2025-08-29, 09:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du tycker inte det är mer fjantigt att en av era gått upp i ottan och skruvat upp årets minsta skylt med en pil där det står nya Söderstadion på globenbron?
Du duckar frågan, förståeligt.
Det är väl lite småroligt men inget jag skulle lägga tid på.
Citera
2025-08-29, 09:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du tycker inte det är mer fjantigt att en av era gått upp i ottan och skruvat upp årets minsta skylt med en pil där det står nya Söderstadion på globenbron?
Är det revirpinkandet du stör dig på? Alla Difklibbor är också fjantigt? Eller har du någon sorts special pleading varför det ena är ok men inte det andra?

Ärlig fråga alltså, men om du bara tramsade redan från början så behöver du inte svara.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-08-29 kl. 09:17.
Citera
2025-08-29, 09:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det revirpinkandet du stör dig på? Alla Difklibbor är också fjantigt? Eller har du någon sorts special pleading varför det ena är ok men inte det andra?
Jo, jag är lite för gammal för alla klibbor överallt också, men kan ändå se det roliga i det och ungdomshetsen där. Ni kan få revirpinka hur mycket ni vill och försöka hetsa, det rör mig inte i ryggen då både ni och vi vet vår historia i området.
Citera
2025-08-29, 18:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
bp är lika mycket derby som hammarby
Fortsätt att intala dig det.
Citera
2025-08-29, 18:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jo, jag är lite för gammal för alla klibbor överallt också, men kan ändå se det roliga i det och ungdomshetsen där. Ni kan få revirpinka hur mycket ni vill och försöka hetsa, det rör mig inte i ryggen då både ni och vi vet vår historia i området.
Och ryssarna har historia i Donbass så ukrainarna borde väl bara välkomna horden av orker.
Citera
2025-08-29, 18:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vilket område talar vi om mu? Er historia på Råsunda? Drömmen om att flytta ”hem”? Det komiska är väl mer hur våga vägra Söderstadion hänt igen med trummorna. Det skulle bli slagsmål internt och det var otänkbart men nu är tischorna fejk news och trumma är fett brittish och du har inte vett att ens skämmas. Vi må dela arena men eftersom du var med på 9-1 matchen vet du ju också om historian och hur ni försöker skriva om er lokalförankring för att intala er själva att det är kosher.

Inga problem med att dela arena, krassa verkligheten men var åtminstone intellektuellt hederlig och erkänn historien.
Citera
2025-08-29, 19:33
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vilket område talar vi om mu? Er historia på Råsunda? Drömmen om att flytta ”hem”? Det komiska är väl mer hur våga vägra Söderstadion hänt igen med trummorna. Det skulle bli slagsmål internt och det var otänkbart men nu är tischorna fejk news och trumma är fett brittish och du har inte vett att ens skämmas. Vi må dela arena men eftersom du var med på 9-1 matchen vet du ju också om historian och hur ni försöker skriva om er lokalförankring för att intala er själva att det är kosher.

Inga problem med att dela arena, krassa verkligheten men var åtminstone intellektuellt hederlig och erkänn historien.
Stadion-matchen mot Järfälla visade väl rätt tydligt hur det egentligen ligger till. Jag hade definitivt respekterat det betydligt mer om gårdarna bara varit ärliga med att det här är skit men de har inget val än att spela i Söderort och att man jobbar på att få flytta tillbaka till sina områden i framtiden, istället för att hålla på som de nu gör.
Citera
2025-08-29, 19:47
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Fortsätt att intala dig det.
Du kan fortsätta intala dig om att hammarbys derbyn värderas lika högt som ett tvillingderby. Hands down så är skillnaden mellan tvillingderbyns betydelse och mötet mellan er ungefär lika stor som skillnaden mellan ett möte med er och bp
Citera
2025-08-29, 20:04
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Du kan fortsätta intala dig om att hammarbys derbyn värderas lika högt som ett tvillingderby. Hands down så är skillnaden mellan tvillingderbyns betydelse och mötet mellan er ungefär lika stor som skillnaden mellan ett möte med er och bp
Det var därför ni stoppade matchen och gick hem gråtandes förra hösten? Dubbla derbyvinster mot BP borde ju definitivt ha varit plåster på såren mot 10+ år av att kastas runt mellan antagonisterna för att bli söndertrasade och förnedrade gång på gång.
Citera
2025-08-30, 11:39
Medlem
highstakess avatar
Vad tror vi om Jeppe Okkels i Dif då
Citera
2025-08-30, 12:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Vad tror vi om Jeppe Okkels i Dif då
Teu förutspår fisk.

Har misslyckats överallt förutom en period i Elfsborg, typ. Hade varit bättre att sno Kalifatets dansk som dom skeppade ut på lån istället. Bättre fotbollsspelare än Okkels.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Och ryssarna har historia i Donbass så ukrainarna borde väl bara välkomna horden av orker.
Kul liknelse
Senast redigerad av Teu 2025-08-30 kl. 12:45.
Citera
2025-08-30, 15:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Inte så populär åsikt:
Jag tror att Mjällby får problem idag. Halmstad hemma ska vara 3 enkla poäng. Just därför blir det svårt.
Mjällby har precis kommit över den sista svåra puckeln med GAIS-matchen och börjar slappna av. Och så lägger vi på ett gäng stora flyttförberedelser, Törnqvist till Como och Stroud till Lille. Risk att dom är lite ur fokus. Lägg på den grekiska soppan som Manneh råkade ut för. Vem vet vilket humör han kan vara på? Helt under isen eller förbannad och vill visa vad Olympiakos missade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in