2025-08-29, 23:39
Medlem
grungewhores avatar
Såg nu Samnytts löp: invandrare dödade häst med ballong. Finns namn på den här välintegrerade ballongfararen?
Citera
2025-08-29, 23:43
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp, det stämmer överens med vad jag läst i FUP också. Hästägarens mark är dessutom arrenderad, hon hyr från kommunen, dvs ingen privat väg alls!

Finns väl inget som hindrar en kommun att äga en enskild väg. Det finns ju enligt uppgift en vägbom. Dvs vägen går mycket väl att stänga om man inte samtidigt stänger in något fordon, dock var det ju dumt att istället stänga med en traktor.
Citera
2025-08-29, 23:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Såg nu Samnytts löp: invandrare dödade häst med ballong. Finns namn på den här välintegrerade ballongfararen?

Hahaha, artikeon redan under betal-lås. Var det så många av er som drog dit och läste?
Citera
2025-08-29, 23:46
Medlem
Citat:
Japp, det stämmer överens med vad jag läst i FUP också. Hästägarens mark är dessutom arrenderad, hon hyr från kommunen, dvs ingen privat väg alls!
Allt kan hända, du kan bli ut prejad av plogbilen eller veja för ett djur o sluta upp mot husväggen på en privat tomt, vägen mot husväggen kan betyda du meja ner hönshuset, fastighetsägaren har ingen rätt o spärra vägen på något sätt för den olycksdrabbade, har du en skada av händelsen, får du använda slagträ för att ta dig fram över personen som står i vägen.
Senast redigerad av hjorten16 2025-08-29 kl. 23:53.
Citera
2025-08-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Finns väl inget som hindrar en kommun att äga en enskild väg. Det finns ju enligt uppgift en vägbom. Dvs vägen går mycket väl att stänga om man inte samtidigt stänger in något fordon, dock var det ju dumt att istället stänga med en traktor.
Fast samtidigt vet inte fastighetsägaren om rådande situation, bara för man landa på tomten behöver inte innebära en nödsituation, tänk om det rådde nöd o markägaren spärra vägen.

Det är just för detta markägaren inte ska ta beslut som han gjorde, han gjorde fel.
Citera
2025-08-30, 00:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jo det är den.

Nej, det är den inte. Inte för mig. Jag kan läsa den och jag är inte prenumerant. Dock verkar den vara bakom betalvägg för vissa av någon underlig anledning. Testa att rensa cookies alt slå på VPN.
Citera
2025-08-30, 00:04
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast samtidigt vet inte fastighetsägaren om rådande situation, bara för man landa på tomten behöver inte innebära en nödsituation, tänk om det rådde nöd o markägaren spärra vägen.

Det är just för detta markägaren inte ska ta beslut som han gjorde, han gjorde fel.

Det går ju att isåfall öppna bommen för räddningstjänsten. Att spärra med traktor var dumt.
Citera
2025-08-30, 00:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är den inte. Inte för mig. Jag kan läsa den och jag är inte prenumerant. Dock verkar den vara bakom betalvägg för vissa av någon underlig anledning. Testa att rensa cookies alt slå på VPN.

Jag har provat från en mobil och två plattor och det står jut o m att den är låst för prenumeranter.
Så förmodligen betalar du in en slant per månad som du inte är medveten om. Det kan hända den bäste.
Jag skulle kolla en grej på AB (aftonblarran) en gång. Bara för att jag är Schibstedt-kund/inloggad eftersom jag har ett Blocket-konto, så var jag ETT knapptryck ifrån att bli automatisk prenumerant på Aftonbladet. Som tur är märkte jag det i tid.
Citera
2025-08-30, 00:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag har provat från en mobil och två plattor och det står jut o m att den är låst för prenumeranter.
Så förmodligen betalar du in en slant per månad som du inte är medveten om. Det kan hända den bäste.
Jag skulle kolla en grej på AB (aftonblarran) en gång. Bara för att jag är Schibstedt-kund/inloggad eftersom jag har ett Blocket-konto, så var jag ETT knapptryck ifrån att bli automatisk prenumerant på Aftonbladet. Som tur är märkte jag det i tid.

Nej. Jag står som utloggad så jag kan inte betala någonting ens av misstag. Har heller aldrig varit inne på sidan förrän idag och är fullständigt ointresserad av hästsport så det är omöjligt att jag skulle råka betala något.
Citera
2025-08-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Det går ju att isåfall öppna bommen för räddningstjänsten. Att spärra med traktor var dumt.
I bland kanske du inte har den tiden att jaga rätt på någon, vi har ex många grindar här norr över, kommunen for o rev så många dom kunde, man visa ingen har rätt o låsa en väg, dom har ändå inte sökt bygglov för vägen. bara för du äger marken innebär inte att du får bygga vägar hur du vill.
Senast redigerad av hjorten16 2025-08-30 kl. 00:14.
Citera
2025-08-30, 00:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Ja. I FUP. Keyw*n Mod*r* (i). Båda poliserna som kom till platsen var också invandrare så inte så konstigt vems parti de valde att ta.
Citera
2025-08-30, 00:19
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
I bland kanske du inte har den tiden att jag rätt på någon, vi har ex många grindar här norr över, kommunen for o rev så många dom kunde, man visa ingen har rätt o låsa en väg, dom har ändå inte sökt bygglov för vägen. bara för du äger marken innebär inte att du får bygga vägar hur du vill.

Som markägare med enskild väg som inte uppbär statligt stöd kan du sätta en bom. En ny väg kräver tillstånd. I detta fall så har väl arrendatorn full rätt att använda bommen för att stänga ute oönskad trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in