Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Jag tänkte skriva "Obs! Inga singelmammor! Jag tänker inte ta ansvar för dina misstag!"
Tror ni att detta kan skrämma bort icke-singelmorsor från ens datingprofil? Jag vill inte ha någonting med singelmammor att göra men vill inte framstå som allt för dryg. Samtidigt visar det att jag har integritet och stake som inte tar skit och inte nöjer mig med skadat gods.
Tror att den passiv-aggressiva formuleringen skrämmer bort alla kvinnor som läser din profil.
Vem vill ha en man som låter aggressiv redan i profilen?
En helt annan sak att ha krav och att uttrycka dom vänligt men bestämt. Det tror att jag dom flesta kvinnor skulle uppskatta även om dom själva sållas bort.
Förslag på formulering som visar din ståndpunkt utan att skrämma bort kvinnor överlag kunde kanske vara:
"Har själv inte barn och söker den kvinna som inte heller har barn för att kunna vara på samma plats i livet" (och prioritera liknande saker i vardagen)?
Ifall du är säker på att du inte vill ha barn senare heller så kan du skriva att du inte har någon önskan om barn och önskar träffa den kvinna som är säker på att hon delar din inställning. Om någon med barn ändå skriver får du vänligt hänvisa till din profiltext och be dom respektera dina önskemål.