2025-08-28, 08:45
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Häcken är sköra.

Rissnekebaben är tjock igen.

Kul att ha dig på besök.

Trebarnsfarsan får ju bara inte spela, klart man går upp i vikt då
Citera
2025-08-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Att byhålan Mjällby krossar allt och vinner serien visar att Svensk fotboll befinner sig i korpen.

Det är väl ingen som har sagt att Allsvenskan kan mäta sig på planen med övriga Europa, men hur får du ihop att svensk fotboll är korpen för att just Mjällby (förmodligen) vinner ligan?
Rent ekonomiskt gjorde dom ju ett rekordår förra året och dom har ju riktigt stabila gubbar i truppen. Eller måste det vara en klubb just från S, G eller M för att det ska vara ett "bra" år?

Det är för övrigt helt frivilligt att kolla på Allsvenskan, jag hoppas inte att någon tvingar dig iallafall
Citera
2025-08-28, 12:56
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sorken har alltså snott den från en DJurgårdare och kortat ned den. Såg det lite längre klippet häromdan och det är ju från våran 9-1 match.
Det där är inte från den matchen. Inte bilderna iallafall.
Citera
2025-08-28, 14:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det där är inte från den matchen. Inte bilderna iallafall.

Kommer inte ihåg vilken match, det var från nåt konto som endast hånar bajen och jag minns inte ens vad det heter, men kommer upp i mitt flöde ibland.
Citera
2025-08-28, 14:21
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg vilken match, det var från nåt konto som endast hånar bajen och jag minns inte ens vad det heter, men kommer upp i mitt flöde ibland.

Jag tror det är från 2006, 0-3-derbyt när bajarna bröt matchen. Vi blev tilldömda segern med 0-3 och det stod även så i matchen när den bröts. Hammarby fick dessutom tre poängs poängavdrag för detta.

Jag vill minnas att detta var det sista derbyt som fick spelas på Söderstadion.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-08-28 kl. 14:37.
Citera
2025-08-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag tror det är från 2006, 0-3-derbyt när bajarna bröt matchen. Vi blev tilldömda segern med 0-3 och det stod även så i matchen när den bröts. Hammarby fick dessutom tre poängs poängavdrag för detta.

Full pott på allt där, såklart så är det väl något som man aldrig kommer att glömma av😆 Visst var tv-bilderna lite grynigare men man kan ju ändå se ansiktet på de som sprang in på planen, det blev nog en rolig pratstund med familj, arbetsgivare och polis för samtliga hjältar inne på planen🤣

Sen gjorde GAIS en ramsa om just detta som man sjöng mot Hammarby på Ullevi, lite enkel ramsa och billig humor men ganska komiskt om du frågar mig🤣

https://youtu.be/y3xlG086qUI?si=zTQ14D9OMNTwJLHO
Citera
2025-08-28, 17:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

Kan nog stämma, minns det derbyt och alla fjunisar som hetsade om att vi skulle storma planen. Bekant hamnade på bild i Efterlysts program när de ville ha bilder på publik som gjorde obscena gester på läktaren. Där hade man tur.
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-08-28 kl. 17:59.
Citera
2025-08-28, 19:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Bajenfakta?

Men ja, jag vill också minnas att klippet var från när vraken försökte stoppa matchen, fick bögstryk av snuten, och blev första laget få poängavdrag. Hur som helst ett fint minne som även vi kan glädja oss åt.

Det var helt klart bättre förr.
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Sen gjorde GAIS en ramsa om just detta som man sjöng mot Hammarby på Ullevi, lite enkel ramsa och billig humor men ganska komiskt om du frågar mig🤣

https://youtu.be/y3xlG086qUI?si=zTQ14D9OMNTwJLHO
Pluspoäng till Atleterna helt klart. Visste inte att dom låg i Allsvenskan vid tillfället. Måste ha varit precis innan deras ras ner i seriesystemet?
Citera
2025-08-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Pluspoäng till Atleterna helt klart. Visste inte att dom låg i Allsvenskan vid tillfället. Måste ha varit precis innan deras ras ner i seriesystemet?

2006 var GAIS nyuppflyttade i Allsvenskan, sen blev det flera säsonger där Allsvenska kontraktet räddades sent på hösten (med undantag för 2011) och 2012 var ju det bedrövliga året med 1 seger och 12 poäng totalt samt hot om en konkurs som lyckades avvärjas på dygnets 25:e timme
Citera
2025-08-28, 20:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Noterat att du varit i minnenas arkiv och firat segrar för 35 år sedan. Har du dammat av din ”Våga vägra Nya Söderstadion”-tischa? 20 årsjubileum på den. Och 20 år sedan ni flyttade tillbaks från Solna till stadion när flytten ut till Solna omöjliggjordes
Citera
2025-08-29, 08:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Noterat att du varit i minnenas arkiv och firat segrar för 35 år sedan. Har du dammat av din ”Våga vägra Nya Söderstadion”-tischa? 20 årsjubileum på den. Och 20 år sedan ni flyttade tillbaks från Solna till stadion när flytten ut till Solna omöjliggjordes

Du tycker inte det är mer fjantigt att en av era gått upp i ottan och skruvat upp årets minsta skylt med en pil där det står nya Söderstadion på globenbron?
Citera
2025-08-29, 08:30
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Enda Stockholmsklubben med titel på 20-talet. Bäst i stan i både den allsvenska tabellen och derbytabellen ifjol. Bäst i stan i båda tabellerna så här långt den här säsongen också. Enda Stockholmsklubben med en derbyseger i år.
Dubbla knullaftnar kvar i höst som grädde på moset.

Ska jag dra ert bokslut också eller?
bp är lika mycket derby som hammarby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in