2025-08-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
En annan intressant grej som nämndes var att studier visar att bodybuilders som deffar inför en tävling, rasar i IQ. Till exempel har forskare räknat ut att Arnold Schwarzenegger hade kring 62-63 i IQ när han vann Mister Olympia!
Ett sådant påstående ska följas av vettiga, refereegranskade studier publicerade i ansedda magasin. Inklusive citat och länk.
Citera
2025-08-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ett sådant påstående ska följas av vettiga, refereegranskade studier publicerade i ansedda magasin. Inklusive citat och länk.

Fast personen menar att överskottsenergi skulle lagras som fett i hjärnan... Behöver man verkligen mer för att kasta allt detta på soptippen?

Personen har ingen baskunskap, tror att bara för att hjärnan består av fett så lagras fett där. Att en sådan person tror att en extern forskare i efterhand kunnat "räkna ut Arnolds IQ" är väl inte helt orimligt.
Citera
2025-08-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Fast personen menar att överskottsenergi skulle lagras som fett i hjärnan... Behöver man verkligen mer för att kasta allt detta på soptippen?

Personen har ingen baskunskap, tror att bara för att hjärnan består av fett så lagras fett där. Att en sådan person tror att en extern forskare i efterhand kunnat "räkna ut Arnolds IQ" är väl inte helt orimligt.
Om du vill så får du gärna läsa mitt inlägg och vad jag svarade på.
Citera
2025-08-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Att en kvinna är smal eller normalbyggd är för mig lika självklart som om hon har hår på huvudet, duschar och sköter sin hygien.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med en tjockis och definitivt inte ha en partner som är tjock. I min värld ska en kvinna vara smal. Hon bör ha ett bmi på mellan 14-25.

Hur ser ni på det? I min värld försvinner nästan all respekt för en kvinna om hon är tjock. För mig är det likställt med att hon inte skulle torka sig i röven efter toabesök. Det är ovärdigt.

Bland det mest grundläggande för en kvinna är att hon är smal.
Är kärleken till sin pappa eller mamma, eller bror/syster, eller son/dotter, högre eller lägre pga deras utseende?

Nej självklart inte. Det är inte så kärlek fungerar inom människan - inte för någon.
Är det kärlek man utvecklar med en partner, så är det samma sak där.
Citera
2025-08-30, 14:41
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Varför tänker du bara åt ett håll? Hur många kvinnor vill ha en kille med chipstuttar? Jag passar där.
Citera
2025-08-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Är kärleken till sin pappa eller mamma, eller bror/syster, eller son/dotter, högre eller lägre pga deras utseende?

Nej självklart inte. Det är inte så kärlek fungerar inom människan - inte för någon.

Nej, men attraktionen påverkas nog för de flesta om partnern går upp mycket. Den är trots allt viktig också. Även om man fortfarande skulle älska honom. Har dock inte det problemet själv.
Citera
2025-08-30, 15:10
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Varför tänker du bara åt ett håll? Hur många kvinnor vill ha en kille med chipstuttar? Jag passar där.

Det är nog till och med vanligare att en man vill ha en överviktig kvinna än vad det är att en kvinna vill ha en man med chiptstuttar skulle jag gissa.

Jag har inga problem med tjocka kvinnor. Stora bröst är ju alltid nice!
Citera
2025-08-30, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag skulle gärna tänka mig en tjockis, gärna med stora lökar!

Hellre rund och glad än mager och utsliten.
Det finns inget naturligt samband mellan glad och rund. De som är ”runda” kan vara nedstämda för att de väger lite för mycket, för att orken är nedsatt och för att de inte får på sig kläderna längre.
Citera
2025-08-30, 15:29
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfrossa
Plus-minus några kilon hit och dit är helt lugnt, sålänge man inte börjar komma upp i tvåsiffriga tal. Så jävla svårt är det inte att bara äta mindre skit (och dom som inte klarar av det är bara patetiska). Ja estetiken och hälsan är en stor faktor, men jag skulle nog säga att lukten är det värsta, fetton luktar fan inte bra.

Tvåsiffriga tal? Så 13kg är lite för stort?
Jag gissar att det är en felskrivning och du menade tresiffriga tal.

Lukten skulle jag säga inte har med storlek att göra. Jag har träffat flera kvinnor som väger norr om 90 som har luktat gott och även flera som vägt under 60 som sticker. Det beror bara på hur de sköter sitt hygien. (För att förtydliga så är inte det här tjejer jag dejtat utan kvinnor som jag mött i arbetslivet, vänner och bekanta i affärer och liknande.) Lukt har inget att göra med storleken. Gammla kärringar är ju alltid smala och stinker utav bara helvete.
Citera
2025-08-30, 15:41
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

Hur fan tror du att den manliga (och i mindre grad även den kvinnliga) sexualiteten fungerar, din simp?
Attraheras jag inte fysiskt av en kvinna som har världens snällaste personlighet, humor och omtanke, så blir det inget förhållande. Är det inte så de flesta män tänker?

On topic: jag är 40+ och brukar resonera att en jämnåriga kvinna borde kunna fixa minst 2500 meter i Coopertest och klara 1,5 KV i mark och böj. Långdistansspetor som Sara Wedlund är inte jättesexiga alla gånger. Ovanstående är en ganska låg tröskel att greja, så gör man inte det så kanske det är dags att dra till löpspåret och gymmet istället för Hemmakväll.
Citera
2025-08-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nej, men attraktionen påverkas nog för de flesta om partnern går upp mycket. Den är trots allt viktig också. Även om man fortfarande skulle älska honom. Har dock inte det problemet själv.
Naeh, jag håller tyvärr inte med.

I redan etablerade relationer blir attraktionen mycket mer mångfacetterad än i en introduktionsfas. I en etablerad relation handlar attraktion inte om utseende eller hälsa, utan om hur man uppskattar varandra, delar humor, värderingar och erfarenheter, känner sig erkänd, sedd, förstådd och uppbackad, och på vilka sätt partnern väger upp ens egna vattenhål i livet.
Kärlek i etablerade relationer förstärker attraktion - inte tvärtom. Man blir mer attraherad av den man älskar eftersom man kopplar positiva känslor och svårligen förlorade livsdimensioner till dem.

Attraktion triggas ofta av personliga faktorer, ens egna personliga förknippningar och objektsrelationer. I en etablerad relation utvecklas kärlek och närhet när hjärnan förknippar den andra personen med belöning, trygghet och känslan av mening.

Ett bildskönt utseende har ju samma effekt som åsynen av en kall glass när det är varmt. Bara snöd förgänglig sötma utan varaktighet eller större7långsiktigt värde för en själv, eller för "glassen".

Om man inte känner en person så dömer man ju bara efter det enda man känner till: det yttre. Vissa säger "utsidan ger insidan en chans". Själv tillhör jag mer andra lägret, där "insidan ger utsidan en chans". En rejält polerad bildskön kvinna kan vara ren satmara på insidan t.ex.
Senast redigerad av Robbinist 2025-08-30 kl. 16:08.
Citera
2025-08-30, 15:51
Medlem
Citat:
Hur fan tror du att den manliga (och i mindre grad även den kvinnliga) sexualiteten fungerar, din simp?
Attraheras jag inte fysiskt av en kvinna som har världens snällaste personlighet, humor och omtanke, så blir det inget förhållande. Är det inte så de flesta män tänker?
Man brukar normalt tro att 'alla andra' tänker - eller åtminstone borde tänka - som man själv är van vid. Det är ju initialt den enda referens till verklighet som man har.
Men det är väldigt sällan så.

Sexualitet och kärlek är inte detsamma. Dom överlappar i en smärre del, men kärlek är oändligt brett, medan sexualitet inte är vare sig syftet med kärlek eller beroende av kärlek.
Att vi älskar vår mor, far, syskon, och kommer känna obeskrivlig sorg o saknad när dom inte längre finns med oss, det bär inte syftet att vi vill avla barn med dom (sexualitet).
Citat:
On topic: jag är 40+ och brukar resonera att en jämnåriga kvinna borde kunna fixa minst 2500 meter i Coopertest och klara 1,5 KV i mark och böj. Långdistansspetor som Sara Wedlund är inte jättesexiga alla gånger. Ovanstående är en ganska låg tröskel att greja, så gör man inte det så kanske det är dags att dra till löpspåret och gymmet istället för Hemmakväll.
Mm, det finns nog en del av befolkningen som kan resonera så. Andra känner inte så. Somliga känner rentav precis tvärtom, skulle kommentera typ "du är en sjuk människa" eller nåt spydigt, för dom inte kan relatera till ditt perspektiv. Dom kan vara van vid att nåt totalt annat 'är standard för alla människor'.
Senast redigerad av Robbinist 2025-08-30 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in