2025-08-28, 22:16
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Detta gäller de som ser via marknätet, de som har ip-tv, parabol eller kabel-tv berörs inte där TV4 ingår ofta i grundutbudet som man antingen betalar för eller ingår i hyran. TV4 Play erbjuder fortsättningsvis gratis program, däremot inte tex vissa Filmer och Sport det får du betala extra för.
Hur ska man tolka det här?

Citat:
TV4 kommer istället att satsa på TV4 play. Man kan där titta kostnadsfritt med reklam, men själva tv-kanalen kommer man behöva betala för.

svt.se
Citera
2025-08-28, 22:21
Medlem
MuscleSharks avatar
Folk firar som att det skulle förändra nåt. Vem kollar ens via marknätet idag? Pensionärer långt ute i skogen kanske. Men skulle säga att dom flesta redan funnit andra lösningar i och med ett allt mer digitaliserat samhälle sedan en längre tid tillbaka.
Citera
2025-08-28, 22:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Kollar ändå aldrig på den skitkanalen. Skönt att slippa råka se den på TV nu.
Citera
2025-08-28, 22:26
Medlem
cerns avatar
Aha man ska betala för att kolla på reklam då? Ska bli spännande att höra sen hur många som verkligen betalar för skräpet.
Citera
2025-08-28, 22:33
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Det finns inga bra program på kanalen ändå lägg ner skiten säger jag. Jävla stockholmeri med en massa fula skånefittor.
Instämmer man borde spränga hela huset åt helvete på Tegeluddsvägen. Det har alltid varit Ett Bonniernäste som alla har fått slicka röv för att få ett jobb eller knulla sig till en anställning, beundrar Anna Lindmarker som valde att lämna den inhemska tystnadskulturen på TV4. En bedrövlig kanal som bara blivit sämre och sämre, hoppas den läggs ner för alltid kommer aldrig betala en jävla svensk krona för att se på rövslickare och konstlade människor.
Anställda på TV4 ta er förnuft till fånga och sluta medan tid finns för ert eget bästa.
Citera
2025-08-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
SVT blir kanske ensamma på sikt, men än så länge finns det ju en massa (runt 40) betalkanaler i marknätet. En del av dom ägs iofs av TV4.

Boxer som sände alla betalkanaler i marknätet upphörde med sändningarna 2 januari 2025. Så det blir bara SVT (och TV Finland i Stockholmsområdet) nästa år enligt ett annan inlägg.
Citera
2025-08-28, 22:34
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
SVT blir enda aktören i marknätet, plus TV Finland i Stockholmsområdet.
Snacka om valfrihet.

Det pratas ofta om det "nordiska samarbetet".
Men dagens politiker har lyckats skapa en miljö där SVT, NRK, DR, YLE och RUV är oåtkomliga för varandra.
Tyskland, Österrike och Schweiz har lyckats betydligt bättre.
3sat, ARD, ZDF mfl kör öppet via satellit. I Norden noll..
Kulturministrar i Norden skulle behöva en riktig näsbränna pga inkompetens.
Senast redigerad av LA8PV 2025-08-28 kl. 22:48.
Citera
2025-08-28, 22:34
Medlem
dwgs avatar
Minns ej när jag kollade på tv4 sist.
Hatar reklam så har kört reklamfritt i många år.

Så kommer inte köpa 😆
Citera
2025-08-28, 22:35
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Varför skulle någon sakna CNN på svenska? TV4 är en skräpkanal av värsta slag vars enda målgrupp är de mest korkade av svenssonska barnfamiljer.
Kommer aldrig sakna Tilde de Paula äcklig människa. Inge jävel på den kanalen förtjänar något, jo en stor fyllespya i nacken.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
TV4 finns ju i alla tvpaket redan.
Citera
Medlem
Zoologens avatar
Enligt AB är det väldigt, väldigt få som tittar via marknätet. De har alltså TV4 Play, eller?

Jag sitter ju här i mitt fd Comhem-hus och betalar inget för mina 12 kanaler + Axess och Kunskapskanalen, förutom den vanliga avgiften. Jag vet inte om jag kommer att sakna TV4.
Citera
2025-08-28, 22:37
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Enligt AB är det väldigt, väldigt få som tittar via marknätet. De har alltså TV4 Play, eller?

Jag sitter ju här i mitt fd Comhem-hus och betalar inget för mina 12 kanaler + Axess och Kunskapskanalen, förutom den vanliga avgiften. Jag vet inte om jag kommer att sakna TV4.
Det finns bättre kanaler, TV4skiten behöver ingen svensk genomlida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in