2025-08-29, 08:04
Medlem
Blir döden för tv4, ingen betalar för den kanalen å de förlorar all reklameffekt.
Citera
2025-08-29, 08:07
Medlem
jackflashs avatar
Jag är mest nyfiken: Hur många av er som kommenterar tittar på TV4 via marknätet? Eller använder marknätet över huvud taget?

Personligen har jag endast streamingtjänster numera. Jag använder inte ens antennen på huset.
Citera
2025-08-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
När TV4 lämnar marknätet kommer kostnaden för marknätet öka för SVT och därmed ökar skatten för alla inklusive de som hatar TV4.

Svantesson får väl peta in lite av de 80 miljarderna i marknätet då så det inte drabbar skattebetalarna.
Citera
2025-08-29, 08:08
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Blir döden för tv4, ingen betalar för den kanalen å de förlorar all reklameffekt.
Ja, jag tror inte att tv4 överlever det här. Det kommer börja med att dom lägger ner flera populära program och sen dör kanalen ut.
Citera
2025-08-29, 08:11
Medlem
jackflashs avatar
Citat:

Grejen är den att nästan ingen tittar på den över marknätet. Har du kanaler via din förening eller hyresvärd kommer det inte påverka alls. Har du ett tv-paket i din villa kommer det inte påverka alls.

Som vanligt har folk bara läst nyhetsrubriken och inte förstått vad det innebär. Sluta kommentera om ni inte förstår innebörden.
Citera
2025-08-29, 08:13
Avslutad
Enda gången jag tittar på TV4 är vid stora sportevenemang. Undrar vad som händer med dessa nu? TV4 och SVT ska väl dela på sändningarna från fotbolls-VM nästa sommar t.ex?

P.S. Betala för skräpkanalen TV4? Aldrig i livet!
Citera
2025-08-29, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Grejen är den att nästan ingen tittar på den över marknätet. Har du kanaler via din förening eller hyresvärd kommer det inte påverka alls. Har du ett tv-paket i din villa kommer det inte påverka alls.

Som vanligt har folk bara läst nyhetsrubriken och inte förstått vad det innebär. Sluta kommentera om ni inte förstår innebörden.
Förstår mycket väl att jag som villaägare blir av med den då jag har vanlig antenn. Men ingen förlust å det blir döden för tv4.
Citera
2025-08-29, 08:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Enligt AB är det väldigt, väldigt få som tittar via marknätet. De har alltså TV4 Play, eller?

Nä, det behöver de inte ha.

Citat:
Jag sitter ju här i mitt fd Comhem-hus och betalar inget för mina 12 kanaler + Axess och Kunskapskanalen, förutom den vanliga avgiften. Jag vet inte om jag kommer att sakna TV4.

Massor av hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar har avtal med Telia, Sappa eller någon annan leverantör av kabel-tv via fiber eller annan trådbunden teknik.
Citera
2025-08-29, 08:21
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Jag är mest nyfiken: Hur många av er som kommenterar tittar på TV4 via marknätet? Eller använder marknätet över huvud taget?

Personligen har jag endast streamingtjänster numera. Jag använder inte ens antennen på huset.
Jag tittar på marknätet sedan basutbudet i kabel-TV försvann hos min hyresvärd. Alla hyresgäster, även den som bara vill se de öppna kanalerna måste köpa ett kanalpaket om vi skulle fortsätta se på TV. Då satte jag en antenn i fönsterkarmen. de gånger jag ser på tablå-TV dvs nästan dagligen (i huvudsak nyheter). Även i sommarnöjet är det marknät som gäller. Men den kanal jag i särklass tittar minst på är fyran, så jag tror inte att abstinensen kommer att vara särskilt påtaglig.
Citera
2025-08-29, 08:21
Medlem
Nog mängder av reklamkunder som lägger ner tv4 nu. stor del an underlaget försvinner ju.
Citera
2025-08-29, 08:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Svantesson får väl peta in lite av de 80 miljarderna i marknätet då så det inte drabbar skattebetalarna.
Sverige har säkert krav på att ha minst en publik kanal via marknätet för att informera befolkningen vid kris.
Så du får nog också vara med och betala för marknätet och SVT via skatt.

Jag har sedan flera år redan TV4play så inget problem. Synd om många äldre som inte har råd med fiber för att kunna se på TV den vägen men det skiter de flesta yngre om ändå.

När jag var liten så fanns bara en TV kanal och när vi sedan fick TV2 i slutet av 1969 var det ett stort lyft men många gnällde om programutbudet och tyckte man kunde ha reklam för att få bättre TV utbud.
Sedan kom TV3 och TV4 mm med reklam och alla jublade.

Du kommer inte jubla när skatten ökar för SVT ska fram via marknät.
Citera
2025-08-29, 08:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Nog mängder av reklamkunder som lägger ner tv4 nu. stor del an underlaget försvinner ju.

Jaså, hur stor då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in