger ditt problem, du fokuserar på sådant du inte borde fokusera på.
Citera
2025-08-30, 18:12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Så var får dom pengarna ifrån?
I fallet med din bekanta kan det ju vara så att denne innan sjukdomen hade skaffat sig väldigt fördelaktiga försäkringar? Frågan dök nyligen upp nämligen. En man som inte jobbat en dag i sitt liv men som ändå drog in 30 000 kronor i månaden genom det sociala, ersättning för gammal skada och någon annan typ av ersättning som jag inte riktigt minns nu. Lever man i en billig lägenhet, utan bil och med minimalt socialt liv skulle det i en sådan situation inte vara några problem att lägga undan 150 000 - 200 000 kronor per år. Tillräckligt för att efter några år lägga handpenningen på en fin kåk.
Citera
2025-08-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
I fallet med din bekanta kan det ju vara så att denne innan sjukdomen hade skaffat sig väldigt fördelaktiga försäkringar? Frågan dök nyligen upp nämligen. En man som inte jobbat en dag i sitt liv men som ändå drog in 30 000 kronor i månaden genom det sociala, ersättning för gammal skada och någon annan typ av ersättning som jag inte riktigt minns nu. Lever man i en billig lägenhet, utan bil och med minimalt socialt liv skulle det i en sådan situation inte vara några problem att lägga undan 150 000 - 200 000 kronor per år. Tillräckligt för att efter några år lägga handpenningen på en fin kåk.
Du får väl inga lån utan stabil inkomst eller?
Citera
2025-08-30, 18:26
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men tyvärr är det så, att demoraliserade degenerater lockas till anonyma internetforum, i verkligheten har dessa typer svårare då majoriteten normala människor sållar bort sådana från sin bekantskap. Här tvingas vi lyssna på deras pladder.

Förmodligen så berättar inte "vännen" någonting till ts, och helt rätt med tanke på vilken typ av människa det gäller när vi pratar om ts. Fyfan för falska, bittra, avundsjuka människor som vill sina medmänniskor illa bara för man inte är nöjd med sin egna tillvaro.
TS vet ingenting om människan i fråga men dömer hen hårt som om det vore hens värsta fiende samtidigt som hen spelar vän. Fyfan för sådana falska människor, förstår inte hur ni kan leva med er själv.

Gör något med ditt liv istället för att vara bitter, avundsjuk på andra TS. Du kan inte påverka andras liv, bara ditt eget. Däri ligger ditt problem, du fokuserar på sådant du inte borde fokusera på.

Efter att ha läst TS motsägelsefulla inlägg, måste jag konstatera att det här bara är en trolltråd.

För det första uttrycker man sig inte såhär nedlåtande om en vän, en barndomsvän till och med, som TS gör. Om en vän blir sjukskriven på heltid av en läkare så gör man som vän förstås allt för att stötta personen. Men nej, TS ifrågasätter personens rätt till att ha ett hem, bil och ens att handla mat?! Redan där kan vi konstatera att TS inte är en vän som någon vill ha.

Sen börjar TS beskriva den här "vännen" som arbetslös och inte sjukskriven och klandrar honom för att "inte haft ett jobb sen 2018." Nej, det är väl klart att han inte haft om han är sjukskriven och en läkare gjort bedömningen att han inte har någon arbetsförmåga.

Tar man dessutom en titt på TS tidigare inlägg, står det helt klart att han bara är ett SD-troll som är ute efter att sprida desinformation med politiska syften. Det finns ingen sjukskriven vän. Jag tvivlar på att det finns några vänner över huvudtaget. Sanningshalten i den här trådstarten är lika hög som i en Samnytt-artikel - det vill säga obefintlig.

För ett år sen gick Åkesson ut med att SD skulle lägga ner trollverksamheten - högst motvilligt, eftersom trollande och desinformation gjort dem till ett 20 procentsparti - men tydligen har det budskapet inte gått fram till TS.
Senast redigerad av MarcoStar 2025-08-30 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in